کد خبر: 55902

تحلیل سایت لهستانی از دلایل شکست شاگردان آلکنو

اشتباه‌های ایرانی‌‌ها، درخشش اویا

تیم‌ملی والیبال ایران در بازی دهم خود در رقابت‌های لیگ ملت‌ها عصر دیروز رودرروی استرالیا قرار گرفت و درنهایت شکستی دور از انتظار را تجربه کرد.

تیم‌ملی والیبال ایران در بازی دهم خود در رقابت‌های لیگ ملت‌ها عصر دیروز رودرروی استرالیا قرار گرفت و درنهایت شکستی دور از انتظار را تجربه کرد. ملی‌پوشان ایران درحالی برابر این حریف قعرجدولی شکست را پذیرفتند که بازی را با ترکیب سعید معروف، صابر کاظمی، میلاد عبادی‌پور، میثم صالحی، محمد موسوی، علی‌اصغر مجرد و آرمان صالحی آغاز کردند و به‌نظر نمی‌رسید کار سختی برابر این حریف آسیایی که پیش از این در طول 9مسابقه خود تنها دو ست برابر رقبای خود گرفته بود داشته باشند اما وقتی دو ست نخست با برتری حریف به پایان رسید شاگردان آلکنو متوجه شدند که روز سختی را برابر استرالیا در پیش دارند. ست‌های سوم و چهارم با برتری تیم ایران به پایان رسید تا کار به ست پنجم کشیده شود و در این مصاف سرنوشت‌ساز استرالیا بود که توانست 15 بر 12 به برتری رسیده و 3 بر 2 پیروز میدان لقب بگیرد.
در این دیدار ترنت اودیا با کسب 17پوئن، امتیازآورترین بازیکن زمین بود و در ترکیب ایران نیز بردیا سعادت 16امتیاز به‌دست آورد و در این زمینه بهترین عملکرد را داشت. سایت لهستانی سیاتکا در گزارشی از این دیدار و ناکامی ملی‌پوشان ایران برابر رقیب خود نوشت: «استرالیایی‌ها موفق شدند نخستین برد خود را در دوره جدید رقابت‌های لیگ ملت‌های والیبال به‌دست آورند. استرالیا اگرچه هر دو ست نخست بازی را به سود خود به پایان برد اما پیروزی این تیم نهایتا در ست پنجم و در تای‌بریک اتفاق افتاد. تیم ایران بازی را بهتر از حریف آغاز کرد اما در ست نخست نهایتا این استرالیا بود که به لطف سرویس‌های خوب خود نتیجه را به‌سود خود عوض کرد و اجازه نداد ایرانی‌ها که کار را به تساوی 22-22 رسانده بودند، پیروز شوند. در ست دوم نیز برخی اشتباه‌های شاگردان آلکنو و نمایش خوب استرالیایی‌ها بازهم نتیجه را به سود این تیم رقم زد. به‌نظر می‌رسید کار برای بازیکنان ایران تمام شده است اما این تیم با درخشش نفرات جوان خود ازجمله بردیا سعادت که امتیازات زیادی برای تیمش گرفت و یکی از بهترین‌های تیم ایران بود موفق شد در دو ست بعدی به بازی برگشته و در آستانه بردی دیگر در این رقابت‌ها قرار گیرد. استرالیایی‌ها در این مسابقات تا پیش از این بازی هیچ بردی نداشتند، درحالی که تیم ایران با برتری برابر تیم‌های هلند، کانادا، ایتالیا، بلغارستان و آمریکا عملکرد خوبی در این تورنمنت داشته است و یکی از تیم‌های نیمه بالایی جدول محسوب می‌شود. در ست پنجم این اودیا بود که کار را به‌سود استرالیایی‌ها عوض کرد و اشتباه‌هایی که بازیکنان ایران داشتند در پایان برتری استرالیا را رقم زد تا شاگردان آلکنو شکستی ناباورانه را برابر حریف خود تجربه کنند و حالا استرالیا که در قعر جدول مسابقات قرار دارد نیز برد را در دیدارهای امسال تجربه کرده است.»
ملی‌پوشان والیبال ایران امروز در ادامه دیدارهای خود به مصاف برزیل خواهند رفت و فردا نیز با اسلواکی دیدار می‌کنند.

مرتبط ها