کد خبر: 55856

معاون نهاد فرهنگی_سیاسی نهاد رهبری در دانشگاه‌ها:

تشکل‌های دانشجویی فعالیت‌های خوبی در راستای ترغیب مردم برای شرکت در انتخابات دارند

تشکل‌های دانشجویی برنامه‌ها و فعالیت‌های خوبی در راستای ترغیب مردم برای شرکت در انتخابات دارند و گاهی حتی دامنه فعالیت‌هایشان به صداوسیما کشیده می‌شود و در این مسیر برای مشارکت حداکثری مردم در انتخابات تلاش می‌شود.

یگانه عرب، روزنامه‌نگار: علی تقوی، معاون نهاد فرهنگی_سیاسی نهاد رهبری در دانشگاه‌ها با اشاره به نقش دانشگاه‌ها به‌ویژه نهاد رهبری در افزایش شور انتخاباتی و ترغیب جامعه هدف برای مشارکت حداکثری در انتخابات بیان کرد: «دانشگاه‌ها قلب تپنده یک کشور هستند. قشر فرهنگی جامعه، استادان، دانشجویان و نخبگان هر کشور می‌توانند تأثیر زیادی بر میزان مشارکت حداکثری مردم در انتخابات داشته باشند.»

وی افزود: «ما تلاش می‌کنیم از طریق کانال‌های ارتباطی خودمان که 250دفتر نهاد رهبری در دانشگاه‌ها هستند، در قالب وظایف دفاتر هم‌اندیشی، جلسات بررسی‌ای حول محور انتخابات برگزار کنیم. 1500مبلغ نهاد رهبری نیز در چند ماه گذشته در 2000کانال و گروه فضای مجازی فعال بودند و فعالیت‌هایشان را بر محور مشارکت حداکثری در انتخابات ادامه می‌دهند.»

به گفته معاون نهاد فرهنگی_سیاسی نهاد رهبری در دانشگاه‌ها، در بخش مرتبط با اتحادیه‌ها و تشکل‌های دانشجویی جلساتی برای هم‌فکری با هم برگزار کردیم. این جلسات همچنان برگزار می‌شوند. دفاتر نهاد رهبری در دانشگاه‌ها برنامه‌هایی برای استادان و دانشجویان برای جریان شرکت در انتخابات دارند و ما به‌طور مستقیم در این وبینارهای مجازی شرکت می‌کنیم و تاثیرگذاری آنها را مورد بررسی قرار می‌دهیم.

تقوی در ادامه عنوان کرد: «نهاد رهبری در بحث نشریات نیز نشریات مستقل هر روزه‌ای دارد که محتویات آنها برای همه دفاترمان ارسال می‌شود. ما وبینارهایی با دفاتر سراسر کشور، استادان و مدیرگروه‌های معارف برگزار می‌کنیم و به‌طورکلی تمام بخش‌های نهاد درتلاش هستند که شور و شعفی برای انتخابات پیش‌رو شکل بگیرد.»

این استاد دانشگاه افزود: «تلاش می‌کنیم که جامعه را نسبت به این موضوع آگاه کنیم که با شرکت نکردن در انتخابات مشکلی حل نخواهد شد، بلکه با مشارکت و انتخاب صحیح می‌توانیم بر مشکلات‌مان غلبه کنیم. این کار نیاز به گفت‌وگو و تحلیل دارد. ما وقتی در گفت‌وگوها و تحلیل‌هایمان به‌صورت منطقی صحبت کنیم، احساس می‌کنیم که فعالیت‌هایمان بر میزان مشارکت مردم در انتخابات تأثیرگذارتر است.»
وی در ادامه تاکید کرد: «ما باید تلاش کنیم که مردم با امید به آینده بهتر، در انتخابات پیش‌رو شرکت کنند.»

معاون نهاد فرهنگی_سیاسی نهاد رهبری در دانشگاه‌ها اشاره کرد: «البته به‌خاطر شرایط کرونا و نیمه‌تعطیل بودن دانشگاه‌ها نمی‌توان انتظار تأثیرگذاری حداکثری را از دانشگاه‌ها داشت. طبیعتا در چنین شرایطی نقش دانشگاه‌ها و استادان در ترغیب مردم به مشارکت در انتخابات به‌سمت فضای مجازی رفته است؛ البته تأثیر این فضا در میزان تمایل مردم به شرکت در انتخابات زیاد است؛ چراکه حتی آن زمانی که امکان برگزاری جلسات حضوری در دانشگاه‌ها فراهم بود، تأثیر فضای مجازی و برنامه‌های برگزارشده در این فضا قابل‌توجه بود. پس حضور جدی و برنامه‌ریزی‌شده در فضای مجازی باعث حضور حداکثری در انتخابات خواهد شد.»

تقوی در ادامه عنوان کرد: «تشکل‌های دانشجویی برنامه‌ها و فعالیت‌های خوبی در راستای ترغیب مردم برای شرکت در انتخابات دارند و گاهی حتی دامنه فعالیت‌هایشان به صداوسیما کشیده می‌شود و در این مسیر برای مشارکت حداکثری مردم در انتخابات تلاش می‌شود.»

مرتبط ها