کد خبر: 55499

احتمال بالای متمرکز برگزار شدن دیدارهای مرحله‌ حذفی لیگ قهرمانان

استقلال میزبان الهلال نمی‌شود!

با تحقیقات «فرهیختگان» و اطلاعات به دست آمده به نظر می‌رسد شیوع ویروس کرونا همچنان مانعی برای برگزاری فرمت رفت و برگشتی رقابت‌ها بوده و به احتمال زیاد مسابقات مرحله حذفی لیگ قهرمانان آسیا از مرحله یک‌هشتم نهایی به صورت متمرکز برگزار خواهد شد.

محمدرضا حاجی عبدالرزاق، روزنامه‌نگار: شهریور ماه امسال برای سه نماینده فوتبال کشورمان ماه حساس و سرنوشت‌سازی خواهد بود از این جهت که استقلال، پرسپولیس و تراکتور در ادامه رقابت‌های لیگ قهرمانان آسیا در مرحله اول حذفی این دیدارها یا همان مرحله یک‌هشتم نهایی که طبق برنامه قرار است به صورت تک دیدار برگزار شود به مصاف حریفان خود خواهند رفت و در این بین استقلال با الهلال عربستان رودررو خواهد شد، پرسپولیس به مصاف استقلال تاجیکستان خواهد رفت و تراکتور تبریز با النصر عربستان بازی خواهد کرد.

طبق الگوها و فرمت‌های از قبل تعیین شده در این سه دیدار باید استقلال تاجیکستان، استقلال ایران و النصر عربستان از سه حریف خود در مرحله بعدی رقابت‌ها میزبانی کنند. با این وجود هنوز خبری رسمی درخصوص نحوه برگزاری این دیدار‌ها در مرحله یک‌هشتم نهایی از سوی کنفدراسیون فوتبال آسیا منتشر نشده است. با این حال همان‌طور که پیش از این درخصوص باشگاه استقلال منتشر کردیم آبی‌ها اقدامات لازم برای گرفتن میزبانی دیدار مقابل الهلال را با نامه‌نگاری از کنفدراسیون فوتبال آسیا به عمل آورده و اعلام کرده‌اند از آنجایی که باشگاه استقلال از دستورات کنفدراسیون فوتبال آسیا برای سفر به عربستان به‌منظور برگزاری دیدارهای مرحله گروهی تمکین کرده است حالا باید دیدار دو تیم استقلال و الهلال نیز در تهران برگزار شود.

 مجیدی: بازی باید در تهران برگزار شود

فرهاد مجیدی، سرمربی استقلال روز گذشته در مصاحبه‌های بلندبالا تمامی مشکلات و موانع موفقیت استقلال را برشمرده و هشدارهایی را نیز داد. وی درباره دیدار استقلال و الهلال نیز تاکید کرد: «درباره بازی با الهلال عربستان یک نکته را باید به مدیران باشگاه استقلال و فدراسیون فوتبال بدون تعارف گفت. استقلال باید میزبان این مسابقه باشد و کفایت فدراسیون سوریه که منجر به تغییر میزبانی شد را الگو قرار بدهیم تا هر طور شده این میزبانی را از دست ندهیم.»

با این حال از آنجایی که هنوز سازوکار برگزاری مراحل حذفی لیگ قهرمانان آسیا مشخص نیست باید صبر کرد تا ببینیم در آینده چه اتفاقی می‌افتد؛ چراکه در صورت متمرکز برگزار شدن این دیدارها مطمئنا همه تیم‌ها در یک کشور مثل سال گذشته گردهم جمع آمده و بازی‌های خود را از سر خواهند گرفت و این یعنی خواسته سرمربی استقلال عملی نخواهد شد.

 همه گمانه‌زنی‌ها برای مرحله بعد

همان‌طور که اشاره کردیم هنوز از سوی کنفدراسیون فوتبال آسیا نحوه برگزاری مرحله حذفی و سازوکار انجام این بازی‌ها مشخص نیست اما گمانه‌زنی‌های قبلی نشان می‌دهد که خبری از بازی‌ها بافرمت رفت‌وبرگشت نخواهد بود و طبق اعلام رسانه‌های عربستان و امارات تیم‌ها در یک کشور واحد کار خود را دنبال خواهند کرد. با این حال اگر هم که قرار باشد کنفدراسیون آسیا رای به برگزاری فرمت رفت و برگشتی بدهد از آنجایی که دیدارهای مرحله یک‌هشتم و یک‌چهارم تک‌مسابقه خواهد بود به احتمال زیاد با توجه به سفر استقلال به عربستان و روابط سیاسی فی‌مابین مطمئنا این انتظار می‌رود که آبی‌پوشان سعودی برای برگزاری دیدار این مرحله راهی تهران شوند تا برنده این دیدار حساس و سرنوشت‌ساز به جمع ۸ تیم برتر آسیا راه پیدا کند.

البته روزنامه سعودی اسپورت نیز چندی پیش دراین‌باره با تیتر «خبر خوشحال‌کننده برای هواداران النصر» اعلام کرد که هواداران این تیم در دیدار برابر تراکتور در ورزشگاه مرسو بارک حضور خواهند یافت. عربستان با توجه به کم‌شدن شمار مبتلایان به ویروس کرونا قصد دارد از ماه آینده اجازه بازگشت تماشاگران به ورزشگاه‌ها را به صورت محدود صادر کند و این باعث می‌شود تا النصر هم بتواند در دیدار برابر تراکتور که میزبان است از وجود هواداران خود بهره گیرد.

طبق اعلام رسانه‌های عربستانی این احتمال وجود دارد که دیدارهای نماینده‌های ایران و عربستان در زمین بی‌طرف برگزار شود و هنوز AFC تصمیم نهایی خود را در این زمینه اعلام نکرده است و همه اینها درحالی است که فرمت رفت و برگشت برای ادامه رقابت‌ها اعمال شود.

 کنفدراسیون فوتبال آسیا چه می‌گوید؟

با تحقیقات «فرهیختگان» و اطلاعات به دست آمده به نظر می‌رسد شیوع ویروس کرونا همچنان مانعی برای برگزاری فرمت رفت و برگشتی رقابت‌ها بوده و به احتمال زیاد مسابقات مرحله حذفی لیگ قهرمانان آسیا از مرحله یک‌هشتم نهایی به صورت متمرکز برگزار خواهد شد که در این صورت کشور میزبان نیز به‌زودی از سوی کنفدراسیون آسیا به صورت رسمی معرفی خواهد شد. البته احتمال دارد بازی فینال سازوکار مخصوص خودش را داشته باشد.

نکته دیگر اینکه احتمالا رقابت‌های مرحله حذفی در دو کشور برگزار می‌شود اما مطمئنا این‌طور نخواهد بود که در شرایط کرونایی تیم‌ها ریسک سفر را به جان خریده و در این بین حداقل هشت بازی متفاوت در هشت کشور برگزار شود.

مرتبط ها