کد خبر: 55401

مجرد در گفت‌وگو با «فرهیختگان»: سطح لیگ ملت‌ها بالاست، فقط ایتالیا با تیم اصلی نیامده

آلکنو بزرگ‌ترها را می‌شناسد و جوان‌ها را محک می‌زند

تمام توان‌مان را برای برد می‌گذاریم چون از باخت بدمان می‌آید

به نظرم آلکنو بزرگ‌ترهای تیم‌مان را می‌شناسد و بازی جوان‌تر‌ها را از نزدیک ندیده، شاید فقط در این حدود یک ماه‌ونیم فیلم‌های بازی‌ها را دیده و به همین دلیل می‌خواهد عملکرد بازیکنان را در این بازی‌ها ببیند و به نظرم قصدش محک جوان‌ترها در این بازی‌هاست.

نسیم شیرازی، روزنامه‌نگار: تیم ملی والیبال ایران با ترکیب جوان و خوش‌آتیه خود در جام ملت‌ها با تمام توان و وجود امتیاز می‌گیرد و جانانه روی تور برای پیروزی برابر بلند‌قام‌تان بزرگ دنیا خیز برمی‌دارد تا آبشار‌های پرقدرت را برای کوبیدن در زمین المپیک مشق کند. بعد از دوری حدود دو ساله والیبالیست‌های تیم ملی ایران از رقابت‌های بزرگ دنیا؛ حالا بازیکنان جوان و باتجربه تیم ملی کشورمان در زمین جام ملت‌ها برای هماهنگ شدن بیشتر دست‌به‌دست هم داده‌اند تا بهترین نتیجه را از دل این رقابت‌ها بیرون بکشند. علی‌اصغر مجرد، جوان خوش‌آتیه تیم ملی ایران هم که با وجود سن کمش در زمین رقابت‌های بزرگ، تجربه خوبی دارد، در این بازی‌ها سعی کرده بازی‌به‌بازی عملکردش را برای در اختیار تیم بودن بهتر کند و این را به وضوح می‌شد در بازی مقابل ستارگان هلند دید. شاگردان آلکنو امروز در سومین مسابقه خود به مصاف کانادا خواهند رفت. سرعتی‌زن تیم ملی کشورمان که این روزها با پیراهن تیم ملی بزرگسالان در زمین جام ملت‌ها برای برد مقابل حریفان، سخت دفاع می‌کند، پاسخگوی سوالات شد تا آخرین وضعیت تیم ملی و ملی‌پوشان را از زبان او بخوانیم. گفت‌وگوی «فرهیختگان» با شماره 15 تیم ملی والیبال را در ادامه خواهید خواند.

به اعتقاد آلکنو تیم ملی در بازی با روسیه عملکرد بهتری نسبت به بازی با ژاپن داشت، نظرت در مورد 2 بازی اول تیم ملی چیست؟

ما دو سال از بازی‌های ملی دور بودیم و زمان زیادی را کنارهم تمرین نکرده بودیم، ضمن اینکه بازی‌های تدارکاتی هم نداشتیم و اگر دقت کرده باشید در دو بازی اول مقابل ژاپن و روسیه شرایطی پیش آمد که نتوانستیم آن چیزی که هستیم را نشان بدهیم، ولی بازی‌به‌بازی بهتر شدیم و شما در بازی با هلند این بهتر شدن را دیدید. همه بچه‌ها برای این بازی‌ها زحمت کشیدند، من هم همه تلاشم را در زمین برای بهترین عملکرد انجام دادم و این را هم بگویم با اینکه نیمی از بچه‌ها سرماخورده بودند و شرایط خوبی هم نداشتند ولی خوشبختانه توانستیم بازی با هلند را ببریم.

سطح مسابقات تا الان چطور بوده؟

اسمش روش است، لیگ ملت‌های والیبال بزرگسالان و خب سطح رقابت‌ها هم طبیعتا خیلی بالاست، همه تیم‌ها اگر با ترکیب اصلی‌شان هم به زمین نیایند باز هم چند بازیکن اصلی را در اختیار دارند و شاید فقط ایتالیا در این دوره از مسابقات با بازیکنان اصلی‌اش نیامده است وگرنه بقیه تیم‌ها بازیکنان اصلی‌شان را در اختیار دارند که سطح‌شان هم خیلی بالاست.

ارنج تیم در بازی‌ها نشان می‌دهد آلکنو می‌خواهد ترکیب جوان تیم را برای المپیک محک بزند. از عملکرد خودت و بچه‌ها تا الان چقدر راضی بودی؟

به نظرم آلکنو بزرگ‌ترهای تیم‌مان را می‌شناسد و بازی جوان‌تر‌ها را از نزدیک ندیده، شاید فقط در این حدود یک ماه‌ونیم فیلم‌های بازی‌ها را دیده و به همین دلیل می‌خواهد عملکرد بازیکنان را در این بازی‌ها ببیند و به نظرم قصدش محک جوان‌ترها در این بازی‌هاست. برای هر بازی که به من برسد سعی می‌کنم بهترین عملکردم را داشته باشم.

بازی‌به‌بازی بهتر توپ زدی، به‌خصوص در مقابل تیم هلند که بخش بیشتری از توانایی‌هایت را دیدیم، ولی چرا فکر می‌کنیم هنوز علی‌اصغر مجرد همیشگی را در زمین پیدا نکردیم؟

این شرایط برای همه هست و برای ما جوان‌ترها سخت‌تر است، من در بازی با ژاپن بد نبودم ولی باید خیلی بهتر از اینها کار کنم تا بتوانم بیشتر تاثیرگذار باشم.

اواخر مسابقه با تیم روسیه، پایین‌تر بودن آمادگی جسمانی و تمرکز بچه‌ها مقابل بازیکنان روس با وجود بازی خوب تیم، مشهود بود، برنامه‌ای برای حل این مورد ارائه شده است؟

روسیه یکی از بهترین تیم‌های دنیاست که از لحاظ فیزیک، قد و خیلی موارد دیگر از تیم ما سرتر است و خب خیلی بازی با روسیه بازی قشنگی بود و از بیرون هم که نگاه می‌کردم بچه‌ها خیلی قشنگ بازی کردند و اگر یک مقدار تمرکز بیشتری داشتیم و در امتیاز‌های حساس که برابر بودیم اگر آن امتیاز را ما می‌گرفتیم صددرصد آن بازی را هم می‌توانستیم به نفع خودمان تمام کنیم.

از بازی با هلند هم بگو. تیم ملی روان‌تر و با اعتمادبه‌نفس بیشتری در زمین دیده شد.

بازی با هلند خیلی و خیلی هم سخت بود و خودم خوب بازی کردم، این بازی سخت در ست سوم خیلی حساس‌تر هم شد که با داشتن تمرکز لازم در امتیاز‌های حساس خوب عمل کردیم و درنهایت هم با برد از زمین بیرون آمدیم.

سلامتی بچه‌ها در چه وضعی است؟ ماجرای این سرماخوردگی و تب چه بود؟

من هم خودم جزء بازیکن‌هایی بودم که از همان روزهای اول سرماخورده بودم یعنی حتی یک‌سری‌های‌مان روز قبل از بازی با ژاپن تمرین نکرده بودیم و با سرماخوردگی به زمین رفتیم و خیلی حال‌مان بد بود. البته من بازی کردم و با وجود سرماخوردگی باز هم مشکلی نداشتم ولی بقیه بچه‌ها متاسفانه علایم‌شان شدید شد، تب‌شان بالا رفت و گلودرد بدی گرفتند که خدا را شکر تست‌ها همه منفی شد ولی یک تایمی سرماخوردگی به جان تیم افتاد که خوشبختانه الان از آن گذر کردیم.

توانستی با همین تعداد بازی نقاط ضعف و قوت خودت را پیدا کنی؟

من دو بازی انجام دادم و نمی‌توانم الان نقاط ضعف و قوتم را پیدا کنم؛ باید چند بازی بگذرد تا بتوانم به نتیجه درست برسم.

وضعیت میزبانی چطور است؟ انگار به خاطر جنگ روانی تیم ملی لهستان شرایط خیلی راحتی ندارید؟

اتاق‌های هتل کمی کوچک بود ولی در کل این شرایط برای همه هست و با لهستانی‌ها در یک طبقه هستیم که مشکلی هم وجود ندارد، مربی آنها یک مقدار جو داده بود وگرنه ما مشکلی نداریم. اگر آنها مشکلی دارند به قول سرمربی ما می‌توانند طبقه‌شان را عوض کنند. کمی اتاق‌ها کوچک بود که خب این شرایط برای همه تیم‌ها هست و تحمل می‌کنیم.

حتما هدف تیم حضور درخشان در المپیک است، این بازی‌ها جنبه محک و آمادگی برای تیم ملی ایران را دارد؟

ما باید بیشتر به فکر هدف بعدی‌مان که المپیک است باشیم، این هماهنگی باید در مسابقات حاصل شود. از باختن واقعا بدمان می‌آید و همه‌مان تلاش‌مان برای بهترین عملکرد و درنهایت پیروزی تیم ملی است ولی در کل یک‌سری شرایط که به خاطر ناهماهنگی بین بازیکنان در زمین است اجازه نمی‌دهد که خودمان را نشان بدهیم وگرنه مشکلی برای بردن نداریم و با تمام وجود برای پیروزی به زمین می‌رویم.

نظر آلکنو  بعد از بازی‌ها در مورد عملکرد تیم چیست؟ بیشتر روی چه چیزی تاکید دارد؟

بیشتر به دنبال هماهنگی تیم برای پیاده کردن برنامه‌هایشان هستند و خدا را شکر تیم ملی بازی‌به‌بازی هم بهتر عمل می‌کند.

کار با سرمربی پرآوازه روس چطور است؟

عالی است و من خیلی چیزها از دانش و تجربه‌اش یادگرفته و می‌گیرم.

 

مرتبط ها