کد خبر: 55134

سرمربی اینتر چند روز پس از قهرمانی در مسیر جدایی قرار گرفت

کونته گزینه سرمربیگری یاران طارمی، رئال و پاریس

با جدایی کونته از اینتر، مقصد بعدی او کدام تیم خواهد بود؟ از حالا گمانه‌زنی درباره تیم بعدی او آغاز شده و البته از تاتنهام به‌عنوان اصلی‌ترین گزینه این مربی ایتالیایی نام برده می‌شود. جالب اینکه تیم‌هایی که به‌عنوان مقاصد احتمالی او مطرح شده است در 5لیگ مختلف حضور دارند.

سیامک خاجی، روزنامه‌نگار: آنتونیو کونته پس از سال‌ها هواداران اینتر را به آرزوی خود رساند و توانست این تیم را فاتح اسکودتو کند. با این حال این قهرمانی به‌معنای بهترشدن شرایط او در نرآتزوری نبود و حالا از این باشگاه خبر می‌رسد که سرمربی موفق تیم در آستانه جدایی است. اتفاقاتی که در هفته‌های اخیر رخ داده کونته را به این نتیجه رسانده که بهتر است در اوج از این تیم جدا شود و با توجه به مشکلات مالی‌ای که تیم دارد بهتر است تا پیش از اینکه بیش از این با مدیران و به‌خصوص مالکان باشگاه دچار چالش جدی‌تری شود این تیم را ترک کرده و راهی باشگاه جدیدی شود.

بحران مالی در تیم قهرمان

دیروز روزنامه گلتزتادلواسپورت در گزارشی با اشاره به اختلافاتی که بین کونته و باشگاه وجود دارد از احتمال بالای جدایی او خبر داد و نوشت حداکثر تا 48ساعت آینده این خبر به‌صورت رسمی اعلام خواهد شد. گفته می‌شود برنامه‌های اینتر برای فصل آینده نتوانسته سرمربی تیم قهرمان را متقاعد کند که به کارش در این باشگاه ادامه دهد و با توجه به وضعیت موجود او امید زیادی ندارد که بتواند از عنوان قهرمانی تیمش دفاع کند. در چنین شرایطی او بیش از همیشه به درهای خروجی باشگاه نزدیک شده است و احتمالا خیلی زودتر از آنچه تصور می‌شد با این تیم خداحافظی خواهد کرد.

کوریره‌لواسپورت هم با اشاره به تصمیماتی که در هیات‌دیره باشگاه برای فصل جدید گرفته شده، از تصمیمات جنجالی استیون ژانگ، رئیس باشگاه در فصل نقل‌وانتقالات خبر داد. ظاهرا اینتر تصمیم دارد حداقل به‌اندازه 90میلیون یورو بازیکن بفروشد و با توجه به هزینه‌های بالای تیم، حدود 15درصد دستمزد بازیکنان را کاهش دهد. چنین تصمیماتی برای تیمی که تنها چند روز از جشن قهرمانی آنها می‌گذرد می‌تواند دردسرساز باشد و اعتراض بازیکنان و البته کادرفنی را به‌دنبال داشته است.

کونته در چنین شرایطی به این نتیجه رسیده که کارش برای تکرار عنوان قهرمانی بسیار دشوار است و نمی‌تواند امیدی به تقویت تیم داشته باشد. معمولا باشگاه‌ها پس از کسب قهرمانی به‌سراغ تقویت تیم خود می‌روند اما حالا اینتر تصمیم دارد از هزینه‌های خود کم کند و این به‌معنای تضعیف تیم در فصل جدید خواهد بود. مذاکرات طرفین همچنان ادامه داد و حتی کونته به‌صورت تلفنی مشغول صحبت درباره آینده خود و تیمش است اما با توجه به آنچه رسانه‌های ایتالیایی خبر می‌دهند شانس ماندن او در جوزپه‌مه‌آتزا بسیار کم است و همین روزها باید منتظر جدایی او از تیم باشیم.

در دو روز گذشته آنجلو کاپلینی، وکیل سرمربی سابق یوونتوس راهی باشگاه شده تا مذاکراتش را درباره توافق برای فسخ قرارداد کونته با این تیم که در پایان فصل بعد خاتمه می‌یابد انجام دهد و به این ترتیب او احتمالا با پرداخت مبلغی به‌عنوان غرامت فسخ قراردادش از این تیم جدا خواهد شد. رسانه‌های ایتالیا از حالا بحث برسر جانشینان احتمالی او را آغاز کرده‌اند و مطابق انتظار ماسیمیلیانو آلگری به‌عنوان نخستین گزینه مطرح شده است. آلگری که پس از جدایی از یوونتوس همچنان بیکار است و بارها به‌عنوان کاندیدای تیم‌های مطرح اروپایی برای نشستن روی نیمکت آنها معرفی شده است این‌بار در رادار اینتر قرار دارد و شاید به‌عنوان دومین یوونتوسی در سال‌های اخیر هدایت نرآتزوری را برعهده بگیرد. از دیگر نفراتی که به‌عنوان کاندیداهای جانشینی کونته مطرح شده‌اند می‌توان به سینیشا میهایلوویچ، پائولو فونسکا و مائوریتسیو ساری اشاره کرد. میهایلوویچ که در ماه‌های اخیر با بیماری سرطان مبارزه می‌کند با وجود مشکلاتی که داشت و سه دوره شیمی‌درمانی همچنان به‌عنوان سرمربی بولونیا به کارش ادامه داد اما شاید حضور روی نیمکت اینتر و استرس بالایی که مربیگری در این تیم دارد هنوز برای او زود باشد.

فونسکا نیز که شروعی نسبتا خوب در رم داشت درنهایت به‌دلیل نتایج نه‌چندان خوبی که با این تیم گرفت و نتوانست سهمیه لیگ قهرمانان و لیگ اروپا را کسب کند از سمت خود برکنار شد و جایش را به ژوزه مورینیو داد. حضور این مربی پرتغالی نیز می‌تواند انتخابی عجیب ازسوی اینتر باشد. ساری هم پس از کنار رفتن از مربیگری یوونتوس همچنان بدون تیم است و در یک‌سال اخیر مشغول استراحت بوده است. او در یووه نتوانست دوران چندان موفقی را تجربه کند اما این مربی صاحب‌سبک شاید در اینتر بتواند خواسته‌هایش را پیاده کند و تیم را همچنان در اوج نگه دارد.

حراج ستاره‌ها

کونته در ابتدای این فصل هم تا آستانه جدایی از اینتر پیش رفت اما درنهایت در این تیم ماندنی شد تا پس از 11سال تیمش را به مقام قهرمانی لیگ برساند. او پس از قهرمانی تیمش در مصاحبه‌ای گفت این عنوان را به خودش تقدیم می‌کند چراکه در 2سال گذشته مسیر بسیار سختی را طی کرده و روزهای دشواری را پشت‌سر گذاشته است. در چنین شرایطی مشخص است که او رابطه چندان خوبی با مدیران باشگاه نداشته است و در این مدت نیز به زحمت توانسته درکنار آنها به کارش ادامه دهد. با وجود این او با اتحاد و همدلی که بین بازیکنانش به وجود آورد موفق شد جام قهرمانی را بالای سر ببرد و احتمالا حالا به این فکر می‌کند که ماموریتش در اینتر به پایان رسیده و دینش را به هواداران تیم ادا کرده است.

در شرایطی که اوضاع مالی تیم چندان مساعد نیست مدیران اینتر به فکر فروش برخی ستاره‌های خود هستند تا بتوانند شرایط اقتصادی بهتری برای خود ایجاد کنند. با این وضعیت به‌نظر می‌رسد با رفتن کونته چند ستاره تیم نیز در مسیر جدایی از این باشگاه خواهند بود و این اتفاق به‌نفع رقبای اینتر است که با قدرت خود را برای فصل آینده آماده می‌کنند. یکی از نفراتی که احتمال جدایی او نسبتا زیاد است آلساندرو باستونی، مدافع 22ساله اینتر است که درطول فصل 41بار در رقابت‌های مختلف پیراهن این تیم را به تن کرد و بازیکنی آینده‌دار محسوب می‌شود. گفته می‌شود منچسترسیتی به‌دنبال خرید این مدافع جوان است و پپ گواردیولا با توجه به توانایی بالای باستونی در بازیسازی از عقب زمین علاقه زیادی به خرید او دارد. میلان اشکرینیار، دیگر مدافع اینتر است که در سال‌های اخیر شایعات زیادی درباره احتمال حضورش در لیگ برتر شنیده می‌شود اما هربار در تیمش ماندنی شده است. این ملی‌پوش اسلواکی در تابستان پیش‌رو شاید به یکی از سه تیم منچستریونایتد، چلسی یا تاتنهام ملحق شود.

اشرف حی هم در این فصل یکی از بهترین‌های اینتر بود که در سمت راست زمین عملکردی بسیار خوب ارائه کرد و حالا مدنظر تیم‌هایی چون بایرن‌مونیخ و آرسنال قرار دارد. اینتر برای خرید این ستاره مراکشی در تابستان گذشته 40میلیون یورو به رئال‌مادرید داد و با توجه به عملکرد خوبی که در فصل گذشته داشته، اینتر می‌تواند با قیمتی به‌مراتب بهتر او را به فروش برساند. نیکولا بارلا دیگر ستاره این فصل اینتر بود که در میانه زمین نقشی مهم در موفقیت‌های تیمش داشت و او هم احتمالا در تابستان مشتریان زیادی خواهد داشت. روزنامه سان از چلسی به‌عنوان اصلی‌ترین مشتری او نام برده که حاضر است 60میلیون پوند برای خریدش پرداخت کند. با این حال لیورپول، تاتنهام، بایرن‌مونیخ و اتلتیکومادرید نیز شرایط این هافبک ملی‌پوش را زیرنظر دارند. البته اینتر فقط با فروش یکی از ستاره‌هایش می‌تواند کسری بودجه خود را تا حد زیادی جبران کند. روملو لوکاکو با 30گل زده درطول فصل بهترین بازیکن تیم کونته بود و درحال حاضر حداقل 90میلیون پوند قیمت دارد. اینتر اگرچه دوست ندارد یکی از بهترین بازیکنانش را از دست بدهد اما با جدایی کونته، احتمالا این مهاجم بلژیکی نیز انگیزه چندانی برای ماندن در تیم نخواهد داشت و شاید در انتقالی عجیب دوباره به چلسی برگردد. درصورتی که اینتر سد راه جدایی لوکاکو شود، لئوتارو مارتینز دیگر مهاجم تیم احتمالا گزینه آنها برای تامین کسری بودجه تیم خواهد بود. این جوان گلزن آرژانتینی فصل پیش به‌شدت مورد توجه بارسا بود و حالا رئال و اتلتیکو هم به فکر خرید او هستند و به‌نظر می‌رسد لالیگا مقصد احتمالی این بازیکن جوان خواهد بود.

مقصد بعدی کونته کجاست؟

اما با جدایی کونته از اینتر، مقصد بعدی او کدام تیم خواهد بود؟ از حالا گمانه‌زنی درباره تیم بعدی او آغاز شده و البته از تاتنهام به‌عنوان اصلی‌ترین گزینه این مربی ایتالیایی نام برده می‌شود. جالب اینکه تیم‌هایی که به‌عنوان مقاصد احتمالی او مطرح شده است در 5لیگ مختلف حضور دارند. کونته که سابقه کار در چلسی را دارد با حضور در تاتنهام می‌تواند یک جابه‌جایی جنجالی را رقم بزند. حضور در یک تیم لندنی دیگر چالش جالبی برای این مربی خواهد بود به‌خصوص که قرار است تیمی را که ژوزه مورینیو در آن ناموفق بود تحویل بگیرد و درصورت بهتر شدن شرایط تیم، می‌تواند به درگیری لفظی خود با این سرمربی پرتغالی که بارها در زمان حضور آنها در لیگ جزیره اتفاق افتاده بود ادامه دهد. کونته در چلسی دوران موفقی را سپری کرد و در همان فصل نخست به‌همراه این تیم قهرمان لیگ شد. حالا دانیل لوی، رئیس باشگاه تاتنهام می‌خواهد این مربی باتجربه را به تیمش ببرد تا شاید تاتنهام فصل بعد از شرایط کنونی خارج شود و بتواند نتایج بهتری کسب کند.

رئال‌مادرید هم با جدایی احتمالی زین‌الدین زیدان دیگر گزینه برای آنتونیو کونته است تا شانس خود را برای موفقیت در لالیگا آزمایش کند. درصورت جدایی این مربی فرانسوی، کونته یکی از کاندیداهای اصلی پرس برای جانشینی او خواهد بود و می‌تواند در راه بازسازی رئال انتخاب مناسبی باشد.اوضاع برای مائوریتسیو پوچتینو در پاری‌سن‌ژرمن نیز چندان خوب نیست و او پس از ناکامی در لیگ و واگذار کردن قهرمانی به لیل در شرایط خوبی قرار ندارد. این مربی آرژانتینی که در اواسط فصل جانشین توماس توخل آلمانی شد حالا خودش خطر اخراج را حس می‌کند و گفته می‌شود شاید مدیران متمول این باشگاه فرانسوی این‌بار به‌سراغ کونته بروند تا شاید به کمک او بتوانند رویای قهرمانی در اروپا را محقق کنند.

بین تیم‌های ایتالیایی نیز ناپولی می‌تواند مقصد کونته باشد. مدیران ناپولی پس از ازدست دادن شانس حضور در لیگ قهرمانان فصل بعد، گنارو گتوسو را از مربیگری این تیم برکنار کردند و حالا دی‌لورنتیس به‌دنبال یک مربی جدید برای تیمش است. اگرچه شاید عدم حضور ناپلی‌ها در لیگ قهرمانان باعث شود تا کونته تمایل چندانی برای کار در این باشگاه نداشته باشد اما کار کردن در این باشگاه باسابقه می‌تواند چالشی جالب برای این مربی باشد. البته دستمزد بالای کونته نیز شاید دیگر دلیلی باشد که مدیران ناپولی نیز خیلی جدی به این انتصاب فکر نکنند و درنهایت احتمالا کونته اگر بخواهد فصل بعد همچنان به مربیگری ادامه دهد مقصد او خارج از ایتالیا خواهد بود.

یکی از جالب‌ترین نام‌هایی که در روزهای اخیر درباره تیم بعدی کونته مطرح شده، پورتوی پرتغال است که می‌تواند عجیب‌ترین انتخاب برای این مربی ایتالیایی باشد. سرجیو کونسیسائو، سرمربی پورتو ظاهرا تمایلی به ادامه کار در این تیم ندارد و به همین دلیل پورتو به‌دنبال انتخاب یک سرمربی جدید است و کونته نیز میان نامزدهای نشستن روی نیمکت این تیم دیده می‌شود. حضور این مربی باسابقه و مشهور می‌تواند بهترین فرصت برای مهدی طارمی باشد تا زیرنظر یکی از بهترین مربیان کنونی فوتبال دنیا به مهاجم به‌مراتب بهتری تبدیل شود و مطمئنا اتفاقی جذاب برای فوتبال پرتغال نیز خواهد بود. حضور پورتو در لیگ قهرمانان و همچنین بازیکنان آینده‌دار و خوبی که در ترکیب خود دارد می‌تواند در مذاکرات طرفین به‌نفع مدیران باشگاه باشد تا درنهایت شاید بتوانند کونته را برای قبول این پیشنهاد چالش‌برانگیز متقاعد کنند.

مرتبط ها