کد خبر: 55009

مدرسه رمان جایی برای استعدادیابی

یکی از موضوعاتی که در شهرستان ادب موردتوجه قرار گرفت، تشکیل مدرسه رمان بود که خودش باعث کشف استعدادهای زیادی در حوزه ادبیات شد.

یکی از موضوعاتی که در شهرستان ادب موردتوجه قرار گرفت، تشکیل مدرسه رمان بود که خودش باعث کشف استعدادهای زیادی در حوزه ادبیات شد

علی‌اصغر عزتی‌پاک، که مدیر دفتر داستان شهرستان ادب است، درمورد تشکیل این موسسه می‌گوید: «ما وقتی به این عرصه وارد شدیم، اصل را احترام به مولف گذاشتیم و می‌خواستیم که اثرمحور پیش برویم و وقتی این فضا شکل گرفت باعث شد عده‌ای به موسسه اعتماد کنند و مدرسه رمان ایجاد شد. رمان‌نویسی کار متفاوتی است و هر استادی نمی‌تواند بیش از 3 یا 4 رمان را بررسی کند و سرعت بررسی‌ها قطعا به اندازه بررسی اشعار نخواهد بود. اکنون بررسی و نشر برخی از رمان‌های دوره اول به پایان رسیده و آثار بعدی هم در راه است.»

او مدرسه رمان را یکی از دستاوردهای این موسسه می‌داند و می‌گوید: «مدرسه‌ رمان محلی برای طرح نظریه‌های جدید در عرصه‌ رمان‌نویسی شد و نباید از کنار آن به‌راحتی گذشت. آنقدر استعدادهای زیادی در این مدرسه کشف شد که می‌توان آینده درخشانی را برای‌شان رقم زد و آنها را در عرصه داستان‌نویسی موفق دانست.»

مرتبط ها