کد خبر: 54885

استقلال با شکست ذوب‌آهن به یک‌چهارم جام‌ حذفی رسید

انتقام و عبور از بحران

استقلال در نیمه اول نمایش خوبی نداشت، اما در نیمه دوم در بخش هجومی خوب کار کرد و توانست با دوگل اسماعیلی هم انتقام شکست دو هفته پیش در لیگ برتر را از ذوب‌آهن بگیرد و هم راهی مرحله یک‌چهارم نهایی جام‌حذفی شود.

تیم فوتبال استقلال از ساعت19:35 دیروز در مرحله یک‌هشتم نهایی جام‌حذفی در ورزشگاه آزادی به مصاف ذوب‌آهن اصفهان رفت و با نتیجه 2 بر یک به برتری دست یافت. فرشید اسماعیلی (55) و (66) برای استقلال و دارکو بیدف (63) برای ذوب‌آهن گلزنی کردند. استقلال در نیمه اول نمایش خوبی نداشت، اما در نیمه دوم در بخش هجومی خوب کار کرد و توانست با دوگل اسماعیلی هم انتقام شکست دو هفته پیش در لیگ برتر را از ذوب‌آهن بگیرد و هم راهی مرحله یک‌چهارم نهایی جام‌حذفی شود.

فرهاد مجیدی برای این بازی به سیدحسین حسینی، سیاوش یزدانی، عارف غلامی، محمدحسین مرادمند، مسعود ریگی (2+90-میلیچ)، مهدی مهدی‌پور، فرشید اسماعیلی (86-آرمان رمضانی)، وریا غفوری، محمد نادری، مهدی قایدی (86-بابک مرادی) و ارسلان مطهری (60-آرش رضاوند) بازی داد. در ترکیب ذوب‌آهن هم شهاب گردان، وحید محمدزاده، عبدالله حسینی، سیدمحمد قریشی (76-پیمان رنجبری)، فرشاد محمدی‌مهر، سینا اسدبیگی، علی خدادادی (76-مهرداد قنبری)، محمد سلطانی‌مهر، میلاد جهانی، امیرمحمد پناهی و دارکو بیدوف قرار داشتند.

بازی در نیمه اول گلی دربر نداشت اما در نیمه دوم شاهد به ثمر رسیدن سه‌گل بودیم. در دقیقه55 اشتباه مدافع ذوب‌آهن باعث شد مهدی قایدی توپ را بگیرد و پاس عرضی به داخل محوطه جریمه ذوب‌آهن بفرستد تا فرشید اسماعیلی دروازه خالی را باز کند. در دقیقه63 درحالی که سیدحسین حسینی به‌راحتی می‌توانست توپ را دراختیار بگیرد، توپ از دستش در رفت تا دارکو بیدوف به‌راحتی دروازه استقلال را باز کند. در دقیقه66 آرش رضاوند توپ را در محوطه جریمه به قایدی رساند و این بازیکن به‌جای ضربه زدن آن را رها کرد تا اسماعیلی گل دوم خودش و استقلال را به ثمر برساند.

در دقیقه73 توپ خوبی به قایدی رسید و این بازیکن ضربه‌ای به توپ زد که شهاب گردان آن را دور کرد. در دقیقه77 جهانی می‌توانست در محوطه جریمه استقلال دیگر بازیکنان خودی را صاحب توپ کند که این‌بار حسینی مانع شد. در دقیقه90 هم محمد نادری در محوطه جریمه ذوب‌آهن سرنگون شد و مشکوک به پنالتی بود اما بنیادی‌فرد اعتقادی به پنالتی نداشت که باعث عصبانیت شدید فرهاد مجیدی هم شد. مجیدی دقایقی قبل به‌خاطر اعتراض کارت زرد گرفته بود، اتفاقی که برای سرمربی ذوب‌آهن و البته دستیار مجیدی (ماجدی) هم رخ داد. درنهایت استقلال توانست در این بازی پیروز شود و به مرحله یک‌چهارم نهایی جام‌حذفی صعود کند.

 انتقام علیمنصور از تراکتور انتقام آلومینیوم از خطیبی

روز گذشته و پیش از بازی استقلال و ذوب‌آهن، دو بازی دیگر هم در جام‌حذفی برگزار شد. آلومینیوم اراک و تراکتور تبریز از ساعت18 در ورزشگاه امام‌خمینی(ره) اراک به مصاف هم رفتند که این دیدار با نتیجه 2 بر صفر به سود شاگردان منصوریان خاتمه یافت. امیر هوشمند در دقیقه24 و میثم مجیدی در دقیقه80 (پنالتی) زننده گل‌های آلومینیوم در این دیدار بودند. آلومینیومی‌ها که در لیگ برتر هم نتایج خوبی کسب کرده بودند، در جام‌حذفی هم روند خوب‌شان را ادامه دادند و منصوریان با حذف تراکتور هم از تیم سابقش انتقام گرفت و هم تیم او توانست به مرحله یک‌چهارم نهایی جام‌حذفی صعود کند. در این بازی هادی محمدی از تراکتور با دریافت دو کارت زرد در دقیقه58 از زمین بازی اخراج شد. پیش از شروع نیمه دوم هم پس از درگیری لفظی بین علیرضا منصوریان و رسول خطیبی، داور سرمربیان دو تیم را از روی نیمکت اخراج کرد تا نیمه دوم بازی با جنجال شروع شود. جالب اینکه هر دو مربی راضی نمی‌شدند روی سکوها بروند و این اتفاق با تاخیر انجام شد.

 قصه قشقایی تکرار نشد

از ساعت19:15 هم تیم‌‌های قشقایی شیراز و فولاد خوزستان در ورزشگاه پارس شیراز به مصاف هم رفتند که این دیدار با برتری دو بر یک فولاد به پایان رسید. قشقایی که سابقه حذف پرسپولیس در جام‌حذفی را دارد در دقیقه19 پیش افتاد و در نیمه اول پیروز شد تا به یک شگفتی‌سازی دیگر امیدوار شود اما فولادی‌ها در نیمه دوم دوبار توسط محمد شروین در دقایق 52 و 76 موفق به گلزنی شدند و بازی را به‌سود خود خاتمه دادند. صعود فولاد به مرحله یک‌چهارم درحالی رقم خورد که فصل گذشته فولاد مقابل فجرشیراز شکست خورد و از دور مسابقات جام‌حذفی کنار رفته بود، ولی این‌بار شاگردان نکونام موفق شدند مقابل دیگر تیم شیرازی به پیروزی برسند و راهی مرحله یک‌چهارم نهایی جام‌حذفی شوند.

مرتبط ها