کد خبر: 54807

استقلال-ذوب آهن؛ فرصتی برای انتقام

خروج شیخ و رشید از ترکیب

طبق شنیده‌های «فرهیختگان» این تغییرات از درون دروازه استارت خورده و به احتمال زیاد سیدحسین حسینی، کاپیتان دوم آبی‌ها به‌جای رشید ‌مظاهری درون دروازه قرار می‌گیرد.

تیم فوتبال استقلال امشب از مرحله یک‌هشتم نهایی رقابت‌های جام‌حذفی در دیدار حساس و سرنوشت‌ساز به مصاف ذوب‌آهن اصفهان خواهد رفت. این درحالی است که استقلالی‌ها در بازگشت موفقیت‌آمیز از عربستان و صعود از گروه مرگ به مرحله حذفی رقابت‌های لیگ قهرمانان آسیا در نخستین گام مقابل همین ذوب‌آهن از هفته بیست‌ودوم رقابت‌های لیگ برتر شکست دور از انتظاری را متحمل شدند و حالا این فرصت برای شاگردان فرهاد مجیدی به وجود آمده است تا ضمن گرفتن انتقام آن شکست از مجتبی حسینی و شاگردانش خود را به جمع هشت‌تیم برتر جام‌حذفی نیز برسانند.

دیدار امشب دو تیم درحالی برگزار خواهد شد که بعد از دو شکست پیاپی استقلال در رقابت‌های لیگ مقابل همین ذوب‌آهن و دیدار دربی مقابل پرسپولیس به‌نظر می‌رسد تغییراتی در ترکیب آبی‌ها رخ دهد.

 بر همین اساس و طبق شنیده‌های «فرهیختگان» این تغییرات از درون دروازه استارت خورده و به احتمال زیاد سیدحسین حسینی، کاپیتان دوم آبی‌ها به‌جای رشید ‌مظاهری درون دروازه قرار می‌گیرد و مظاهری که در بازی‌های اخیر استقلال از نظر آماری عملکرد خوبی ارائه نداده بعد از مدت‌ها از روی نیمکت کار را دنبال خواهد کرد. همچنین این احتمال وجود خواهد داشت که محمد دانشگر یا مرادمند نیز در خط‌دفاعی به ترکیب برگردند با این حال درصورتی که فرشید اسماعیلی به شرایط بازی ۹۰دقیقه‌ای برسد و بتواند تیمش را از همان ابتدا همراهی کند به‌طور حتم در ترکیب ثابت استقلال قرار می‌گیرد و در خط‌حمله نیز به احتمال بالا یک‌بار دیگر مهدی قایدی و ارسلان مطهری از ابتدا کار را آغاز خواهند کرد و با توجه به مصدومیت شیخ دیاباته و غیبت او در تمرینات یکی، دو روز اخیر، این بازیکن در بهترین حالت روی نیمکت می‌نشیند تا درصورت صلاحدید کادرفنی در ادامه مسابقه استقلال را مقابل ذوب‌آهن همراه کند هرچند با توجه به غیبت در تمرینات اخیر احتمال دارد که نامش از لیست تیم برای بازی امشب خارج شود. همچنین متین کریم‌زاده که مصدوم شده بود هم به مرز آمادگی رسیده و ظاهرا مشکلی برای بازی ندارد.

اصفهانی‌ها هم درحالی به مصاف حریف تهرانی خواهند رفت که محروم و مصدومی برای این بازی ندارند و تنها غایب این تیم قاسم حدادی‌فر است که چند هفته قبل به‌دلیل پارگی رباط‌صلیبی فصل را از دست داد و سایر نفرات این تیم دراختیار مجتبی حسینی هستند.

 روش تکراری ذوب به‌سود استقلال

نکته قابل‌توجه اینکه ذوب‌آهن در این چند روز مورد توجه کادرفنی و تیم آنالیز استقلال قرار گرفته و بازی این تیم مقابل آبی‌پوشان از هفته بیست‌ودوم رقابت‌های لیگ برتر که به شکست استقلال انجامید، به دفعات توسط آنها بازبینی شده است تا نقاط ضعف و قوت تیم مجتبی حسینی بررسی و راهکارهای موفقیت در بازی امشب مورد تجزیه و تحلیل قرار بگیرد، این درحالی است که در بازی قبلی دو تیم ذوبی‌ها بازی بسته با لایه‌های دفاعی فراوان را مقابل آبی‌پوشان ارائه دادند و با توجه به اینکه دیدار امشب نیز از سری رقابت‌های جام‌حذفی برگزار می‌شود و باید یک تیم از این مصاف برنده بیرون بیاید احتمال تکرار چنین روشی ازسوی ذوب‌آهن دوباره وجود دارد و به همین منظور فرهاد مجیدی و کادرفنی استقلال تدابیر ویژه‌ای را اندیشیده‌اند تا به هر شکل ممکن بتوانند طی ۹۰دقیقه کار تیم اصفهانی را یکسره کرده و اجازه ندهند با توجه به خستگی آبی‌پوشان از دیدار دربی کار به وقت اضافه یا حتی ضربات پنالتی بکشد.

نکته دیگر اینکه فرهاد مجیدی در تمرینات روز گذشته استقلال به‌صورت اختصاصی با چند بازیکن تیمش ازجمله ارسلان مطهری، مهدی قایدی و آرمان رمضانی جلسات سرپایی را برگزار کرده و آنان را برای این نمایش حساس و حیاتی از لحاظ ذهنی آماده کرده است. همچنین با تلاش‌های کادر پزشکی شنیده می‌شود فرشید اسماعیلی نیز مشکلی برای حضور مقابل ذوب‌آهن نداشته و اگر به‌طور کامل مصدومیت او برطرف شده باشد اسماعیلی می‌تواند از همان ابتدا در ترکیب ثابت استقلال مقابل ذوب‌آهن برخلاف دیدار قبلی دو تیم در لیگ برتر که به‌خاطر مصدومیت فرصت همراهی آبی‌پوشان را پیدا نکرد، به میدان برود. استقلال با عبور از سد پیکان به این مرحله از جام‌حذفی رسید و ذوبی‌ها هم در مرحله قبلی شهرخودرو را شکست دادند. هر دو تیم در آخرین بازی خود در لیگ برتر مقابل رقبای‌شان (پرسپولیس و گل‌گهر) شکست خوردند و البته در جام‌حذفی هم در سال‌های اخیر جزء مدعیان بوده‌اند.

 مصطفوی: ذوب‌آهن در ضدحمله خطرناک است

صالح مصطفوی، مربی استقلال در نشست خبری قبل از دیدار با ذوب‌آهن بیان کرد: «بازی مشکلی با ذوب‌آهن داریم. همان‌طور که قبل از بازی قبلی با ذوب‌آهن گفتم این تیم از لحاظ ساختار دفاعی مستحکم و منسجم است و روی ضربات ایستگاهی و ضدحملات خطرناک. ما یک بازی با ذوب‌آهن انجام دادیم و بچه‌هایمان شناخت خوبی دارند. بازی این تیم با گل‌گهر را نیز آنالیز کردیم. راهکارهای مناسب را درنظر گرفتیم و امیدوارم عملکرد خوبی داشته باشیم و نتیجه بازی نیز به‌سود ما رقم بخورد.»

مربی استقلال در واکنش به این مساله که مقابل ذوب‌آهن سیدحسین حسینی درون دروازه می‌ایستد یا خیر، تاکید کرد: «از سیدحسین حسینی که کاپیتان دوم تیم است بسیار تشکر می‌کنم چون با اینکه بازی نکرده همکاری خوبی داشته است. اینکه چه کسی دروازه‌بان استقلال باشد، به تصمیم سرمربی برمی‌گردد.»

 استکی: امیدواریم روز خوب داور باشد

حسین استکی، مربی ذوب‌آهن هم در نشست خبری قبل از مصاف با استقلال بیان کرد: «مقابل گل‌گهر بازی خوبی انجام دادیم، ولی روی یک غفلت گل خوردیم و بازی را واگذار کردیم. در این چند روز ریکاوری خوبی داشتیم و آماده بازی با استقلال هستیم. خدا را شکر مصدوم و محرومی نداریم و تنها چیزی که مدنظر ماست و فکرمان را مشغول کرده این است که بازی ما بعد از بازی دربی است و با این کارشناسی‌هایی که در رسانه‌ها شده این دلهره را داریم که داوری بیاید و بخواهد اشتباهات بازی دربی را در این بازی جبران کند. نمی‌خواهم درباره داوران عزیزمان صحبت کنم. ذوب‌آهن امسال مظلوم واقع شده است. در همه بازی‌ها کارشناسان به‌نفع ذوب‌آهن رای داده‌اند، ولی بازهم تکرار شده است. بارها پنالتی گرفته نشده و پنالتی به ضرر ذوب‌آهن گرفته شده است. حتی در بازی با ماشین‌سازی این تیم 12نفره بازی کرد، با این حال هیچ اعتراضی نکردیم و هیچ هجمه‌ای به داوران وارد نکردیم، ولی متاسفانه این مظلومیت به ضرر ذوب‌آهن تمام می‌شود. امیدوارم مقابل استقلال داور روز خوبی را داشته باشد و بازی خوبی را شاهد باشیم. امیدوارم هرکسی مستحق پیروزی است به حقش برسد و به مرحله بعد برود.»

مرتبط ها