کد خبر: 54350

سعدالله زارعی در گفت‌وگو با «فرهیختگان»:

اروپا عامل انفجاری را در قلب جهان اسلام کار گذاشت

اشترن و هاگانا، پیشقراول تاسیس رژیم‌صهیونیستی

اگر ما تاریخ را مطالعه کنیم متوجه می‌شویم که یک نقشه مشترک بین انگلیس و فرانسه وجود داشت تا در قلب جهان اسلام یک جریانی را پدید آورند که درنهایت مانع شکل‌گیری دوباره قدرت جهان اسلام شوند.

سعدالله زارعی، کارشناس مسائل غرب آسیا در گفت‌وگو با «فرهیختگان» با اشاره به سخنان روز گذشته رهبر معظم انقلاب پیرامون نقش اروپایی‌ها در اشغال فلسطین و زیر سوال رفتن همه ادعاهای دروغین آنها درباره حقوق بشر و دموکراسی به‌دلیل سکوت دربرابر کشتارهای فجیع در فلسطین، به بازخوانی نقش تاریخی اروپا در شکل‌گیری رژیم‌صهیونیستی پرداخت که مشروح این گفت‌وگو را در ادامه از نظر می‌گذرانید.

  اروپا عامل انفجاری را در قلب جهان اسلام کار گذاشت

باتوجه به سخنان رهبر معظم انقلاب در روز قدس و اشاره ایشان به نقش اروپایی‌ها در مساله فلسطین، تحلیل شما از پیشینه تاریخی نقش اروپا در این موضوع چیست؟

اگر ما تاریخ را مطالعه کنیم متوجه می‌شویم که یک نقشه مشترک بین انگلیس و فرانسه وجود داشت تا در قلب جهان اسلام یک جریانی را پدید آورند که درنهایت مانع شکل‌گیری دوباره قدرت جهان اسلام شوند، چراکه تا پیش از آن چندین قدرت در منطقه اسلامی وجود داشت؛ یک قدرت در هند یعنی قدرت تیموریان بود که حکومت شیعه تشکیل داده بودند، یک حکومت دیگر صفویه در ایران که آن هم شیعه بود و دیگری حکومت عثمانی بود که ۶۰۰ سال در این منطقه حکومت کرد، بنابراین اروپا برای جلوگیری از شکل‌گیری مجدد قدرت مسلمانان یک عامل انفجاری را در قلب جهان اسلام کار گذاشت، درواقع حساس‌ترین منطقه غرب آسیا همین مناطق مقدس بود که آنها صهیونیسم را بر این منطقه مسلط کردند.

 سودای بازپس‌گیری زمین‌هایی را که مسلمانان در جنگ‌های صلیبی به‌دست آوردند

اروپا پس از تسلط صهیونیست‌ها بر این منطقه از این رژیم تا به امروز پشتیبانی کرده و نکته جالب این است که این روند از اعلامیه بالفور در سال ۱۹۱۷ آغاز شد که یک مقام رسمی در وزارت خارجه انگلیس بود و زمانی‌که جمع زیادی یهودی به فلسطین اعزام می‌شوند، در سال ۱۹۳۵ ادوارد آلنبی موضوع مهمی را مطرح می‌کند و می‌گوید اکنون جنگ‌های صلیبی به پایان رسیده است؛ یعنی با صراحت می‌گوید که ما به‌دنبال این بودیم زمین‌هایی را که مسلمانان در جنگ‌های صلیبی از دست ما خارج کردند، دوباره بگیریم و بر همین اساس به مبارزات صلاح‌الدین ایوبی اشاره کرده و می‌گوید ما امروز آنها را پس گرفتیم، این درحالی است که اسرائیل در آن زمان هنوز تاسیس نشده بود و ۱۳ سال تا ۱۹۴۸ فاصله بود.باوجود این، در آن زمان آلنبی که حاکم فلسطین ازسوی انگلیس بود، به‌صورت صریح به نقش انگلیس اشاره کرده و این مساله نشان می‌دهد آنها در مساله فلسطین کاملا نقش داشته‌اند، لذا اگر همین امروز نیز دست حمایت آمریکا از اسرائیل برداشته شود، آنها یک هفته نیز دوام نمی‌آورند.

   چرا ملت فلسطین باید تاوان اتاق‌های گاز را پس بدهند؟

یکی از مسائلی که رهبر انقلاب به آن اشاره صریح داشتند، بحث یهودیانی بود که زمانی موردظلم واقع شده‌اند، اما اروپا می‌خواهد انتقام آنها را با آواره کردن یک ملت در غرب آسیا بگیرد، این مساله چگونه سبب دوگانگی شعارهای اروپا در بحث حمایت از حقوق بشر شده است؟

رهبر معظم انقلاب خواستند که بگویند اگر فرض را بر این می‌گذاریم که ادعاهای شما مبنی‌بر اینکه در جریان جنگ جهانی دوم یهودیان را در اتاق‌های گاز قرار دادند و چه بر سر آنها آمد یا در آلمان چه بر سر این یهودیان گذشت، صحت هم داشته باشد، سوال این است که این موضوع چه ربطی به ملت فلسطین دارد؟ به فرد دیگری در جای دیگری از دنیا ظلم شده است، چرا باید یک ملت در جای دیگری از دنیا تاوان پس بدهند و درواقع چرا ملت فلسطین باید در هزاران کیلومتر دورتر از آلمان تاوان اتاق‌های گاز را پس بدهند؟

   اشترن و هاگانا پیشقراول تاسیس رژیم‌صهیونیستی شدند

رهبری در سخنان خود تاکید داشتند فلسطین به پایگاه تروریسم تبدیل شده است. آیا هدفگذاری چنین چیزی از ابتدا بود که تبدیل به پایگاه تروریستی شود یا به‌دلیل مخاطرات حیاتی این رژیم به این سمت پیش رفت؟

من بر اساس اظهارات انگلیسی‌ها و اظهاراتی که صهیونیست‌های اولیه مانند «گلدا مایر» مطرح کرده‌اند باید بگویم اساسا بنا بر این بود که غرب سیطره خود را بر جهان اسلام از این منطقه که ورودی غرب آسیا است، انجام دهد و هرجا جریان مخالف غرب پیدا شد، صهیونیست‌ها با نفوذ و پولی که داشتند آن را در نطفه خفه کرده‌اند، لذا بنا بر این شد که یک رژیم صهیونیستی علیه کل جهان اسلام در منطقه فلسطین حاکم شود و از این‌رو رژیم اسرائیل کار خود را با تشکیل جوخه‌های ترور آغاز کرد و تشکیلاتی مانند اشترن یا هاگانا که بعدها موساد از دل آنها متولد شد، سازمان‌های تروریستی‌ای بودند که پیشقراول تاسیس اسرائیل شدند.

  رژیم اسرائیل همه منطقه غرب آسیا را تهدید می‌کند

ما امروزه می‌بینیم که اقدامات رژیم صهیونیستی به مرزهای فلسطین اشغالی محدود نمی‌شود و گاهی آنها فردی را در تونس، هند، کویت و قطر ترور کرده یا جمعیت‌هایی را در سوریه و لبنان مورد ترور قرار داده‌اند. بنابراین رژیم اسرائیل به‌عنوان یک سازمان تروریستی همه منطقه غرب آسیا را تهدید می‌کند و این محدود به ساکنان فلسطین نیست.

 

مرتبط ها