کد خبر: 54219

سمیه رفیعی در گفت‌وگو با «فرهیختگان»:

به‌زودی با گزارش‌های دیوان محاسبات و سازمان بازرسی می‌گویم چه فاجعه‌ای در ارومیه رخ داده است

رئیس فراکسیون محیط‌زیست مجلس گفت: مجلس با شدت و جدیت جهت نظارت بر اقدامات ستاد احیای دریاچه ارومیه ورود کرده و می‌کنیم. سازمان بازرسی باید ورود کند، گزارش‌های دیوان محاسبات را هم بنده گرفته‌ام و با گزارش سازمان بازرسی و مرکز پژوهش‌های مجلس به‌صورت مبسوط به مردم اعلام می‌کنم که چه فاجعه‌ای آنجا اتفاق افتاده است.»

 به گزارش «فرهیختگان»، در خصوص اینکه اساسا ستاد احیای دریاچه ارومیه برای احیای این دریاچه کاری انجام داده یا خیر؟ گزارش عملکرد چندسال فعالیت آنها چه بوده و هزینه‌های بسیار زیاد تخصیص داده شده چطور هزینه شده است، با سمیه رفیعی رئیس فراکسیون محیط‌زیست مجلس شورای اسلامی گفت‌وگویی انجام دادیم.

مسئولان ستاد احیای دریاچه ارومیه به‌جای بازی با کلمات گزارش عملکرد ارائه کنند

هرچند کوتاه ولی رفیعی به «فرهیختگان» گفت: «اخیرا ‌تجریشی مصاحبه‌ای در ارتباط با وضعیت دریاچه ارومیه انجام داده که هنوز فرصت نکرده‌ام پاسخ این مصاحبه را بدهم. مصاحبه‌ای که بیشتر نشان از این داشت که ایشان و مجموعه ستاد احیای دریاچه ارومیه درحال از سر باز کردن مسئولیت‌ها و عدم پاسخگویی در ارتباط با آن را دارند. به‌هر‌حال این دوستان پول‌هایی را که هزینه کردند کارکردی داشته و تراز دریاچه را بالا آورده و آن را نجات داده است و روی آن، این همه شعار و تبلیغات انجام دادند، یا اینکه هیچ کاری صورت نگرفته است. این‌طور صحبت و مصاحبه‌کردن و بازی با کلمات که نشد گزارش عملکرد ستاد احیای دریاچه ارومیه. متاسفانه یکی از اصلی‌ترین مشکلات ما درباره دریاچه همین مدل اظهارنظرها و ارائه گزارش است!»

به‌زودی با گزارش‌های دیوان محاسبات و سازمان بازرسی می‌گویم چه فاجعه‌ای در ارومیه رخ داده است

با این تفاسیر گویا ستاد احیای دریاچه ارومیه کار خاصی را از پیش نبرده، رفیعی در واکنش به این موضوع گفت: «مگر شما فکر می‌کنید این ستاد برای احیای دریاچه کاری انجام داده است؟ وقتی با هزینه میلیاردی فقط بروشور چاپ کرده و بین زنان روستایی توزیع می‌کند، انتظار چه چیزی را دارید؟ این چه مشکلی را حل می‌کند؟ مجلس با شدت و جدیت جهت نظارت بر اقدامات ستاد احیای دریاچه ارومیه ورود کرده و می‌کنیم. سازمان بازرسی باید ورود کند، گزارش‌های دیوان محاسبات را هم بنده گرفته‌ام و با گزارش سازمان بازرسی و مرکز پژوهش‌های مجلس به‌صورت مبسوط به مردم اعلام می‌کنم که چه فاجعه‌ای آنجا اتفاق افتاده است.»

مرتبط ها