کد خبر: 53999

دبیر کانون «نیستان» دانشگاه شریف:

در سال تحصیلی گذشته تعاملی با معاونت فرهنگی نداشتیم

تقریبا می‌شود گفت در سال تحصیلی که گذشت، تعاملی با معاونت فرهنگی نداشتیم و روی پای خودمان ایستادیم، درواقع شرایطی بود که نه ما را به انجام فعالیت‌ها تشویق می‌کردند و نه مانع آن می‌شدند.

حسین اسداللهی، دبیر کانون «نیستان» دانشگاه شریف پیرامون فعالیت‌هایی که این کانون فرهنگی- دانشجویی در دوران کرونا داشته است، گفت: «باوجود شیوع کرونا در یک سال اخیر باید بگویم مجموع برنامه‌ها و فعالیت‌های امسال نسبت‌به فعالیت دو تا سه سال اخیر بیشتر بوده است و کانون نیستان (کنگره شهدا) خیلی از فعالیت‌ها و برنامه‌هایی را که قبل از کرونا حضوری بود با برنامه‌ریزی و قالب‌سازی به‌صورت مجازی برگزار کرد، تا جایی‌که میزان آن از قبل هم بیشتر شد. البته در این دوران بسیاری از کانون‌ها برنامه‌های خود را لغو کردند و اگرچه برخی به‌صورت مجازی می‌توانستند فعالیت کنند، اما متاسفانه این اتفاق نیفتاد.»

  جمعیت مخاطبان کانون در دوران کرونا 3 برابر شد

وی با اشاره به نوع فعالیت‌هایی که در دوران کرونا توسط کانون نیستان دانشگاه صنعتی‌شریف انجام شده است، گفت: «پیش از کرونا سنت هرساله‌ای داشتیم که طی آن هر هفته با خانواده شهدا دیدار حضوری داشتیم، اما امسال این دیدارها به‌صورت مجازی برگزار شد. گرچه برقراری ارتباط مجازی با پدر و مادر شهدا به‌سختی امکان‌پذیر بود و ما این دیدار را با خواهر، برادر یا فرزند آن شهید بزرگوار برقرار می‌کردیم. طی این دیدارهای مجازی یک یا دوبار این امکان فراهم شد که دوربین را به خانواده شهید ببریم و مصاحبه‌‌‌ای یک‌نفره به‌صورت زنده برای مخاطبان در بستر فضای مجازی برگزار کنیم. همین‌طور ما هرساله یادواره شهدایی داشتیم که امسال آن را در بستر فضای مجازی برگزار کردیم و با استقبال خوبی هم روبه‌رو شد.»

  استقبال دانشجویان از مراسم‌های مجازی بیشتر از حضوری است

اسداللهی ادامه داد: «در مراسمی که برای یادواره شهید شهریاری به‌صورت مجازی برگزار کردیم، حدود 150 نفر شرکت کردند، درصورتی‌که اگر حضوری بود، نهایتا 40 نفر شرکت‌کننده داشتیم، ولی وقتی به‌صورت مجازی برگزار شد، از خارج دانشگاه هم مورد استقبال قرارگرفت، به این دلیل که حضور افراد خارج از دانشگاه هم آزاد بود.»

  مسائل درسی و آموزشی خانواده شهدای تیپ فاطمیون توسط کانون رفع می‌شود

دبیر کانون نیستان دانشگاه صنعتی‌شریف افزود: «از دیگر برنامه‌هایی که در دوران کرونا توسط کانون فرهنگی نیستان انجام و پیگیری شد می‌توان به مساله آموزش برای خانواده شهدای تیپ فاطمیون اشاره کرد. از آنجاکه آموزش مجازی در مدارس به تحصیل فرزندان و خانواده شهدا هم ضربه زیادی وارد کرد، ما با طبقه‌بندی و لیست‌بندی کردن اسامی این خانواده‌ها درحال پیگیری ایجاد بستر مجازی و حضوری در منطقه دولت‌آباد برای آموزش خصوصی به فرزندان و خانواده شهدای تیپ فاطمیون هستیم.»

  هیچ‌گونه تعاملی با معاونت فرهنگی نداریم!

اسداللهی با اشاره به مشکلات و چالش‌های اداره کردن کانون فرهنگی در دوران کرونا گفت: «در این دوران معاونت فرهنگی دانشگاه شریف تغییر کرد و این تغییر تاحدودی آسیب‌زا بود، چراکه شناخت متقابل معاونت و دانشجویان از یکدیگر بسیار زمان‌بر است و معاونت جدید کلا یک جلسه با کانون‌ها برگزار کرد که این جلسه هم خروجی خوبی نداشت. تقریبا می‌شود گفت در سال تحصیلی که گذشت، تعاملی با معاونت فرهنگی نداشتیم و روی پای خودمان ایستادیم، درواقع شرایطی بود که نه ما را به انجام فعالیت‌ها تشویق می‌کردند و نه مانع آن می‌شدند.»

  دانشگاه در پاسخ به کانون‌ها همیشه می‌گوید «پول نداریم!»

وی افزود: «زمانی که مراسم‌ها و دیدارها حضوری برگزار می‌شد نیاز به بودجه برای هزینه‌هایی مثل اتوبوس و پذیرایی داشتیم، اما زمانی که به‌صورت مجازی برنامه‌ها را برگزار کردیم، چندان هزینه‌بردار نبود. معاونت فرهنگی دانشگاه جمله معروفی دارد تحت عنوان «پول نداریم» و امسال هم این صحبت مطرح بود. درواقع ما نه‌تنها ازلحاظ مالی حمایت نمی‌شویم، بلکه ازنظر فکری و معنوی هم حمایتی از جانب دانشگاه نداشتیم و با وزارت علوم هم تعاملی نداریم و حتی نحوه همکاری وزارت علوم با کانون را مطلع نیستیم و از دانشگاه هم در این‌باره چیزی نشنیده‌ایم. درواقع ما خودمان بیشتر برای انجام امور خودمان تلاش می‌کنیم تا پیگیری خاصی از دانشگاه داشته باشیم.»

مرتبط ها