کد خبر: 53969

باخت پرسپولیس گزینه دومی را زنده نگه داشت

توفیق اجباری

قرمزها با توجه به همین نتایج و البته جدول خاص برای مرحله یک‌هشتم نهایی ممکن است درصورت دوم شدن در گروه با قرعه بهتری در مرحله حذفی مواجه شوند و می‌توان گفت شاید این شکست احتمالا خیلی هم باعث ناراحتی گل‌محمدی و شاگردانش نشده باشد!

 به گزارش «فرهیختگان»، تیم پرسپولیس ایران در پنجمین دیدار خود در مرحله گروهی لیگ قهرمانان آسیا، از ساعت 19 دیروز در ورزشگاه فاتوردای هند به مصاف الوحده رفت که این مسابقه با پیروزی یک بر صفر نماینده امارات خاتمه یافت. الوحده از دقیقه 83 با اخراج انور 10 نفره به بازی ادامه داد. تیم ماتاوز در دقیقه 5 تک گل این مسابقه را برای الوحده به ثمر رساند تا نخستین شکست شاگردان گل‌محمدی در این مسابقات رقم بخورد. پرسپولیس که در دیدار با الریان و گوا نیز از حریفش عقب افتاده و سپس موفق به کامبک و بازگشت به بازی و پیروزی شده بود، در این مسابقه نتوانست گل عقب‌افتاده را جبران کند تا نخستین شکستش رقم بخورد. پرسپولیس با وجود شکست در این مسابقه همچنان با 12 امتیاز در صدر جدول گروه E قرار دارد، اما با توجه به 10 امتیازی شدن الوحده، سرخ‌پوشان برای حفظ صدرنشینی خود در پایان مرحله گروهی باید در دیدار پایانی پنجشنبه‌شب هفته‌جاری مقابل الریان دست پُر از زمین خارج شوند و بازنده نباشند.

گل‌محمدی برای این بازی به حامد لک، سیدجلال حسینی (78-‌مهدی عبدی)، محمدحسین کنعانی‌زادگان، مهدی ترابی، میلاد سرلک (46-نوراللهی)، کمال کامیابی‌نیا، احسان پهلوان، وحید امیری (78-علی شجاعی)، شهریار مغانلو (46-عالیشاه)، عیسی آل‌کثیر و سیامک نعمتی (46-مهدی شیری) میدان داد.

قرمزها در دقیقه 5 دروازه‌شان را باز شده دیدند؛ تیم ماتاوز با عبور از مدافعان پرسپولیس با ضربه‌ای سرکش دروازه لک را باز کرد. در ادامه شاگردان گل‌محمدی برای جبران گل خورده تلاش کردند اما حتی یک ضربه در چارچوب در نیمه اول نداشتند. با شروع نیمه دوم و تغییراتی که گل‌محمدی اعمال کرد، پرسپولیس صاحب موقعیت‌های بهتری شد. در دقیقه 56 شوت سنگین پهلوان از پشت محوطه جریمه به تیر افقی دروازه الوحده برخورد کرد و برگشت داده شد. در دقیقه 67 کار ترکیبی خوب  بازیکنان پرسپولیس و پاس در عمق ترابی توپ را به مهدی شیری رساند اما پاس در عرض این بازیکن در یک رفت و برگشت توسط مدافعان الوحده دور شد. در دقیقه 83 انور بازیکن تازه‌وارد الوحده با دریافت کارت قرمز مستقیم از زمین اخراج شد تا کار قرمزها برای جبران گل خورده کمی راحت‌تر شود. در دقیقه 84 ضربه سر کنعانی‌زادگان از داخل خط شش‌قدم به تیر دروازه الوحده برخورد کرد. در دقیقه 88 هم مهدی عبدی یک موقعیت خوب را برای پرسپولیس از دست داد و ضربه این بازیکن را دروازه‌بان الوحده مهار کرد و درنهایت بعد از چهار برد پیاپی ترمز تیم گل‌محمدی کشیده شد و این تیم اولین شکست خود در این رقابت‌ها را تجربه کرد.

نکته جالب اینکه با این شکست، الوحده شانس زیادی برای صعود به مرحله بعدی پیدا کرد که درصورت رقم‌خوردن نتایج دیگر گروه‌ها ممکن است این مساله برای گروه استقلال خبر خوبی نباشد. ضمن اینکه قرمزها با توجه به همین نتایج و البته جدول خاص برای مرحله یک‌هشتم نهایی ممکن است درصورت دوم شدن در گروه با قرعه بهتری در مرحله حذفی مواجه شوند و می‌توان گفت شاید این شکست احتمالا خیلی هم باعث ناراحتی گل‌محمدی و شاگردانش نشده باشد!

مرتبط ها