کد خبر: 53859

استقرار جهادی‌های علوم پزشکی تهران در بیمارستان‌ها

بسیج علوم پزشکی دانشگاه تهران با استفاده از تجربیات و تیم‌سازی که در سه موج قبلی کرونا داشت در موج چهارم آن با آمادگی بیشتری وارد کار جهادی شد. در مرحله اول نیروهایی را که از پیش آموزش داده بودیم در بیمارستان‌ها مستقر کردیم

محمدحسین عباسی، مسئول بسیج علوم پزشکی دانشگاه تهران با اشاره به افزایش شیوع کرونا و آغاز پیک چهارم، گفت: «بسیج علوم پزشکی دانشگاه تهران با استفاده از تجربیات و تیم‌سازی که در سه موج قبلی کرونا داشت در موج چهارم آن با آمادگی بیشتری وارد کار جهادی شد. در مرحله اول نیروهایی را که از پیش آموزش داده بودیم در بیمارستان‌ها مستقر کردیم.» وی افزود: «حدود 90 نفر از داوطلبان از پیش آموزش داده‌شده را در بیمارستان‌ها مستقر کردیم. سایت اصلی ما در موج سوم بیمارستان شریعتی بود، اما در موج چهارم پراکنده شدند و متمرکز در یک بیمارستان نیستند. کارهایی که انجام می‌دهند، شامل فعالیت درمانی است که طی آن افرادی که تخصص دیده‌اند یا برای درمان آموزش دیده‌اند، کارهای درمانی را انجام می‌دهند و آنهایی که در حد بهیاری آموزش دیده‌اند، کمک درمان هستند. در کارهای دیگری که در بخش‌ها نیاز می‌شود مشارکت می‌کنند، ازجمله ارتباط بین خانواده بیماران با بیمار، رسانه و فعالیت‌هایی که طی زمان ایجاب می‌کند انجام دهند. درواقع حتی اگر برای نظافت هم نیرو لازم باشد، داوطلب داریم.» عباسی ادامه داد: «بیشتر این نیروهای داوطلب دانشگاهی نیستند و از مردم عادی تشکیل شده‌اند.
فرآیند جذب داوطلبان به این شکل است که در ابتدا آنها را غربال کرده‌ایم تا بدانیم چه افرادی ساکن تهران هستند، بیماری دارند یا نه و بیمه دارند یا نه و در انتها همه این موارد سطح‌بندی شده‌اند و افرادی که در اولویت یک ما بودند، بیماری زمینه‌ای نداشتند، ساکن تهران بودند، مشکل بیمه نداشتند و... را در اولویت گذاشتیم.»

مرتبط ها