کد خبر: 53679

آذری در گفت‌وگو با «فرهیختگان»: فرصت خوشحالی تمام شد، به النصر فکر می‌کنیم

فولاد با نکونام به بلوغ رسید

با این بازی‌ها به صعود هر چهار نماینده ایران امیدواریم

مدیرعامل فولاد گفت: این تفاوتی که شما می‌بینید نتیجه یک‌سال‌ونیم تلاش این مربی و همکارانش است. ماه‌ها تلاش باعث شد تیم فولاد به یک بلوغ فکری و تاکتیکی برسد و امیدوارم این شرایط به‌نفع فولاد رقم خورده و مسابقات را به‌خوبی تمام کنیم.

نیلوفر مژدهی،روزنامه‌نگار:تیم فولاد از ابتدای حضورش در مرحله پلی‌آف لیگ قهرمانان آسیا با عملکردی خیره‌کننده نشان داد با وجود همه موانع و سختی‌ها راه را درست رفته است. این تیم که با پنجره بسته پا به مسابقات لیگ قهرمانان آسیا گذاشت و نتوانست خود را تقویت کند همه را متحیر کرده است. بدون‌شک خوشبینانه‌ترین هوادار این تیم هم فکر نمی‌کرد تیم فولاد بتواند از پس حریفان قدرتمند به‌خوبی بربیاید و چنین نتایجی برجا بگذارد. قطعا مدیرعامل این باشگاه خوزستانی نقش پررنگی در کنار دیگر عوامل این تیم داشته است و تا اینجای کار برای اعتلای نام باشگاهش گام‌های بزرگی برداشته است. گفت‌وگوی «فرهیختگان» با سعید آذری را در ادامه می‌خوانید.

بازی با الوحدات گره خورده بود و هرچند برنده شدید ولی دقایق سختی را مقابل این حریف اردنی پشت‌سر گذاشتید.

کاملا درست است و دلیل خود را دارد. می‌دانید که ما نسبت به سه تیم دیگر ایرانی زودتر به این مسابقات آمدیم و یک بازی سنگین در مرحله پلی‌آف مقابل تیم العین برگزار کردیم. طبیعی است بازیکنان از نظر بدنی تحت فشار باشند. با این حال همه تلاشمان را کردیم برنده از زمین خارج شده و سه امتیاز بگیریم. البته حریف را هم خوب می‌شناختیم و کنترل بازی را در اختیار گرفته بودیم. تلاش کردیم انرژی کمتری از بازیکنان بگیریم. در کل عملکرد تیم‌مان تا اینجای مسابقات خوب بود و راضی هستیم.

فولاد را در این بازی چطور دیدید؟

ما از ابتدا می‌دانستیم بازی سختی مقابل الوحدات داریم. اصلا هیچ حریفی را دست‌کم نمی‌گیریم. مربیان به‌واسطه همین تفکر حریف را به‌خوبی آنالیز کرده بودند و با ذهنی آماده وارد مسابقه شدیم. بازیکنان به‌خوبی نسبت به این حریف آماده شده بودند و با جلسات متعدد فنی که داشتیم با ذهنی آماده پا به این مسابقه گذاشتیم. خوشحالم که تلاش‌ها نتیجه داد و برنده از زمین خارج شدیم.

کمتر کسی فکر می‌کرد با وجود موانعی که بر سر راهتان بود بتوانید تا این حد خوب و مسلط نتیجه بگیرید.

ما با انگیزه زیادی وارد مسابقات شدیم، البته فوتبال قابل پیش‌بینی نیست و می‌بینید که نتایج جالبی در گروه ما رقم خورده است؛ با این حال خوشحالی‌هایمان تمام شده و تمرکزمان روی دو بازی حساس با النصر است. جالب است بدانید ما از ابتدا می‌دانستیم کار سختی داریم و اصلا برای زنگ تفریح به این مسابقات نیامدیم. از طرفی در بازی پلی‌آف به‌خوبی نتیجه گرفته و صعود کردیم. درنتیجه روحیه خوبی به تیم تزریق شد و همین باعث شد بازیکنان با روحیه خوبی پا به مسابقات گروهی بگذارند و نتیجه آن دو بازی خوب مقابل تیم‌های سختی چون السد و الوحدات شد.

به‌نظر می‌رسد بازی‌های سخت‌تان 2 بازی متوالی با النصر عربستان است؟

همه رقبای ما قدرتمند هستند، اصلا در این دوره از مسابقات حریف آسان نداریم. همه رقبا برای صعود آمدند این را می‌توان از نتایجی که به‌دست می‌آید کاملا تشخیص داد. با این حال برگزاری دو بازی متوالی با تیم میزبان واقعا سخت است. از طرفی فرصتی برای تمرین نیست و بازیکنان فقط ریکاوری می‌کنند. تیم پزشکی هم بالای سر تیم است و به‌خوبی شرایط را برای بازیکنان فراهم می‌کنند. تلاش همه اعضای تیم جای تقدیر دارد.

این توان را دارید که به مرحله بعد صعود کنید؟

ما در ابتدای راه هستیم و هنوز زود است که در مورد این مسائل صحبت کنیم، ولی واقعا امیدواریم و چنین هدفی داریم. برای رسیدن به موفقیت باید تلاش زیادی کرد و ما نیز از هیچ کوششی دریغ نخواهیم کرد. همه تیم با هم و با یک هدف به این مسابقات پا گذاشتیم و برای دفاع از نام باشگاه فولاد و فوتبال ایران و خوشحالی مردم خوزستان هر کاری از دستمان بربیاید انجام می‌دهیم.

جواد نکونام عملکرد خیره‌کننده‌ای داشت و از آن نکونامی که می‌شناختیم پخته‌تر عمل می‌کند. شما هم این تغییر را حس کردید؟

از نظر من تیم ما با تفکرات کادرفنی به بلوغ فکری خوبی رسیده است و با فولادی که این مربی در ابتدا تحویل گرفته بود بسیار فرق دارد. پیشرفت این تیم کاملا مشخص و ملموس است. این تفاوتی که شما می‌بینید نتیجه یک‌سال‌ونیم تلاش این مربی و همکارانش است. ماه‌ها تلاش باعث شد تیم فولاد به یک بلوغ فکری و تاکتیکی برسد و امیدوارم این شرایط به‌نفع فولاد رقم خورده و مسابقات را به‌خوبی تمام کنیم.

اخیرا انتقاد‌هایی به حضور مدیران از جمله شما و چند نفر دیگر در کنار تیم‌ها شد، پاسخی به این انتقاد‌ها ندارید؟

من در این مورد حرفی ندارم، اما وظایفی دارم که به‌واسطه آنها لازم دیدم در کنار تیم باشم. ما برای تفریح نیامدیم. به دیگر همکارانم کاری ندارم ولی من به شخصه سرم خیلی شلوغ است، قطعا برای تفریح نیامده‌ام و وظایفم را انجام می‌دهم. از این موضوع که بگذریم باید عنوان کنم تیم فولاد در همه مقاطع از مدیریت تا بازیکنان به یک هماهنگی رسیده و با هدف به کارشان ادامه می‌دهند. شرح وظایف کاملا مشخص است و همین باعث می‌شود هر فردی وظایف خود را بداند و کار پیش برود.

گویا از زمین تمرین رضایت ندارید. میزبانی عربستان چطور است؟

زمین زیاد جالب نبود؛ در کنار زمین مصالح ساختمانی وجود داشت و همین باعث وجود گرد و خاک در جریان تمرین می‌شد. از این رو با اختیاراتی که داشتم و با وجود مراوداتی که داشتم زمین تمرین عوض شد. در کل از میزبانی راضی هستیم. از ابتدا رفتار خوبی داشتند و همه امکانات فراهم است. ‌ای‌اف‌سی نظارت کاملی روی برگزاری مسابقات دارد.

عملکرد دیگر نمایندگان ایران در لیگ قهرمانان آسیا را پیگیری می‌کنید؟

خوشحالم که همه تیم‌ها تاکنون درخشان ظاهر شدند. به‌شدت پیگیر نتایج هستم و برای هر چهار نماینده ایران آرزوی موفقیت می‌کنم. امیدوارم در ادامه رقابت‌ها نیز عملکرد خوبی داشته باشند و هر چهار نماینده کشورمان را در دور بعدی رقابت‌ها ببینیم. جالب است که همه تیم‌ها در گروه‌های سختی قرار دارند و باید اعتراف کنم در این رقابت‌ها اصلا حریف آسان نداریم. نتایج کاملا گواه بر این ادعای من است و باید قبول کنیم تا پایان مسابقات راه سخت و ناهمواری را در پیش داریم.

درخواستی مبنی‌بر پخش زنده بازی‌های فولاد به صداوسیما داشتید که با آن موافقت شد.

این خواسته همه هواداران فولاد بود. آنها به‌خاطر عملکرد تیم فولاد روزهای شادی را می‌گذرانند و به همین دلیل درخواست پخش مستقیم بازی را کردم. می‌خواستند با تماشای این بازی از لحظه‌لحظه آن لذت ببرند که خدا را شکر موافقت شد و صداوسیما با نگاهی عادلانه به همه تیم‌ها بازی هر چهار نماینده ایران را پخش کرد.

مرتبط ها