کد خبر: 53649

رئیس اتاق بازرگانی ایران و عراق در گفت‌وگو با «فرهیختگان»:

برداشتن گام‌به‌گام تحریم‌ها منتفی است

حسینی تاکید کرد: برداشتن گام‌به‌گام تحریم‌ها در سیاست‌های کشور منتفی است و باید تحریم‌ها همه‌جانبه برداشته شود. همین مساله هم مذاکرات را به‌مراتب سخت‌تر کرده است.

حمید حسینی، رئیس اتاق بازرگانی ایران و عراق در گفت‌وگو با «فرهیختگان» درمورد موانع ایجادشده ناشی‌از تحریم‌ها می‌گوید: «بن‌بست‌های موجود در «ال‌سی و تحریم‌های بانکی» بیشترین تاثیرات را در تنگ‌تر شدن فضا علیه ایران داشته است.»

حمید حسینی، فعال اقتصادی و رئیس اتاق ایران و عراق در توضیح راستی‌آزمایی می‌گوید: «جنس تحریم‌های آمریکا نرم‌افزاری است و در راستی‌آزمایی یک‌روز با چندماه تفاوتی ندارد. راستی‌آزمایی را می‌توان از آزاد شدن یا عدم آزاد‌سازی پول‌های بلوکه‌شده ایران در کره یا عراق پیگیر بود. علاوه‌بر اینها می‌توان قرارداد‌هایی را با کشور‌های ثالث آماده کرد و به‌محض اعلام رفع تحریم‌ها ازسوی آمریکا این مساله را پیگیر باشیم که آیا کشور آماده انجام قرارداد هست یا خیر. سوای زمان انجام این کارها، کیفیت رفع تحریم‌هاست که مهم است، وگرنه آمریکا می‌تواند اعلام کند تحریم‌ها لغو شده، اما درعمل این اتفاق نیفتاده باشد.»

حسینی ادامه می‌دهد: «برداشتن گام‌به‌گام تحریم‌ها در سیاست‌های کشور منتفی است و باید تحریم‌ها همه‌جانبه برداشته شود. همین مساله هم مذاکرات را به‌مراتب سخت‌تر کرده است.»

مرتبط ها