کد خبر: 53611

بازتاب عملکرد آسیایی نمایندگان شهرستانی ایران در رسانه‌های عربی

فولاد قدرتمند است، تراکتور امیدوار

شاگردان نکونام در نخستین دیدار السد را با هدایت ژاوی متوقف کردند و در هفته دوم نیز موفق شدند نخستین برد خود را در این مرحله پس از 6سال کسب کرده و الوحدات اردن را با یک‌گل مغلوب کنند.

فولاد ایران پس از برتری در مرحله پلی‌آف رقابت‌های لیگ قهرمانان آسیا به دور گروهی این رقابت‌ها راه یافت و در دو بازی ابتدایی خود عملکرد قابل‌قبولی از خود به نمایش گذاشت. شاگردان نکونام در نخستین دیدار السد را با هدایت ژاوی متوقف کردند و در هفته دوم نیز موفق شدند نخستین برد خود را در این مرحله پس از 6سال کسب کرده و الوحدات اردن را با یک‌گل مغلوب کنند.

سایت اردنی «المملکه» درباره این مسابقه و شکست الوحدات نوشت: «تیم اردنی در نخستین حضورش در این مرحله پس از تساوی مقابل النصر عربستان این‌بار به مصاف فولاد ایران رفت و برابر تیم قدرتمند حریف مغلوب شد. تیم ایرانی البته در این دیدار با گلی که از روی نقطه پنالتی به ثمر رسید به برتری رسید و فاصله دو تیم چندان زیاد نبود. الوحدات که امیدوار بود از این دیدار بتواند امتیاز بگیرد درنهایت همچنان یک‌امتیازی باقی ماند و به فکر رویارویی با تیم قهرمان لیگ قطر در سومین مسابقه خود خواهد بود. این مسابقه نخستین شکست الوحدات در تاریخ این مسابقات محسوب می‌شود و شاگردان عبدالله ابوزمع امیدوارند در ادامه بتوانند نمایش خوبی در این تورنمنت داشته باشند و در این گروه دشوار درنهایت جایگاه خوبی کسب کنند.»

تراکتور تنها تیم ایرانی حاضر در این مسابقات است که هنوز نتوانسته بردی کسب کند و هر دو مسابقه خود را با تساوی پشت‌سر گذاشته است. شاگردان رسول خطیبی در دومین بازی خود برابر شارجه امارات متوقف شدند. سایت امارات‌الیوم در گزارشی از این مسابقه آورده است: «شارجه برابر تیم ایرانی تراکتور تنها یک‌امتیاز کسب کرد و نتوانست این حریف را مغلوب کند. با این حال شارجه با این نتیجه در گروه خود 4امتیازی شد و جایگاه نسبتا خوبی در جدول دارد. این تیم به‌خصوص در نیمه نخست بازی کار راحتی برابر این تیم ایرانی نداشت و البته چند فرصت خوب نیز نصیب تیم شد که با بی‌دقتی مهاجمان از دست رفت. در این مسابقه شارجه غیبت ایگور کوراندو مصدوم را در ترکیب خود به‌خوبی حس کرد و درنهایت مقابل تراکتور به نتیجه‌ای بهتر از تساوی نرسید. تراکتور با کسب دومین تساوی 2امتیازی شد اما در ادامه می‌تواند عملکرد بهتری در مسابقات خود ارائه کند و در این دو بازی نشان داده حریف آسانی در این گروه نیست.»

تراکتور در دیدار بعدی خود در این تورنمنت فردا رودرروی نیروی هوایی عراق قرار خواهد گرفت که با یک تساوی و یک شکست در قعر جدول گروه قرار دارد و می‌تواند نخستین برد تیم تبریزی را رقم بزند.

 

مرتبط ها