کد خبر: 53538

جواد نوروزبیگی در گفت‌وگو با «فرهیختگان»:

هیچ‌گاه اجازه نداده‌ام کسی با پول در فیلم‌ها و سریال‌هایم بازی کند

وجود بازیگرانی را که با پول وارد این عرصه شده‌اند، نمی‌توانم رد کنم. کمااینکه به من هم پیشنهادهایی از این دست شده اما من به‌دلیل احترام به زحمتکشان این عرصه، دلسوزان و فارغ‌التحصیلان، همواره اولویت این عزیزان را حفظ کرده‌ام و هیچ‌گاه اجازه نداده‌ام کسی با پول، در فیلم‌ها و سریال‌هایی که کار کرده‌ام، بازی کند.

مجتبی اردشیری، روزنامه‌نگار: جواد نوروزبیگی تهیه‌کننده سرشناس سینمای کشورمان که تا چند روز دیگر، «میدان سرخ» ابراهیم ابراهیمیان را وارد شبکه نمایش خانگی خواهد کرد به «فرهیختگان» گفت: «وجود بازیگرانی را که با پول وارد این عرصه شده‌اند، نمی‌توانم رد کنم. کمااینکه به من هم پیشنهادهایی از این دست شده و فارغ از این، از دوستان همکار نیز شنیده‌ام که برای آنها هم چنین اتفاق‌هایی رخ داده و چه‌بسا خودم هم دیده باشم. اما من به‌دلیل احترام به زحمتکشان این عرصه، دلسوزان و فارغ‌التحصیلان، همواره اولویت این عزیزان را حفظ کرده‌ام و هیچ‌گاه اجازه نداده‌ام کسی با پول، در فیلم‌ها و سریال‌هایی که کار کرده‌ام، بازی کند.»

نوروزبیگی که «خون شد» را در اکران نوروزی امسال روی پرده داشت، از زاویه دیگری به این موضوع نگاه کرد و افزود: «پروژه‌هایی از این قبیل بازیگران استفاده کرده‌اند که از نگاه من مورد مردودی نیست، چون دارند برای شغل‌شان سرمایه‌گذاری می‌کنند. در سینما هم این اتفاق می‌افتد که فردی می‌آید و برای آینده‌اش سرمایه‌گذاری می‌کند، منتها چون این روند کانالیزه نیست، سوءاستفاده‌هایی به‌وجود می‌آید که چندان اخلاقی و حرفه‌ای نیست. اگر حدود این جریان رعایت شود و به‌شکلی درست مورد استفاده قرار بگیرد، خیلی هم بد نیست. اما من در هیچ‌موردی، از این کارها انجام نداده‌ام.»

تهیه‌کننده «ملبورن» در انتها بیان کرد: «خیلی‌ها این راه را رفته‌اند و موفق هم شده‌اند و درمقابل، برخی دیگر شکست خورده و سرمایه‌شان بر باد رفته است. کلا از دو جنبه می‌توان به این اتفاق نگاه کرد؛ نخست، کسانی که عطش دیده شدن دارند و از هیچ‌استعدادی هم برخوردار نیستند و تنها می‌خواهند دیده شوند و به آرزوی دیرینه خود که بازیگر شدن است، برسند. دوم، سرمایه‌گذاری است آن هم از سوی کسانی که استعداد دارند اما راه ورودی به عالم بازیگری پیدا نکرده‌اند و با وجودی که سال‌ها تئاتر کار کرده‌اند و در آموزشگاه‌ها دوره دیده‌اند، نتوانسته‌اند جلوی دوربین بروند و به اصطلاح موقعیتش را پیدا نکرده‌اند، بنابراین می‌آیند و برای آینده خود سرمایه‌گذاری می‌کنند.» 

مرتبط ها