کد خبر: 53278

دبیر انجمن صنفی تولید و بسته‌بندی مواد پروتئینی کشور:

با ممنوعیت عرضه مرغ تکه‌ای۲۵ هزار نیروی مستقیم کارگر کارشان را از دست داده‌اند

رسولی گفت: با ممنوعیت عرضه مرغ تکه‌ای (قطعه‌شده) 25هزار نیروی مستقیم کارگر کارشان را از دست داده‌اند و کسی به اینها فکر نمی‌کند.

 به گزارش «فرهیختگان»، مسعود رسولی، دبیر انجمن صنفی تولید و بسته‌بندی مواد پروتئینی کشور در رابطه با مشکلی که برای این واحدهای تولیدی پیش آمده به «فرهیختگان» گفت: مشکل اصلی ما این است که مسئولان به جای حل‌مساله صورت‌مساله را پاک کرده‌اند. مرغ قطعه و بسته‌بندی شده مشتریان خودش را دارد، بخشی از خانوارها به‌علاوه بیمارستان‌ها و برخی سازمان‌ها و مشاغل از این مرغ‌ها استفاده می‌کنند. با بی‌تدبیری گفتند ما آن بخشی را که به کارخانه‌ها می‌رود ممنوع می‌کنیم که مرغ مستقیم به دست خانواده‌ها برسد، خب اینجا چه تفاوتی ایجاد می‌شود؟ کارخانه‌ها همان مرغ را تبدیل به محصول می‌کردند و به دست مصرف‌کننده می‌رساندند دیگر.

وی گفت: الان بیمارستان‌ها که فقط از قطعات استفاده می‌کردند و به مشکل جدی خورده‌اند. بازار یک معنی و مفهوم بین‌المللی دارد و بر‌مبنای عرضه و تقاضاست و حالا که تقاضا بالارفته است ما دچار این کمبود شده‌ایم و باید بررسی شود که چرا مرغ موردنیاز تامین نشده است. صادر شده، قاچاق شده یا هر اتفاق دیگری که در ارتباط با جوجه و تخم‌مرغ نطفه‌دار و... افتاده است باید مورد بررسی قرار گیرد و بازار از این فضا خارج شود. مساله این است که با این تصمیم 25هزار نیروی مستقیم کارگر کارشان را از دست داده‌اند و کسی به اینها فکر نمی‌کند. فروشگاه‌های زنجیره‌ای، حمل‌ونقل، رستوران‌ها و... هم به این صنعت وابسته‌ و متاثر شده‌اند. تنها شبکه رسمی توزیع قطعات مرغ شرکت‌های بسته‌بندی هستند که هم از لحاظ مالی و مالیاتی رسمی هستند و هم از لحاظ بهداشتی دارای مجوز رسمی‌اند، حالا جلوی تنها شبکه رسمی را گرفته‌اند و شبکه‌های غیررسمی را گسترش داده‌اند. به محض اینکه این ممنوعیت‌ها برداشته شود، مردم به فروشگاه‌های زنجیره‌ای هجوم می‌برند و این می‌شود نتیجه این تصمیمات!