کد خبر: 53209

سرپرست مدیرعاملی نساجی در گفت‌وگو با «فرهیختگان»: چرا رای پرونده فکری را اعلام نمی‌کنند؟

اگر بازی نکنیم می‌گویند از پرسپولیس ترسیدیم

امیدوارم همه تیم‌ها صداقت داشته باشند و بازیکنان کرونایی به میدان نروند

اگر بگوییم بازی نمی‌کنیم می‌گویند از تیم پرسپولیس ترسیدند، اگر بگوییم بازی می‌کنیم می‌گویند روی دور برد افتادند و نمی‌خواهند وقفه ایجاد کنند، درحالی که ما می‌خواهیم مسابقات برگزار شود و نظم بازی‌ها به‌هم نریزد.

نیلوفر مژدهی، روزنامه‌نگار: وضعیت قرمز تهران و بازیکنان و اعضای کرونایی تیم نساجی این شائبه را به‌وجود آورد که شاید بازی این تیم مقابل تیم پرسپولیس لغو شود. با این حال مسئولان و مربیان این تیم قائمشهری اصرار به برگزاری بازی دارند. معمولا در چنین شرایطی تیم‌ها تلاش می‌کنند بازی خود را لغو کرده و به زمان بهتری که همه نفرات خود را دراختیار دارند موکول کنند ولی این‌بار نساجی و مسئولانش خلاف جریان آب حرکت کرده و به برگزاری این بازی مهم اصرار دارند. برای اطلاع از وضعیت تیم نساجی و دلیل اصرار آنها به برگزاری این بازی با سرپرست مدیرعاملی این باشگاه هم‌کلام شدیم. گفت‌وگوی «فرهیختگان» با ایزد سیف‌الله‌پور را در ادامه می‌خوانید.

شرایط تیم‌تان به شکلی است که بتوانید مقابل تیم پرسپولیس به میدان بروید؟

بازیکنان و دیگر اعضای کرونایی تیم‌مان در قرنطینه هستند و با سایر نفرات به اردو می‌رویم. ما به‌دنبال برگزاری بازی هستیم. به احترام ایفمارک و هراتیان 2 بار در آزمایشگاه مورد تایید آنها تست دادیم. این آزمایشگاه با به‌روزترین استانداردهای بین‌المللی از اعضای تیم ما تست گرفت. به این ترتیب ما یک‌بار قبل از بازی با نفت مسجدسلیمان، یک‌بار بعد بازی با این تیم و برای بار سوم سه‌شنبه تست کرونا دادیم. به این ترتیب درنهایت 5بازیکن و 5 نفر از کادر تیم ما تست‌شان مثبت درآمده است.

نگران نیستید در غیاب این بازیکنان در بازی با تیم پرسپولیس به مشکل بخورید؟

بحث صدمه‌ای که تیم ما در غیبت این 5بازیکن می‌بیند به کنار. هدف ما برگزاری بازی و نظم در مسابقات است. حتی اگر لازم باشد با بازیکنان تیم امید نساجی به میدان می‌رویم ولی این بازی را برگزار می‌کنیم. امیدوارم همه مثل ما واقعیت را بگویند و با بازیکن کرونایی به زمین نروند. شاید در این شرایط بازی‌کردن به ضرر تیم ما باشد ولی به‌دلیل نظم در مسابقات به میدان می‌رویم. امیدوارم همه مثل تیم ما صادق باشند و این مسائل را رعایت کنند.

یعنی هدف‌تان فقط برگزاری منظم مسابقات است تا جایی که شاید فدای برقراری نظم شوید؟

ما این کار را کردیم و نمی‌دانم چه اتفاقی درقبال این تصمیم رخ خواهد داد. شاید بازی را ببازیم ولی خیال‌مان راحت است که اصول را رعایت کردیم. اگر بگوییم بازی نمی‌کنیم می‌گویند از تیم پرسپولیس ترسیدند، اگر بگوییم بازی می‌کنیم می‌گویند روی دور برد افتادند و نمی‌خواهند وقفه ایجاد کنند، درحالی که ما می‌خواهیم مسابقات برگزار شود و نظم بازی‌ها به‌هم نریزد.

پیش‌بینی می‌شد با وضعیت قرمز تهران و بسته‌شدن اماکن ورزشی این بازی هم لغو شود، ولی ظاهرا این‌طور نیست!

 در این مورد اطلاعی ندارم و صاحب‌نظر و تصمیم‌گیرنده نیستم. ما تابع تصمیم فدراسیون هستیم و تمرینات را به‌خوبی انجام دادیم. نفرات کرونایی را قرنطینه کردیم و تست‌های دقیقی گرفتیم و تلاش کردیم دیگر اتفاقی رخ ندهد.

جزء تیم‌هایی بودید که درگیر کرونا نشده بودید. فکر می‌کنید سفر به خوزستان باعث این اتفاق شد؟

ما هر هفته تست گرفتیم و تلاش کردیم این اتفاق برای تیم‌مان رخ ندهد. فکر می‌کنم تنها تیمی بودیم که درگیر کرونا نشده بویدم ولی سفر به اهواز به‌دلیل شرایط قرمز و شیوع گسترده کرونا در این شهر کار دست‌مان داد. فرودگاه اهواز بسیار شلوغ بود. البته از پرواز چارتر خودمان استفاده کردیم و در میهمانسرای دانشگاه آزاد مسجدسلیمان مستقر شدیم. حدود 12روز بود در این هتل اقامتی صورت نگرفته بود و یک‌نفر در این هتل پا نگذاشته بود، ولی فرودگاه دخل ما را آورد.

بعد از چند تغییر در کادرفنی بالاخره روند روبه‌رشدی پیش گرفتید. چقدر ساکت الهامی در این موفقیت دخیل است؟

شرایط تیم ما خوب است از وقتی آقای الهامی آمده شرایط خوب شده و همه‌چیز مهیا است. در کل شرایط تغییر کرده. قطعا سرمربی جدید تیم در موفقیت تیم ما تاثیرگذار است ولی نباید از تلاش بازیکنان و حمایت‌های مالک باشگاه درکنار تلاش شبانه‌روزی دیگر اعضای تیم غافل شد. همه یک‌دل شدند و همدلی خوبی در این باشگاه به‌وجود آمده است. امیدوارم بتوانیم این روند را حفظ کنیم.

از نظر مالی در چه شرایطی قرار دارید؟ گویا قبل از بازی با تیم پرسپولیس بازیکنان را شارژ مالی کردید.

روز گذشته دریافتی بازیکنان و اعضا را به 65درصد رساندیم. فکر نمی‌کنم تیمی در لیگ برتر چنین شرایطی داشته باشد. فکر نمی‌کنم باشگاهی به این اندازه نظم و انضباط داشته باشد. حتی بخش اعظم بدهی‌هایی را که در گذشته داشتیم هم تسویه کردیم و مقدار کمی باقی‌مانده که آن را هم به‌زودی تسویه می‌کنیم.

پرونده شکایت باشگاه نساجی از محمود فکری به کجا کشید؟

نمی‌دانم چرا استیناف تا این حد نسبت به رای ما بی‌تفاوت است! 4ماه از درخواست باشگاه ما گذشته و هنوز نسبت به پرونده محمود فکری به نتیجه نرسیده است. بحث من فکری نیست بلکه منظورم این است که چرا این پرونده به‌جایی نمی‌رسد؟ 4ماه از رای کمیته تعیین وضعیت گذشته و ما به استیناف اعتراض کردیم ولی متاسفانه هنوز پاسخی به ما ندادند. نمی‌دانم چه گره‌ای وجود دارد که این پرونده به نتیجه نمی‌رسد.

از فدراسیون جدید پیگیر وضعیت شکایت‌تان شدید؟

روز گذشته به دبیرکل فدراسیون فوتبال نامه‌ای مبنی‌بر اینکه چرا جواب ما را نمی‌دهند ارسال کردم و پاسخ دادند به‌زودی ما را خبر می‌کنند. حتی قبل از عید نوروز به کمیته استیناف رفتم و همین درخواست را داشتم که بازهم گفتند خبرتان می‌کنیم. نمی‌دانم دلیل این تاخیر چیست؟ امیدوارم دلیل خاصی نداشته باشد و فقط تعطیلات باعث تاخیر اعلام رای این پرونده باشد.

فکری به تیم نفت مسجدسلیمان پیوست ولی هنوز درگیر شکایت ابتدای فصل از او هستید. فکر می‌کنید دلیل این تاخیر چیست؟

ما هم همین را نمی‌دانیم. ای کاش می‌دانستیم دلیلش چیست و جوابی برای سوال‌هایمان داشتیم. ضمن اینکه باشگاه‌ها باید حق و حقوق خود را بگیرند. من فکری را خیلی دوست دارم و مربی قابل احترامی است ولی از باشگاه ما تاکنون 3 باشگاه عوض کرده است، به هر حال باید تعهداتی را که به باشگاه ما داشت انجام دهد ولی با کوتاهی کمیته استیناف که این رای را اعلام نمی‌کند به‌راحتی برخی تغییرات رخ می‌دهد. هر تیمی به‌راحتی تغییر مدیریت و مربی می‌دهد و انگارنه‌انگار که حق و حقوقی در این تیم‌ها وجود دارد.

مرتبط ها