کد خبر: 53062

علوی در گفت‌وگو با «فرهیختگان»: میزبانی اهواز، سناریویی برای انحراف افکار عمومی بود

به بازگشت زودهنگام از عربستان فکر نمی‌کنیم

ما هیچ احتمالی برای برگشتن زودهنگام از عربستان نداده و برنامه‌ای برای این موضوع نداریم. ان‌شاءالله می‌رویم تا العین را شکست دهیم و به مرحله گروهی برسیم چون هدف ما همین کار است و تمام تمرکز و سعی و تلاش‌مان را برای این کار گذاشته‌ایم

محمدرضا حاجی‌عبدالرزاق، روزنامه‌نگار: تیم فولاد خوزستان که خود را آماده دیدار حساس مقابل العین از مرحله پلی‌آف فصل جدید لیگ قهرمانان آسیا می‌کند در آخرین دیدار خود در رقابت‌های لیگ برتر قبل از اعزام به عربستان در مقابل آلومینیوم اراک بدون گل متوقف شد تا با این تساوی مهیای دیدار مقابل نماینده امارات شود. درخصوص برگزاری مسابقه همچنین آخرین شرایط فولاد قبل از دیدار مقابل العین و تمهیدات اندیشیده شده برای این سفر و البته نامه فولادی‌ها درخصوص ناامن بودن کشور عربستان با سرپرست تیم فولاد به صحبت پرداختیم. گفت‌وگوی «فرهیختگان» با محمد علوی را در ادامه می‌خوانید.

کم‌کم برای سفر به عربستان و دیدار پلی‌آف مقابل العین امارات آماده می‌شوید. شرایط تیم در این فاصله کوتاه تا برگزاری مسابقه چطور است؟

الحمدلله همه چیز خوب است و مثل روزهای قبل تمرینات خود را انجام می‌دهیم و ان‌شاءالله اگر خدا بخواهد صحیح و سلامت راهی عربستان می‌شویم تا فولاد ایران را سرافراز کنیم.

چقدر احتمال می‌دهید که از بازی با العین دست پر بیرون آمده و با صعود به مرحله گروهی این سفر طولانی‌تر شود؟

ما هیچ احتمالی برای برگشتن زودهنگام نداده و برنامه‌ای برای این موضوع نداریم. ان‌شاءالله می‌رویم تا العین را شکست دهیم و به مرحله گروهی برسیم چون هدف ما همین کار است و تمام تمرکز و سعی و تلاش‌مان را برای این کار گذاشته‌ایم اما تقدیر دست خداست بنابراین نمی‌توانیم قولی بدهیم اما اینکه بخواهیم از قبل شکست خورده باشیم، خیر این‌طور نیست و مطمئنا می‌رویم تا حداقل از دیدار مقابل العین با برتری خارج شویم و ان‌شاءالله در مرحله گروهی هم موفق باشیم. البته این دیدار برای ما هیچ تفاوتی با سایر دیدارهایمان به‌خصوص بازی‌هایی که در لیگ برگزار می‌کنیم ندارد و به‌طوری که در لیگ برتر سعی و تلاش و غیرت‌مان را برای موفقیت گذاشته‌ایم در دیدار پیش رو مقابل العین امارات نیز به همین شکل به میدان رفته و امیدوارم که بتوانیم موفق باشیم.

به نظر می‌رسد با دادن میزبانی به عربستان درحالی که قبلا اعلام شده بود میزبان این دیدار اهواز است کنفدراسیون فوتبال آسیا جنگ علیه فوتبال ایران را علنی کرد.

همان دادن میزبانی اولیه به اهواز هم سناریویی بود که قبلا چیده بودند و می‌خواستند افکار عمومی را به سمت دیگری ببرند تا بعد کاری را که می‌خواهند، انجام بدهند. به این شکل برنامه‌ریزی کرده و درنهایت هم این کار را انجام دادند. آن زمانی که میزبانی را به اهواز دادند فکرشان چیز دیگری بود و مطمئنا اتفاقات بعدی هم برنامه‌ریزی شده بود و درواقع از سال قبل این اتفاقات را رقم زده و درنهایت متاسفانه به هدف‌شان نیز رسیدند و حالا نه‌تنها فولاد بلکه سایر باشگاه‌ها و تیم ملی نیز از این قضیه متضرر شده و باید تبعات این رفتارها را بدهند.

باشگاه فولاد در نامه اعتراض‌آمیز به کنفدراسیون فوتبال آسیا اعلام کرده کشور عربستان ناامن است. در این فاصله کوتاه چقدر احتمال می‌دهید میزبانی از عربستانی‌ها گرفته شود؟

درست است و فرصت زیادی باقی نمانده اما ما تمام سعی‌مان را می‌کنیم. آقای آذری نیز درحال پیگیری است و تا لحظه آخر تمام تلاش خود را می‌کنیم تا ببینیم قسمت چه می‌شود و چه اتفاقی قرار است بیفتد.

کمی هم درباره لیگ برتر و شرایط فولاد در این رقابت‌ها صحبت کنید. چقدر امیدوارید بتوانید موفقیت‌های پارسال را تکرار کنید هرچند به نظر می‌رسد کار کمی برای قهرمانی فولاد سخت شده باشد.

هیچ کاری در فوتبال سخت نیست. پارسال هم کسی فکر نمی‌کرد ما بتوانیم سهمیه بگیریم اما خواست خدا و تلاش بچه‌ها و مجموعه فولاد از کادر فنی و مدیریت گرفته تا بازیکنان همه باعث شد تا دست‌به‌دست هم دهیم و درنهایت بتوانیم کسب سهمیه آسیایی را داشته باشیم و امسال لذت آن را ببریم. امسال هم هیچ اتفاقی بعید نیست و همان‌طور که شاهد هستید بازیکنان فولاد متعصب و با غیرت در تمامی دیدارها به میدان رفته تا آن چیزی که شایسته این تیم است را درنهایت برای هواداران به ارمغان بیاورند. ما بازیکنان باغیرتی داریم که با تعصب و از خودگذشتگی در دیدارهای تیم به میدان می‌روند و خدا را شکر همه مجموعه فولاد سعی و تلاش خود را می‌کنند و حالا اینکه در بازی چه اتفاقاتی بیفتد دیگر دست خداست.

صحبت پایانی؟

معتقدم که نه‌تنها فولاد بلکه همه تیم‌های ایرانی در لیگ قهرمانان آسیا باید مورد حمایت قرار بگیرند چراکه این تیم‌ها نماینده ایران هستند. امیدوارم بتوانیم درنهایت نماینده شایسته‌ای برای کشورمان در این رقابت‌ها باشیم. ان‌شاءالله با همت مسئولان و با نگاه ویژه به این تیم‌ها، نمایندگان ایران در آسیا بتوانند برای کشورمان افتخار‌آفرینی کنند و ما نیز در باشگاه فولاد تمام تلاش خود را می‌کنیم تا بتوانیم یک کار بزرگ را انجام داده و ان‌شاءالله این اتفاق هم بیفتد. در اینجا جا دارد از صبر و حمایت و مردانگی هواداران فولاد که به پای ما ایستادند و همیشه حامی ما بودند نیز تشکر کنم.

مرتبط ها