کد خبر: 52780

تلاش‌های دانشگر برای پرسپولیسی‌شدن نتیجه نداد!

فرجی خیال پرسپولیسی‌ها را راحت کرد

فرجی دیروز صبح با در دست داشتن برگ فسخ رسمی به باشگاه پرسپولیس رفت تا با خیالی آسوده قراردادی به مدت 2 سال و نیمه را با این باشگاه به امضا برساند و دوباره شاگرد یحیی گل‌محمدی شود.

اردلان بزرگ‌نیا، روزنامه‌نگار: صدرنشین لیگ تیمی نیست که یک لحظه بشود از آن غافل شد. پرسپولیس این روزها پر از اخبار ریز و درشت است؛ از اخبار هیجان‌انگیز تا حتی خبرهای ناامیدکننده! «فرهیختگان» بازهم نگاهی انداخته به این اخبار و مسائل و مشکلاتی که این باشگاه این روزها با آن دست ‌به گریبان است؛ اخباری از نقل‌وانتقالات و البته مشکلاتی که این روزها این باشگاه با فدراسیون فوتبال پیدا کرده است. آنچه در ادامه می‌خوانید، ریز و درشت همین اخباری است که از باشگاه پرسپولیس به گوش می‌رسد.

 فرجی با برگه فسخ آمد

قرار بود فرشاد فرجی دو روز قبل جهت عقد قرارداد به باشگاه پرسپولیس برود، اما این اتفاق نیفتاد و مدافع تیم پدیده مشهد طبق قرار در محل باشگاه پرسپولیس حاضر نشد. وقتی موضوع را پیگیری کردیم، متوجه شدیم باشگاه پرسپولیس از فرجی خواسته بود حتما با در دست داشتن برگه فسخ قرارداد رسمی با تیم سابقش به باشگاه برود. ظاهرا فرجی این برگه را دراختیار نداشت و برای همین در محل باشگاه پرسپولیس حاضر نشد.

مشکلات مالکیتی که برای باشگاه شهرخودرو یا پدیده مشهد به‌وجود آمده باعث شده تا فرجی علی‌رغم توافقی که برای جدایی از این باشگاه داشته، نتواند برگه فسخ قراردادش را دریافت کند. باشگاه پرسپولیس تحت هیچ شرایطی نمی‌خواست کاری را انجام دهد که در آن احتمال مشکلات یا حتی منع قانونی وجود داشته باشد.

درنهایت او دیروز صبح با در دست داشتن برگ فسخ رسمی به باشگاه پرسپولیس رفت تا با خیالی آسوده قراردادی به مدت 2 سال و نیمه را با این باشگاه به امضا برساند و دوباره شاگرد یحیی گل‌محمدی شود.

 چند تیم خواهان انصاری منتظر یحیی

محمد انصاری مدافع بااخلاق پرسپولیس رسما خواستار جدایی از این تیم شده است. او بعد از پشت‌سر گذاشتن دوران مصدومیت هنوز نتوانسته به ترکیب پرسپولیس بازگردد و حالا با پیشنهاد چند تیم لیگ برتری مواجه شده و همین موضوع باعث شده تا انصاری با حضور در باشگاه پرسپولیس رسما خواستار دریافت رضایتنامه از باشگاهش شود. در این میان خبر می‌رسد تیم‌های سایپا و ذوب‌آهن و ماشین‌سازی برای جذب این بازیکن اقدام کرده‌اند و حتی گفته می‌شود پیش‌تر تیم تراکتورسازی هم جزء خریداران این بازیکن بوده است. باشگاه پرسپولیس همه‌چیز را به نظر یحیی گل‌محمدی واگذار کرده و این مربی هم هنوز نظری بر جدایی انصاری نداده و باشگاه هم فعلا رضایتنامه او را صادر نکرده است.

 تلاش دانشگر برای سرخپوش شدن!

گفته می‌شود محمد دانشگر، مدافع میانی استقلال تلاش تازه‌ای را آغاز کرده تا رسما پیراهن پرسپولیس را برتن کند. او عصر روز شنبه ازطریق مدیربرنامه‌اش با باشگاه پرسپولیس تماس گرفت و خواستار حضورش در پرسپولیس شد. جالب اینجاست که اعلام کرده می‌تواند خودش برگه فسخ قراردادش را دریافت کند. هنوز کادر فنی به این انتقال نظر مثبت نشان نداده است. باید دید در روزهای آتی در این مورد چه اتفاقاتی رخ خواهد داد. یحیی گل‌محمدی در مصاحبه‌ای اعلام کرده دانشگر را نمی‌خواهد و شایعه حضور این مدافع جنجالی در منزلش را نیز رد کرد.

 اختلاف پرسپولیس با فدراسیون بیشتر شده

ظاهرا برخی برخوردهای فدراسیون فوتبال باعث شده تا اختلافات میان باشگاه پرسپولیس و فدراسیون فوتبال و البته سازمان لیگ بیشتر شود. تغییر زمان بازی با نفت مسجد سلیمان که دو بار صورت گرفت و به‌خاطر پخش در شبکه 3 سیما بود باعث شد تا پرسپولیسی‌ها حسابی از این موضوع ناراحت شوند و حتی به آن اعتراض کنند. از طرفی سرعت عمل فدراسیون فوتبال جهت صدور رای برای طلبکاران این تیم و بی‌توجهی به پرونده شکایت باشگاه از شجاع خلیل‌زاده باعث شده تا باشگاه نسبت‌به این عملکرد دچار شک و تردید شود. اما نکته جالب اختلاف 6 میلیاردی است که میان باشگاه پرسپولیس و فدراسیون فوتبال به‌وجود آمده است. باشگاه بدون دریافت هیچ سند و مدرکی از بابت حق تبلیغات محیطی و... به فدراسیون 6 میلیارد تومان بدهکار شده و فدراسیون هم بدون اعلام مستند موارد، پرسپولیس را بدهکار اعلام کرده است. مشخص نیست علت این نوع برخوردهای فدراسیون فوتبال با باشگاه پرسپولیس چیست و دلیل این موضوع که مستندی به باشگاه سرخ پایتخت ارائه نمی‌کند، دقیقا چه می‌تواند باشد.

 نحوه توافق پرسپولیس با طلبکارانش

هنوز مشخص نیست باشگاه پرسپولیس دقیقا با طلبکارانش به چه شکل توافق کرده که توانسته است پنجره نقل‌وانتقالاتی‌اش را باز کند، اما توضیحات کلی مسئولان باشگاه پرسپولیس در این زمینه به این شکل است که با 6 طلبکار تسویه کرده بوده، اما مدارک و مستنداتش را ارائه نکرده بودند که این کار انجام شد. با برخی از نفرات توافق کامل کردند و آنها طلب خود را بخشیدند. با برخی توافق شد و با پرداخت 20 درصد از طلب مابقی را بخشودگی گرفتند و به این شکل با آنها تسویه کردند. برای مابقی هم تعهدی به فدراسیون فوتبال ارائه کردند تا تسویه‌های باقیمانده را تا 4 ماه آینده انجام دهند.

 پرداخت کامل بدهی‌های گذشته و پرداخت درصد بالای مبالغ قرارداد

گفتند استوری عجیب دو روز قبل سرخپوشان برای اعتراض به وضعیت مالی باشگاه در شب عید بوده است. اما از باشگاه پرسپولیس خبر می‌رسد برای اولین‌بار در دوره مدیریت سمیعی طلب‌های گذشته بازیکنان به‌طور کامل تسویه شده و حدود 30 درصد از مبالغ این فصل بازیکنان هم به آنها پرداخت شده است. البته ظاهرا برخی بازیکنان هم درصدهای بالاتری را تا امروز دریافت کرده‌اند و حتی شنیده می‌شود یک بازیکن این فصل حدود 7 میلیارد تومان دریافتی داشته است!

باوجود این گفته می‌شود اگر پولی باز هم به دست باشگاه برسد، آن‌را بین بازیکنان تقسیم خواهد کرد. ظاهرا تلاش‌ها برای تامین منابع مالی تا قبل از پایان سال باز هم ادامه خواهد داشت. اگر مبالغی که از کارگزار بابت پرداخت بدهی بودیمیر و البته برانکو پیشخور شده بود به حساب باشگاه برای پرداخت به بازیکنان می‌آمد، سرخپوشان تا الان نزدیک به 70 درصد مبلغ قراردادشان را دریافت کرده بودند. باشگاه توقع دارد بازیکنان در این شرایط از خودشان صبوری بیشتری نشان دهند.

مرتبط ها