کد خبر: 52719

مدیرعامل رئال‌مادرید شایعات درباره بازگشت رونالدو را تایید کرد

قول پرس برای بازگرداندن کریس

من به هواداران رئال‌مادرید قول می‌دهم کریس را به مادرید برگردانم. مشکلی در کار نیست و فقط یک‌چیز ممکن است این بازگشت را منتفی کند و آن اراده خود رونالدو است.

بابک سرانی‌آذر، مترجم:مدیرعامل باشگاه رئال‌مادرید اسپانیا درباره بازگشت رونالدو به مادرید قول قطعی داد و گفت: «این شایعه نیست، قول می‌دهم کریس را به مادرید برگردانم.» آس اسپانیا درکنار سایر رسانه‌های معتبر اروپایی از قول فلورنتینو پرس، مدیرعامل باشگاه رئال‌مادرید خبری را منتشر کرد که تیتر اول بود و همچنان شاهد بازتابش هستیم. حالا می‌توان با قطعیت بیشتری عنوان کرد ماجرای اختلاف رونالدو با بانوی پیر هرگز شایعه نبوده و قضیه کاملا جدی است.

رونالدو که البته روزگاری با شفافیت اعلام کرد به‌خاطر پول بیشتر و بدعهدی مالی مادریدی‌ها به یوونتوس می‌رود، اکنون مدعی است درصورت بازگشت به رئال‌مادرید دیگر انگیزه مادی نخواهد داشت و این‌بار تنها به انتقام از یووه به‌خاطر رفتار اشتباهش فکر می‌کند. رسانه‌های ایتالیایی اما از روز گذشته تلاش کردند این خبر را درجه دو جلوه داده و به هواداران یوونتوس اطمینان بدهند کریس هرگز تورین را ترک نخواهد کرد. آس اسپانیا در مصاحبه‌ای اختصاصی با فلورنتینو پرس از او دراین‌باره سوال کرده که سخنان او را از نظر می‌گذرانید.

می‌توان گفت این اولین‌بار است، اولین‌باری که شما رسما قول بازگرداندن رونالدو را می‌دهید!

نه، البته برای رسانه‌ها اولین‌بار است، شاید این دفعه سوم باشد که باشگاه رئال‌مادرید به رونالدو پیغام داده و به او اعلام کرده برای بازگشت وی هیچ شرطی ندارد و بی‌صبرانه منتظرش است.

این از اخلاق و رفتار شناخته‌شده شما کمی بعید است، پرس معمولا بازیکن جداشده از تیم را دوست ندارد!

بله، من از کسی که به‌خاطر چندصد هزار دلار بیشتر، تیم و مردم و هوادارانش را ترک می‌کند خوشم نمی‌آید، این را همان روزی که رونالدو از مادرید می‌رفت خیلی واضح و روشن به او گفتم. اما همیشه مطیع دستور هواداران هستم. حالا اکثریت هواداران می‌خواهند کریس برگردد و من فقط مجری دستور مالکان واقعی باشگاه یعنی هواداران هستم.

یا هیات‌امنایی که شما را تحت‌ فشار گذاشته‌اند؟

نه، هرگز این‌گونه نیست، هیات‌امنای باشگاه همیشه از من و اهدافم پشتیبانی کرده‌اند. من تحت فشار هستم اما نه ازسوی هیات‌امنا. آنها اگر چیزی را پیگیری می‌کنند، حق قانونی دارند و اتفاقا این کار اصلی آنهاست که مراقب همه‌چیز باشند و به فرد خاطی با جدیت و به‌موقع تذکر بدهند. آنها امین هواداران در باشگاه هستند و من هم عضوی از همین خانواده و هیات محسوب می‌شوم.

مشکل و عامل فشار از جای دیگری است؟

بله، شاید نتوانم در این خصوص کاملا توضیح بدهم اما باید بگویم باشگاه بزرگ رئال‌مادرید دوستان و دشمنان زیادی دارد و بدخواهان این باشگاه از مردم عادی و رسانه گرفته تا مقامات سیاسی به‌هر‌حال از مانع‌تراشی بر سر راه من و همکارانم دریغ نمی‌کنند.

از بازگشت رونالدو به رئال‌مادرید مطمئن باشیم؟

من به هواداران رئال‌مادرید قول می‌دهم کریس را به مادرید برگردانم. مشکلی در کار نیست و فقط یک‌چیز ممکن است این بازگشت را منتفی کند و آن اراده خود رونالدو است. من شرایط را به‌گونه‌ای فراهم کرده‌ام که او هیچ بهانه‌ای برای یک بازگشت باشکوه به خانه خود نداشته باشد.

آیا حذف زودهنگام یوونتوس از لیگ قهرمانان شما را خوشحال نکرد؟

نه، من با این موضوعات کاری ندارم، هرگز از ناکامی یک تیم خوشحال نشده و نمی‌شوم. یووه ممکن است جایی رقیب مادرید باشد، در آن صورت معلوم است که از شکست‌خوردن آن لذت می‌برم اما مهم پیروزی رئال‌مادرید است نه شکست رقیبش. البته می‌توانم تایید کنم این ناکامی برای رونالدو خیلی تلخ بود و شاید در تصمیم‌گیری او تاثیر داشته است اما من با این حساب‌وکتاب‌های رسانه‌ای کاری ندارم.

اگر قول شما محقق نشود، چه خواهد شد؟ منظورم این است این تلاشی برای نزدیک شدن به هواداران نیست؟

کتمان نمی‌کنم. قبول دارم. به هر حال من هر کاری می‌کنم که بتوانم به هواداران نزدیک بشوم. این که کار اشتباهی نیست. اما درباره موضوع و کنایه شما باید بگویم که خیر، من قول می‌دهم تمام تلاش خود را صرف کنم و طوری پیش بروم که رونالدو به رئال‌مادرید برگردد. اما همان‌طور که گفتم فقط یک‌چیز این بازگشت را منتفی خواهد کرد و آن اراده خود کریستیانو رونالدو است که شاید در آخرین لحظه تصمیمش را تغییر دهد و به مادرید نیاید.

شما در سال 2019 نیز با رونالدو مواجه شدید، آیا در آن زمان هم قرار بر بازگشت او بود؟

بهتر است بگویم که من یک‌روز پس از خروج رونالدو از رئال‌مادرید تلاش خود را برای بازگرداندن او آغاز کرده‌ام. این کار اشتباهی نیست که به‌عنوان مدیرعامل باشگاه تلاش کنم یک ابرستاره حتی اگر اشتباه کرده بار دیگر به تیمش بازگردد. از این کار به خود افتخار می‌کنم و همچنان به تلاش خود ادامه می‌دهم. بله، در سال2019 نیز در جریان یک مراسم با او صحبت کردم و او هم ابراز کرد که پشیمان است اما می‌خواهد این چالش را در زندگی خود تجربه کند.

پس رونالدو در سال2019 به شما گفته که پشیمان است!

این مساله چرا اینقدر برای شما جذاب است. بله، من مطمئن هستم که این را رونالدو گفته و شاید انتقال این حرف خصوصی به شما اشتباه بود. در هر حال او امروز کاملا پشیمان است و در این دیگر شکی نداریم. من هم پشیمان هستم که خیلی دیر به راهکار مناسب برای بازگشت او دست پیدا کرده‌ام.

آیا یوونتوس قیمت فروش کریس را مشخص کرده است؟

بله، درخصوص مسائل مالی دست‌کم یک‌ماه است که دیگر هیچ مشکلی در کار نیست و یوونتوس هم مبلغ موردنظرش را ارائه داد و پس از آن دیگر تغییر نکرد. مشکل اصلی حالا فقط خود رونالدو است، او خودش باید تصمیم بگیرد و تکلیفش را روشن کند.

درباره راموس آیا خبر تازه‌ای دارید؟

راموس عضو ارشد خانواده است، او مختار است مسیر آینده خود را انتخاب کند، در کار او دخالت نمی‌کنم و بین من و او هیچ مشکلی وجود ندارد. راموس آنقدر به رئال‌مادرید کمک کرده که تا ابد محق است و هرگز به خیانت یا کم‌کاری متهم نخواهد شد. مصدومیت او مهم‌ترین دغدغه من است و امیدوارم هرچه زودتر به اوج بازگردد و به تیمش کمک کند.

 

مرتبط ها