کد خبر: 52497

حامی مسی رئیس بارسا شد

بازگشت امید به نوکمپ

قرارداد لیونل مسی جوان در دوران ریاست لاپورتا امضا شد و زمانی‌که لاپورتا نوکمپ را ترک کرد، مسی 22ساله در اوج هنرنمایی خود قرار داشت. مدیر سابق باشگاه به خوبی از این رابطه خوب با ستاره آرژانتینی استفاده کرد و توانست آرای هواداران را کسب کند. ا

انتخابات ریاست باشگاه بارسلونا سرانجام پس از حواشی زیاد و تعویق چندباره برگزار شد و مطابق انتظار، خوان لاپورتا که سابقه فعالیت در این پست را داشت به‌عنوان رئیس این باشگاه بزرگ اسپانیایی انتخاب شد. این انتخابات روز یکشنبه و با شرکت 55611 عضو این باشگاه برگزار شد و طبق نتایج اعلام‌شده لاپورتا با54.3 درصد آرا بالاتر از ویکتور فونت (30 درصد) و تونی فریکسا (9 درصد) به‌عنوان رئیس جدید کاتالان‌ها معرفی شد. لاپورتا پیش از این در سال 2003 نیز به این سمت برگزیده شده بود و پس از هفت‌سال این باشگاه را به‌عنوان یکی از بهترین تیم‌های دنیا و درحالی که در اوج قدرت و کسب موفقیت بود، ترک کرد.

او حالا پس از دوران پرحاشیه و نه‌چندان خوب جوسپ بارتومئو که درنهایت به استعفای او منجر شد برای دومین دوره قرار است ریاست این باشگاه را برعهده بگیرد و تیم را از یکی از بحرانی‌ترین دوران‌های خود طی سال‌های اخیر خارج کند. او وارث مشکلات و بحران‌هایی است که بارتومئو در طول دوران حضورش در این باشگاه ایجاد کرده و حالا حاصل آن ناکامی‌های پیاپی در لیگ قهرمانان، از دست رفتن قهرمانی لالیگا و همچنین احتمال جدایی لیونل مسی در پایان فصل است.

قرارداد لیونل مسی جوان در دوران ریاست او امضا شد و زمانی‌که لاپورتا نوکمپ را ترک کرد، مسی 22ساله در اوج هنرنمایی خود قرار داشت. مدیر سابق باشگاه به خوبی از این رابطه خوب با ستاره آرژانتینی استفاده کرد و توانست آرای هواداران را کسب کند. او بارها در شعارهای تبلیغاتی‌اش گفته بود تنها کسی است که می‌تواند شماره 10 افسانه‌ای باشگاه را برای ماندن متقاعد کند و حالا مهم‌ترین ماموریتش تمدید قرارداد مسی خواهد بود. او در دوران حضورش در این باشگاه توانست 4 قهرمانی لیگ و دو لیگ قهرمانان را کسب کند و در طول آن سال‌ها ستاره‌هایی چون مسی و اینیستا در باشگاه پرورش یافتند و نفرات تاثیرگذاری مثل رونالدینیو و ساموئل اتوئو نیز خریداری شدند. با این حال شرایط کنونی باشگاه کاملا با آن دوران متفاوت است و لاپورتا در دوره 5 ساله‌اش کار سختی برای برگرداندن باشگاه به روزهای موفق خود دارد. یکی از اهداف نقل‌وانتقالاتی او در تابستان آتی داوید آلابا، مدافع اتریشی بایرن‌مونیخ است که نمایندگان او هفته گذشته در بارسلون حضور داشتند و مذاکراتی را نیز با لاپورتا انجام دادند اما مذاکرات نهایی به بعد از انتخابات موکول شد. حالا او در تلاش است این ستاره چپ‌پا را که توانایی بازی در چند پست دارد را زودتر از رقیب اصلی تیمش یعنی رئال‌مادرید خریداری کند.

  چالش‌های پیش‌رو

انتشار قرارداد مسی که بیش از 500میلیون یورو ارزش داشت باعث شد حاشیه‌های جدیدی برای او و بارسا ایجاد شود و لاپورتا باید هرچه زودتر فکری برای روشن‌شدن تکلیف این ستاره آرژانتینی کند و یکی از اولویت‌های او عمل به وعده انتخاباتی‌اش و امضای قراردادی جدید با مسی خواهد بود. از سوی دیگر باشگاه درحال حاضر1.2میلیارد یورو بدهی دارد و با توجه به بحران اقتصادی اخیر که به‌دنبال کرونا شکل گرفته است، سرو‌سامان دادن به وضعیت مالی باشگاه یکی‌دیگر از چالش‌های پیش‌روی او محسوب می‌شود.

به نوشته رسانه‌های اسپانیایی، متئو آله‌مانی قرار است دست راست او در باشگاه باشد و احتمال تغییرات روی نیمکت این تیم در پایان فصل دور از ذهن نیست. البته با توجه به اینکه باشگاه در فصول اخیر مربیان مختلفی را اخراج کرده است، برکناری کومان می‌تواند بار مالی جدیدی روی دوش باشگاه بگذارد. با این حال ژاوی یکی از گزینه‌های لاپورتا برای هدایت تیم است. از سوی دیگر قرارداد ستاره‌هایی چون آنسو فاتی و عثمان دمبله در سال 2022 به پایان می‌رسد و باید هرچه زودتر فکری برای تمدید آن صورت بگیرد. فروش برخی بازیکنان که دستمزد بالایی دارند و کارایی چندانی نیز در شرایط کنونی ندارند ازجمله کوتینیو و اومتیتی یکی‌دیگر از برنامه‌هایی است که لاپورتا مدنظر دارد.

در شرایط کنونی و با نتایجی که تیم در ماه‌های اخیر کسب کرده، خرید بازیکنان جدید یکی از مهم‌ترین ماموریت‌های رئیس جدید خواهد بود و در فصل نقل‌وانتقالات مشخص خواهد شد که آیا او همانند دوره نخست خود می‌تواند در‌این زمینه موفق عمل کند یا نه. سرخیو آگرو یکی از بازیکنان مدنظر اوست که به‌عنوان بازیکن آزاد می‌تواند راهی نوکمپ شود و البته اریک گارسیا، واینالدوم و ممفیس دپای پیش از این در لیست خرید کومان قرار داشتند.

مرتبط ها