کد خبر: 52422

شهیدی‌پور در گفت‌وگو با «فرهیختگان»: حمایت دانشگاه آزاد اسلامی از هر لحاظ بسیار خوب بود

برای قهرمانی در لیگ واترپلو همدل بودیم

ما نتوانستیم امسال خوب با هم تمرین کنیم و مدت کمی کنار هم بودیم ولی نقطه قوت تیم ما همدلی بچه‌ها با هم بود که مسابقات را هم با قهرمانی به پایان رساندیم و من از عملکرد بچه‌های تیم بسیار راضی‌ام. امسال از لحاظ تیمی ارتباط بسیار خوبی داشتیم و از لحاظ فنی و اخلاقی کاملا از بچه‌ها راضی بودم.

نسیم شیرازی، روزنامه‌نگار: امسال تیم‌های ورزشی دانشگاه آزاد اسلامی در رشته‌های مختلف موفق به کسب جام‌های متعددی شدند و آخرین آن به واترپلو اختصاص داشت. این تیم با اقتدار قهرمان لیگ برتر امسال شد و این در حالی بود که استخرها تا همین چند وقت پیش هم به‌خاطر شرایطی که کرونا پیش آورده بود تعطیل بود ولی ورزشکاران دانشگاه آزاد اسلامی هم مانند دیگر ورزشکاران باشگاه‌های واترپلو با همین شرایط سخت، توپ‌شان را در استخر لیگ برتر انداختند تا کاپ قهرمانی را بالای سر ببرند. کاپی که باید به ورزشکاران رشته‌های آبی که یک سال است آبی برای تمرین ندیده‌اند حتی ویژه‌تر هم اهدا شود. در این باره ‌علیرضا شهیدی‌پور، سرمربی با‌اخلاق تیم واترپلوی دانشگاه آزاد اسلامی پاسخگوی سوالات خبرنگار «فرهیختگان» شد تا از برنامه‌های این سرمربی برای قهرمانی تیم بپرسیم.

سطح مسابقات چطور بود؟ این لیگ کمکی برای آمادگی ورزشکاران بود؟

این مسابقات به دلیل اینکه یک سال تمرینات به صورت مستمر برگزار نشده و تمرین‌ها تعطیل بود نسبت به سال گذشته مقداری از لحاظ کمی و کیفی پایین بود. البته با توجه به اینکه استخرها بسته بود ولی باز هم سطح مسابقات به نسبت خوب بود و تیم‌ها بازی‌های خوبی را به نمایش گذاشتند.

دانشگاه آزاد اسلامی قهرمان شد، برای این قهرمانی تمرینات را چطور پیش بردید و چه برنامه‌ای داشتید؟

دلیل تعطیلی استخرها به خاطر بحث کرونا نتوانستیم تمرینات خیلی منسجمی مانند سال‌های گذشته داشته باشیم، ولی از آنجایی که بیشتر بازیکنان ما از اعضای تیم ملی بودند و خودشان به صورت شخصی تمرین داشتند، آمادگی بدنی بچه‌های ما نسبت به تیم‌های دیگر خیلی بهتر بود.

حمایت دانشگاه آزاد اسلامی از تیم واترپلو چطور بود؟

باید از حمایت دانشگاه آزاد اسلامی به‌صورت ویژه تشکر کنم. به صراحت می‌گویم که امسال امکانات بسیار خوبی در‌اختیار تیم ما گذاشته شد هم از لحاظ اسکان شرایط خوبی داشتیم، هم از تیم ما دو بار تست پی‌سی‌آر گرفته شد که باعث امنیت خاطر بود و از لحاظ تغذیه و سرپرست خوب شرایط ایده‌آل و خیلی خوبی داشتیم و راضی بودیم و خدا را شکر به قهرمانی در لیگ هم ختم شد.

قراردادهای این رشته در‌مجموع در حد امرار‌معاش ورزشکاران و اهالی این رشته هست؟

قرارداد بچه‌های واترپلو واقعا با رشته‌های دیگر قابل قیاس نیست. مثلا با فوتبالی که چندین میلیارد می‌گیرد به‌هیچ‌وجه قابل قیاس نیست ولی در حد ایاب و ذهاب و امرار‌معاش می‌شود به آن نگاه کرد. البته اگر به آن برای تامین زندگی و نداشتن دغدغه بخواهیم نگاه کنیم، نه واقعا مبالغ به آن شکل نیست و این برای تمام باشگاه‌ها صدق می‌کند و منحصر به تیم دانشگاه آزاد اسلامی نیست و کلا قرارداد بچه‌ها نسبت به رشته‌های دیگر بسیار کم است.

نقاط قوت و ضعف لیگ امسال و تیم دانشگاه آزاد اسلامی چیست؟

ما نتوانستیم امسال خوب با هم تمرین کنیم و مدت کمی کنار هم بودیم ولی نقطه قوت تیم ما همدلی بچه‌ها با هم بود که مسابقات را هم با قهرمانی به پایان رساندیم و من از عملکرد بچه‌های تیم بسیار راضی‌ام. امسال از لحاظ تیمی ارتباط بسیار خوبی داشتیم و از لحاظ فنی و اخلاقی کاملا از بچه‌ها راضی بودم.

سال آینده هم شما را کنار تیم دانشگاه می‌بینیم؟

باید ببینیم خدا چه می‌خواهد و بعد ببینیم که آیا مسئولان فدراسیون و دانشگاه آزاد اسلامی تمایلی به ادامه همکاری دارند یا خیر. بخشی از این همکاری به من و بخشی هم به تصمیم مسئولان مربوط می‌شود. امیدوارم اتفاقات خوبی در این خصوص رخ دهد.

چند ملی‌پوش و چند ورزشکار دانشگاه آزاد اسلامی در ترکیب تیم داشتید؟

ما 4 بازیکن خوب ملی‌پوش را در‌اختیار داشتیم، حامدخان بانان، سهیل رستمیان، قوی‌دل و پیمان اسدی ملی‌پوشان ما بودند که بسیار به ما کمک کردند. بقیه بازیکنان هم نفرات جوان و خوبی بودند که در ترکیب تیم از آنها استفاده کردیم. به‌طور کلی بخش زیادی از بازیکنان ما دانشجوی دانشگاه آزاد اسلامی هستند و با اینکه عضو تیم ملی‌اند ولی باز هم دانشجوی دانشگاه آزاد اسلامی یا تحصیلکرده این دانشگاه هستند که نقطه قوت‌ماست.

حرف آخر؟

ممنونم از مسئولان فدراسیون شنا، شیرجه و واترپلو و همچنین دانشگاه آزاد اسلامی که این مسابقات را در این شرایط خاص، بدون مشکل برگزار کردند. با تجربه‌ای که امسال به‌دست آوردیم در سال آتی حتی اگر این بیماری ریشه‌کن نشود هم می‌توانیم مسابقات را خیلی زودتر و از لحاظ کمی و کیفی با شرایط بهتری برگزار کنیم تا این ورزش بیش از این آسیب نبیند و ورزشکاران دور از تمرین نباشند. البته که امیدواریم سال آینده کرونا ریشه‌کن شود و با خیال راحت در مسابقات حاضر شویم.

مرتبط ها