کد خبر: 52363

سی‌امین دوره مسابقات لیگ برتر واترپلو-‌تهران

دانشگاه آزاد اسلامی قهرمان شد

دبیر فدراسیون: نگاه دانشگاه آزاد حمایت از رشته‌های پایه و المپیکی است

دانشگاه آزاد به‌حق یکی از حامیان رشته واترپلو بوده و هر سال تیمی قوی روانه مسابقات می‌کند و امسال هم توانست راهی فینال و قهرمان شود.

 عصر روز گذشته (جمعه) دیدار پایانی سی‌امین دوره لیگ برتر واترپلوی مردان کشور در استخر قهرمانی ورزشگاه بزرگ آزادی تهران بین تیم‌های دانشگاه آزاد اسلامی و شهید نوفلاح برگزار شد. این دیدار جذاب با نتیجه ۱۴ بر ۷ به‌نفع تیم پرافتخار دانشگاه آزاد اسلامی به پایان رسید. به این ترتیب دانشگاه آزاد اسلامی مقتدرانه به مقام قهرمانی لیگ برتر واترپلو‌ مردان کشور رسید و تیم شهید نوفلاح، نایب‌قهرمان شد. در دیدار رده‌بندی نیز تیم‌ رعد پدافند هوایی ۱۶ بر ۶ باشگاه مقاومت را شکست داد و سوم شد.

رقابت‌های لیگ برتر واترپلو فصل ۹۹ به‌دلیل پاندمی کرونا به‌صورت متمرکز در استخر قهرمانی ورزشگاه بزرگ آزادی تهران برگزار شد. تیم دانشگاه آزاد در نخستین بازی خود نیز با تیم شهید نوفلاح مسابقه داده و 11 بر 4 به برتری رسیده بود. این تیم در دومین دیدار به مصاف نفت امیدیه رفت که این مسابقه نیز با نتیجه 19 بر 2 به سود دانشگاه آزاد به پایان رسید. دانشگاه آزاد اسلامی قرار بود در سومین مسابقه به مصاف رعد پدافند هوایی برود که کمیته برگزاری مسابقات پس از بررسی جوانب و با توجه به اهمیت بحث سلامت و رعایت شیوه‌نامه‌های بهداشتی ستاد مقابله با کرونا در ورزش، رای به لغو این دیدار داد. دلیل لغو بازی آماده‌نبودن نتیجه تست کرونا تیم رعد اعلام شد. فدراسیون شنا، شیرجه و واترپلو نتیجه بازی را ۵ بر صفر به‌سود دانشگاه آزاد اعلام کرد و با این نتیجه دانشگاه آزاد اسلامی در دور مقدماتی رقابت‌ها در جایگاه نخست ایستاد و نوفلاح دوم شد تا این دو تیم برگزارکننده دیدار پایانی باشند و درنهایت نیز دانشگاه آزاد اسلامی که امسال در رشته‌های مختلف جام قهرمانی را به‌دست آورده در این مسابقات نیز روی سکوی نخست قرار گیرد.

آیین اعطای جام و مدال قهرمانی با حضور مهدی علی‌نژاد معاون توسعه ورزش قهرمانی و حرفه‌ای، کیکاووس سعیدی دبیرکل کمیته ملی المپیک، امیرعباس لشگری رئیس مرکز ورزش و تربیت‌بدنی دانشگاه آزاد اسلامی، پیمان فخری رئیس مرکز نظارت بر تیم‌های ملی کمیته ملی المپیک، علی‌اصغر باقرزاده رئیس کمیته ورزش‌های آبی فراکسیون ورزش مجلس شورای اسلامی و شماری از شخصیت‌های ورزشی کشور برگزار شد.

لشگری: دانشگاه همه‌جوره این تیم را حمایت می‌کند

در پایان مسابقات لشگری، رئیس مرکز ورزش دانشگاه آزاد در جمع تیم قهرمان لیگ برتر واترپلو حاضر شد و خطاب به اعضای تیم گفت: «باعث افتخار بود که در خدمت شما بودیم و امیدواریم این قهرمانی‌ها ادامه داشته باشد. سیاست ما این بود که امسال در رشته‌های مدال‌آور و المپیکی تیمداری کنیم و خداراشکر اکثرا یا قهرمان شدیم یا نایب‌قهرمان. تیم واترپلو عملکرد بسیار خوبی داشت خصوصا دروازه‌بان این تیم که بسیار درخشید. به آقای شهیدی‌پور، سرمربی تیم تبریک می‌گویم و حتما هر کمکی بتوانیم خواهیم کرد تا اعضای این تیم حمایت شوند. از مسئولان دانشگاه آزاد هم به‌خاطر نگاه ویژه حمایتی به حوزه ورزش تشکر می‌کنیم.»

لشگری همچنین تصریح کرد: «ما در دانشگاه پیگیر توسعه ورزش شنا، شیرجه و واترپلو هستیم تا در دانشگاه رونق بگیرد و با مدیران فدراسیون نیز در این خصوص صحبت کردیم.»

شهیدی‌پور: امسال حمایت دانشگاه بهتر از همیشه بود

علیرضا شهیدی‌پور، سرمربی تیم واترپلو دانشگاه آزاد بعد از قهرمانی در لیگ ضمن تشکر از دکتر لشگری با اشاره به حمایت‌های مدیران دانشگاه آزاد گفت: «بازیکنان سال‌ها در مسابقات حضور داشتند اما معتقدند   امسال نظم بسیار خوبی در دانشگاه آزاد وجود داشت و همه‌چیز طبق برنامه پیش رفت و ماحصل آن نیز قهرمانی بود.»

اسکندریون: دانشگاه هر سال تیمی قوی روانه مسابقات می‌کند

حمید اسکندریون، دبیر فدراسیون شنا، شیرجه و واترپلو بعد از این مسابقات درخصوص برگزاری لیگ واترپلو به «فرهیختگان» گفت: «امسال به‌خاطر وضعیت کرونا برای کل جامعه و ورزش سال سختی بود. فدراسیون شنا به‌عنوان متولی سه رشته کار سختی داشت و اکثر فعالیت‌ها به‌خاطر تعطیلی استخرها انجام نشدند ولی با پیگیری‌های مسئولان و با فروکش‌کردن موج کرونا در آبان و آذرماه سعی کردیم در اسفندماه لیگ‌ها را برگزار کنیم و اولین لیگ را در واترپلو برگزار کردیم که هم از لحاظ فنی و هم کیفی با افت مواجه بود ولی توانستیم به‌صورت متمرکز در 6 روز مسابقات را به سرانجام برسانیم و در حد قابل قبولی برگزار شد.»

وی با اشاره به حضور دانشگاه آزاد در این تورنمنت گفت: «دانشگاه آزاد به‌حق یکی از حامیان این رشته بوده و هر سال تیمی قوی روانه مسابقات می‌کند و امسال هم توانست راهی فینال و قهرمان شود.»

دبیر فدراسیون شنا، شیرجه و واترپلو افزود: «یکی از برنامه‌های ویژه ما امضای تفاهمنامه با جامعه دانشگاهی و آموزش و پرورش و نهادها و سازمان‌های دولتی و ارتش است که هم در بعد قهرمانی همکاری داشته باشیم و هم در بعد همگانی. دانشگاه آزاد در این سال‌ها یکی از حامیان ورزش کشور بوده و من خودم از نزدیک شاهد فعالیت‌ها بوده و هستم و امیدوارم این روند حمایتی ادامه داشته باشد. این دانشگاه از فوتبال حمایتی ندارد و هزینه‌ها را به رشته‌های پایه و المپیکی اختصاص داده است که جای تقدیر دارد و امیدواریم همکاری خوبی با این دانشگاه داشته باشیم. خصوصا در حوزه پژوهش و تحقیق می‌توانیم همکاری خوبی داشته باشیم و همین‌طور استفاده از امکانات سخت‌افزاری این دانشگاه مدنظر جامعه شنا و ورزش قرار دارد. امیدوارم دانشگاه آزاد در رشته شنا هم تیمداری کند.»

وی درباره اینکه شانسی برای حضور واترپلوی ایران در المپیک وجود دارد یا خیر، گفت: «فدارسیون خیلی پیگیر بود اما مسابقات انتخابی برگزار نشد و ما این شانس را در واترپلو از دست دادیم و قهرمان قاره یعنی قزاقستان به‌همراه ژاپن به‌عنوان میزبان مسابقات نمایندگان آسیا در المپیک توکیو خواهند بود، اما در شیرجه و شنا منتظر هستیم تا مسابقات انتخابی برگزار شود و ان‌شاءالله خبرهای خوبی خواهیم داشت.»

اسکندریون درباره برنامه‌های فدراسیون برای ارتقای سطح واترپلو در سال 1400 گفت: «اولین مشکل ما بحث سخت‌افزاری است. استخرها در کشور معمولا در اختیار بخش خصوصی است که از آن درآمدزایی می‌کنند. تلاش ما این است که در هر استان حداقل یک استخر به هیات‌استان اختصاص پیدا کند تا استعدادیابی صورت گیرد. باید شناگر خوب داشته باشیم تا کیفیت واترپلو هم بالا برود. در دنیا به شنا و واترپلو نگاه ویژه دولتی می‌شود و خود دولت‌ها حمایت می‌کنند، چراکه مثل رشته‌های توپی پولساز نیست و خبری از تبلیغات نیست. در ایران نیاز است که به شنا نگاه ویژه‌ای شود. ما استعداد کافی در این حوزه داریم و می‌توانیم حرف‌هایی برای گفتن داشته باشیم.»

مرتبط ها