کد خبر: 52109

بررسی قرعه‌کشی مرحله یک‌هشتم نهایی لیگ اروپا

بازگشت جذاب زلاتان به اولدترافورد

قرعه‌کشی مرحله یک‌هشتم نهایی رقابت‌های لیگ اروپا عصر دیروز برگزار شد و در مهم‌ترین دیدار این مرحله، تیم‌های منچستریونایتد و میلان به‌مصاف هم خواهند رفت.

قرعه‌کشی مرحله یک‌هشتم نهایی رقابت‌های لیگ اروپا عصر دیروز برگزار شد و در مهم‌ترین دیدار این مرحله، تیم‌های منچستریونایتد و میلان به‌مصاف هم خواهند رفت. دیناموزاگرب هم با صادق محرمی، تنها لژیونر ایرانی باقی‌مانده در این تورنمنت با قرعه‌ای بسیار دشوار روبه‌رو شده و باید رودرروی تاتنهام ژوزه مورینیو قرار گیرد. البته با توجه به مصدومیت این مدافع راست ایرانی بعید به‌نظر می‌رسد او بتواند تیمش را در این دو مسابقه همراهی کند. بازگشت زلاتان ابراهیموویچ به اولدترافورد می‌تواند جذاب‌ترین جدال این مرحله را شکل دهد. ستاره سوئدی میلان که سابقه بازی در منچستریونایتد را دارد در 39 سالگی همچنان در اوج قرار دارد و می‌تواند برای خط دفاعی نه‌چندان مستحکم شیاطین سرخ دردسرساز باشد. شاگردان سولشر به لطف برتری 4 بر صفر در دیدار رفت مقابل سوسیداد اسپانیا کار سختی برای صعود نداشتند و تساوی بدون گل در مسابقه برگشت، برتری این تیم درمجموع را رقم زد تا به جمع 16 تیم برتر این رقابت‌ها راه یابند.

میلان اما کار سختی برابر ستاره سرخ بلگراد داشت و تساوی 2-2 در بلگراد و یک-‌یک در میلان سبب شد تا شاگردان استفانو پیولی به لطف گل‌زده بیشتر در خانه حریف جواز صعود را دریافت کنند. ابراهیموویچ که با انتقالی آزاد از پاری‌سن‌ژرمن راهی اولدترافورد شده بود در طول دو سال حضورش در این تیم انگلیسی در 53 بازی موفق به زدن 29 گل شد و عملکرد خوبی با پیراهن یونایتد داشت. ستاره سوئدی توانست به‌همراه این تیم قهرمانی در جام اتحادیه و همچنین لیگ اروپا را تجربه کند و این روزها نیز در ترکیب میلان به مهره‌ای تاثیرگذار و مهم بدل شده است. او در قهرمانی شاگردان مورینیو در لیگ اروپا نقش بسیار مهمی داشت اما پس از مصدومیت شدید از ناحیه زانو تصمیم گرفت این تیم انگلیسی را ترک و راهی لیگ آمریکا شود. بازگشت او به میلان در میانه‌های فصل قبل باعث شد تا این تیم کاملا متحول شده و به یکی از مدعیان قهرمانی در این فصل بدل شود.

شاگردان سولشر تا پیش از دیدار رفت که پنجشنبه هفته آینده برگزار می‌شود سه دیدار دشوار خارج از خانه برابر چلسی، کریستال‌پالاس و منچسترسیتی خواهند داشت و به این ترتیب برنامه فشرده و سختی تا پیش از مسابقه رفت در اولدترافورد دارند. آمار در دیدارهای رودرروی دو تیم در اروپا به‌سود یونایتد نیست و این تیم در 5 مصاف خود برابر میلان در مراحل حذفی 4 بار مغلوب و از دور مسابقات کنار رفته است. آخرین دیدار رسمی دو تیم به فصل 10-2009 و مرحله حذفی لیگ قهرمانان اروپا برمی‌گردد که در مسابقه رفت در سن‌سیرو، یونایتد موفق شد 3 بر 2 میزبانش را شکست دهد و در دیدار برگشت هم 4 بر صفر روسونری را درهم کوبید تا بازگشت دیوید بکام به اولدترافورد با خاطره‌ای تلخ همراه باشد. شاگردان فرگوسن در آن مسابقه با درخشش وین رونی که دو گل به‌ثمر رساند مهمان خود را شکست داده و به جمع 8 تیم برتر مسابقات راه یافتند. این دو تیم درمجموع 10 بار رودرروی هم قرار گرفته‌اند که سهم هرکدام 5 پیروزی بوده است. با این حال میلان در 4 بازی آخر خود برابر این رقیب انگلیسی سه بار شکست خورده و آمار چندان خوبی در این زمینه ندارد. با این حال آخرین برد آنها به سال 2007 برمی‌گردد که توانستند در نیمه‌نهایی لیگ قهرمانان درمجموع دو مسابقه یونایتد را شکست داده و به فینال صعود کنند که در آن دیدار هم لیورپول، دیگر تیم انگلیسی را مغلوب خود کردند.

به نوشته اسکای‌اسپورت ایتالیا، بازیکنان میلان به‌صورت زنده مراسم قرعه‌کشی روز گذشته را تماشا کردند و زمانی که مشخص شد باید به‌مصاف یونایتد بروند برخی از بازیکنان تیم با لبخند، رضایت خود را از این قرعه نشان دادند اما مسلما روسونری در این مرحله می‌تواند رقبای به‌مراتب راحت‌تری را پیش‌روی خود داشته باشد. از سوی دیگر شاگردان پیولی در سال 2021 در 12 بازی خود 5 بار شکست خورده‌اند و در فرم چندان خوبی قرار ندارند. آنها هفته گذشته نیز در دربی حساس میلان با سه گل مغلوب اینترمیلان شدند تا شانس بازگشت به صدر جدول را از دست بدهند.

قرعه راحت آرسنال و آژاکس

در سایر دیدارهای این مرحله، آرسنال که پنجشنبه‌شب تنها چند دقیقه تا حذف برابر بنفیکا فاصله داشت و به‌لطف گلزنی پیر امریک‌اوبامیانگ راهی مرحله بعد شد، رودرروی المپیاکوس یونان قرار می‌گیرد. گلاسگو رنجرز نیز که در مرحله قبل موفق شد آنتورپ، تیم علیرضا بیرانوند را از گردونه مسابقات حذف کند در این مرحله باید با اسلاویا پراگ جمهوری چک دیدار کند. اسلاویا که در مرحله قبل توانست شگفتی‌ساز این مرحله لقب بگیرد و لسترسیتی را حذف کند کار سختی برابر تیم آماده اسکاتلندی خواهد داشت.

گرانادا هم پس از عبور از سد ناپولی با قرعه‌ای نسبتا راحت مواجه شده و باید با مولده نروژ دیدار کند. رویارویی رم ایتالیا و شاختار دونتسک اوکراین نیز از جدال‌های جذاب این مرحله از مسابقات خواهد بود. دینامو کی‌یف، دیگر تیم اوکراینی هم با قرعه‌ای سخت مواجه شده و باید با ویارئال دیدار کند و آژاکس، یکی از مدعیان اصلی قهرمانی در این فصل یانگ‌بویز سوئیس را پیش‌رو خواهد داشت. دیدار رفت این مرحله روز پنجشنبه هفته آینده و مسابقات برگشت نیز یک‌هفته بعد برگزار خواهد شد.

مرتبط ها