کد خبر: 5191

آمادگی سامسونگ برای پس گرفتن گوشی‌های هوشمند جدید

ادامه سریال مشکلات یک برند

عرضه دو نسخه گلکسی‌اس 8 و اس‌8 پلاس سامسونگ از ابتدای اردیبهشت در برخی کشورها آغاز شده است.

  به گزارش «فرهیختگان»، عرضه دو نسخه گلکسی‌اس 8 و اس‌8 پلاس سامسونگ از ابتدای اردیبهشت در برخی کشورها آغاز شده است. شرکت سامسونگ از زمان عرضه گلکسی نوت 7 و انفجار این پرچمدارش در سال 2016 و فراخوان جمع‌آوری گسترده آن در سراسر جهان همواره زیر ذره‌بین منتقدان و کاربرانش بوده است. همین حاشیه‌ها کار را برای سامسونگ سخت‌تر از همیشه کرده و بر حساسیت‌ها نسبت به محصول 2017 این برند دامن زده است.  
 تبلیغات‌مداری: شرکت سامسونگ سال 2017 را با خبرسازی درباره تازه‌ترین محصولاتش آغاز کرد و سیاست‌های تبلیغاتی خود را مثل همیشه با قدرت تمام در رسانه‌ها پیش گرفت. اما بعد از گذشت 10 روز از عرضه تازه‌ترین مدل‌های گوشی‌ هوشمند سامسونگ به نظر می‌رسد هنوز حواشی درباره کیفیت محصولات این شرکت ادامه دارد. کاربرانی که دو مدل گلکسی‌اس 8 و اس‌8 پلاس در اختیار دارند مشکلات تازه و مشترکی را در گوشی‌های خود گزارش می‌دهند. اولین مشکلی که از سوی کاربران گزارش شد وجود هاله‌ای قرمز و اختلاف رنگ میان نسخه‌های مختلف این مدل بود. شرکت سامسونگ بعد از آنکه شمار اعتراضات زیاد شد با عرضه یک به‌روز‌رسانی سعی در برطرف کردن این مشکل کرد. در این به‌روز‌رسانی گزینه تازه‌ای به نام «Adaptive Display» به منوی تنظیمات «Screen Mode» اضافه شده است که امکان «بالانس رنگ تمام صفحه» را فراهم می‌کند. همزمان با این مشکل برخی کاربران نیز به نقصی در شارژ بی‌سیم و اتصال وای‌فای در گوشی خود اشاره کردند. شرکت سامسونگ بلافاصله نقص در اتصال وای‌فای را پذیرفت و اعلام کرد که به‌زودی با ارائه یک به‌روزرسانی نرم‌افزاری این مشکل را برطرف خواهد کرد. اما در مورد مشکل شارژ، طبق اعلام شرکت پدهای شارژ بی‌سیم سامسونگ که برای گلکسی اس ۷ ساخته شده بودند عامل بروز مشکل بودند و پدهای عرضه‌شده به همراه گلکسی اس‌۸ هیچ مشکلی ندارند.
 مشتری‌مداری:  در حالی که به نظر می‌رسید مشکلات دو مدل تازه گلکسی اس 8 و اس 8 پلاس سامسونگ به پایان رسیده است شمار زیادی از کاربران به تازگی نسبت به ری‌استارت‌های بی‌دلیل این گوشی‌ها معترض شدند. به گزارش « mashable»، یکی از کاربران درباره این مشکل می‌گوید: «فکر می‌کردم گلکسی اس 8 من هیچ مشکلی ندارد که ناگهان با اشکال ری‌استارت‌های بی‌وقفه و بی‌دلیل گوشی‌ام مواجه شدم. طوری که تنها در 10 ساعت اول راه‌اندازی این گوشی، هفت بار ری‌استارت ناخواسته داشت.» گزارش‌های متعدد کاربران نشان از باگی تازه در گلکسی اس 8 دارد و کاربران خواهان برطرف کردن این باگ شدند. برخی کاربرانی که گوشی آنها هر چند دقیقه یک بار با این مشکل مواجه می‌شد، گوشی خود را به تنظیمات کارخانه برگردانده‌اند که بعد از گذشت ساعتی باز همان مشکل قبلی تکرار شده است.
شرکت سامسونگ برای رفع این مشکل راه‌حلی پیش پای کاربرانش گذاشته و از آنها خواسته است که گوشی‌هایشان را به نزدیک‌ترین دفاتر خدمات پس از فروش سامسونگ تحویل دهند و تمام مبلغ پرداختی یا یک گوشی نو را تحویل بگیرند. راهکار سامسونگ در قبال این مشکل نشان می‌دهد که در درجه اول وجود آن را پذیرفته است و دوم اینکه مانند موارد پیشین با ارائه به‌روزرسانی قادر به حل آن نیست. با وجود آنکه شرکت سامسونگ همواره خود را مسئول مشکلات فراگیر در محصولاتش دانسته و از دریافت مرجوعی‌ها امتناع نکرده است، اما مخاطبان همیشگی شرکت سامسونگ این روزها از خود می‌پرسند که آیا با خرید تلفن‌های هوشمند این شرکت ناچار به عودت آن خواهند شد. این ترسی است که به مرور می‌تواند به ترویج بی‌اعتمادی نسبت به این برند دامن بزند.

* نویسنده: عطیه نوری