کد خبر: 51415

وزیری، سرمربی تیم تیراندازی با کمان دانشگاه آزاد اسلامی در گفت‌وگو با «فرهیختگان»:

به احترام حریفان با تمام توان در هفته آخر رقابت می‌کنیم

کسب سهمیه تیمی المپیک برای ما خیلی مهم است

هفته پایانی و اختتامیه لیگ اول اسفندماه برگزار می‌شود و همان‌طور که گفتم با وجود اینکه قهرمان شدیم به‌خاطر احترام به سایر تیم‌های جدول با تمام قدرت حضور پیدا خواهیم کرد که هم نتایج درخشان خودمان را ادامه دهیم و هم اینکه شائبه‌ای به وجود نیاید و تیم‌های دیگر هم مطمئن باشند که ما با تمام توان‌مان در هفته آخر حاضر خواهیم شد.

به گزارش «فرهیختگان»، تیم تیراندازی با کمان مردان دانشگاه آزاد درحالی مقام قهرمانی خود را مسجل کرد که هنوز یک‌هفته به پایان لیگ تیراندازی با کمان مانده بود. این قهرمانی با ترکیب تیمی هدفمند و قابل‌توجه میلاد وزیری و یارانش به دست آمد، یارانی چون رضا شبانی و صادق اشرفی که به‌همراه میلاد تیروکمان ایران ثابت کردند بدون دلیل جزء اعضای اصلی تیم‌ملی تیراندازی با کمان ایران نشده‌اند. ترکیبی که این‌بار به‌گونه‌ای در تیم دانشگاه آزاد هماهنگ شدند که امیدها را برای کسب سهمیه تیم‌ملی ایران در مسابقات بزرگ فرانسه هم بیشتر کرد. رقابتی که برای جامعه تیراندازی با کمان ایران بسیار مهم و تاثیرگذار است و این تیم با این نفرات نشان داد می‌توانند گزینه‌های مطمئنی برای کسب سهمیه تیمی المپیک هم باشند. به بهانه قهرمانی زودهنگام تیم تیراندازی با کمان دانشگاه آزاد اسلامی با سرمربی این صحبت کردیم. گفت‌وگوی «فرهیختگان» با میلاد وزیری را بخوانید.

همان‌طور که انتظار می‌رفت تیم دانشگاه آزاد یک‌هفته زودتر از پایان لیگ با اقتدار قهرمان شد، احساس شما از این تجربه چیست؟

این اولین تجربه قهرمانی من با دانشگاه آزاد نیست و در دهه80 هم سرمربی تیم دانشگاه آزاد بودم و همان موقع هم توانستیم قهرمان لیگ شویم و معتقدم کاری که شروع می‌کنیم باید به‌طور حتم بهترین نتیجه را بگیریم و بیشترین تلاش‌مان را درباره‌اش انجام دهیم. نتیجه‌ای هم که برای تیم دانشگاه آزاد حاصل شد به‌طور حتم تنها کار من نبود و کار تیمی بود که با حمایت و پشتیبانی همه در راس آن مسئول باشگاه دکتر لشگری، ‌‌روحانی، سرپرست فدراسیون و اعضای تیم انجام شد که باید دراین‌باره تشکر ویژه از بچه‌ها داشته باشم که با کمترین درخواست و چشمداشتی تمام تلاش‌شان را برای این نتیجه کردند و این یک کار تیمی بود و آن چیزی هم که پیش‌بینی کردیم تا زودتر قهرمانی‌مان مسجل شود خدا را شکر اتفاق افتاد و به تمام اعضای دانشگاه آزاد تبریک می‌گویم.

امتیازهای تیم راضی‌کننده بود؟

امتیازهای تیم به غیر از دو هفته و بازی مقابل کمانداران چهارمحال‌وبختیاری که ورزشکاران خوبی داشت و بازی مقابل نفت امیدیه که قهرمانی‌مان مسجل شده بود و بچه‌ها کمی با خیال راحت‌تر رقابت کردند و ما در هرکدام از این دو بازی یک امتیاز از دست دادیم، بقیه بازی‌ها را با امتیاز کامل تمام کردیم و 5امتیاز کامل بازی‌ها را گرفتیم. در جلسه‌ای با بازیکنان گفتم که باید تمام تلاش‌مان را کرده و بیشترین امتیاز را کسب کنیم به‌خاطر اینکه ما نسبت به تیم‌های دیگر که در رده‌های بعدی جدول هستند وظیفه داریم و امتیازهایی که ما کسب می‌کنیم در رده‌بندی بقیه تیم‌ها تاثیرگذار است و به‌طور حتم ما تا آخر با تمام توان و تلاش‌مان رقابت می‌کنیم. البته در دو، سه هفته پایانی چون قهرمانی‌مان مسجل شده بود از ورزشکاران ذخیره‌مان هم بیشتر استفاده کردیم که خب خدا را شکر این بچه‌ها که دانشجوهای دانشگاه آزاد هستند خوب ظاهر شدند و با تجربه بیشتری که کسب می‌کنند در لیگ‌های آینده بیشتر کمک خواهند کرد.

هر سه کماندار ابتدای جدول از دانشگاه آزاد اسلامی با فاصله بسیار نزدیک به هم ایستاده بودند، این هماهنگی در تیراندازی چگونه ایجاد شد؟

سه نفرمان از بچه‌های ملی‌پوش و اعضای اصلی هستیم که برای کسب سهمیه تیمی در مسابقات فرانسه باید بجنگیم. با وجود اینکه تا الان تمام تمرکزم را روی تیراندازی خودم گذاشته بودم و دنبال مربیگری نبودم ولی این مسئولیت را قبول کردم و هدف من برای تشکیل این تیم علاوه‌بر نتایجی که برای دانشگاه آزاد می‌خواستیم به دست بیاوریم این بود که برای کسب سهمیه تیمی المپیک که برای ما خیلی مهم است کاری انجام دهیم و دوست داشتم این انسجام و خودباوری بین ما ورزشکاران ملی‌پوش بیشتر به وجود بیاید تا بتوانیم نتیجه فوق‌العاده‌ای را که در فرانسه رقم بخورد انجام دهیم و کمک بزرگی به تیم‌ملی کشورمان داشته باشیم.

این رکوردهایی که ثبت شد نشان می‌دهد سطح ورزشکاران‌مان تقریبا یکی است که البته ما انتظارمان از خودمان و ورزشکارانی که در تیم دانشگاه آزاد است خیلی بیشتر است.

ما رکورد لیگ را توانستیم جابه‌جا کنیم، رضا شعبانی رکورد 347 را طی چند هفته گذشته ثبت کرد و این رکورد فوق‌العاده‌ای است که به‌نام او و دانشگاه آزاد ثبت شد و رکورد بعدی‌مان این بود که در تمام هفته‌ها بین 4نفر اول جدول باشیم که خب این اتفاق افتاد و اینها تاثیر مثبتی در اعتمادبه‌نفس ورزشکاران ملی‌پوش‌مان گذاشت و ان‌شاءالله بتوانیم نتیجه‌ای را که در شأن کشورمان هست به دست بیاوریم.

و ثابت کردید که این تیم می‌تواند تیم موفق مردان برای کسب سهمیه تیمی المپیک هم باشد.

این تیم باید برای کسب سهمیه تیمی آماده شود، نفرات دیگری در تیم‌ملی هستند که عضو تیم دانشگاه آزاد نیستند ولی بیشتر نفرات که قرار است برای سهمیه المپیک بجنگند در این تیم حضور داشتند و تکرار می‌کنم که هدف اصلی من به‌عنوان کاپیتان تیم‌ملی و هم مربی دانشگاه آزاد این بود که انسجام و خودباوری را بین ورزشکاران به وجود بیاوریم تا بتوانیم سهمیه تیمی را با همدیگر کسب کنیم و امیدوارم با کمک کادرفنی و فدراسیون به‌خصوص رئیس فدراسیون بتوانیم حمایت ویژه‌ای داشته باشیم و سهمیه تیمی را کسب کنیم.

در هفته پایانی هم با قدرت حاضر می‌شوید؟

هفته پایانی و اختتامیه لیگ اول اسفندماه برگزار می‌شود و همان‌طور که گفتم با وجود اینکه قهرمان شدیم به‌خاطر احترام به سایر تیم‌های جدول با تمام قدرت حضور پیدا خواهیم کرد که هم نتایج درخشان خودمان را ادامه دهیم و هم اینکه شائبه‌ای به وجود نیاید و تیم‌های دیگر هم مطمئن باشند که ما با تمام توان‌مان در هفته آخر حاضر خواهیم شد.

این لیگ به بهبود امتیازها کمکی کرد و برای شما تاثیر مثبتی داشت؟

حتما لیگ تاثیر خودش را می‌گذارد، هم می‌تواند تاثیر مثبت و هم منفی بگذارد ولی من تاثیر مثبتش را بیشتر می‌بینم به‌خاطر اینکه ما از زمانی که ویروس کرونا آمده رقابتی به آن صورت نداشتیم و رقابت‌های لیگ حداقل ما را در سطح آمادگی متوسط نگه داشت و این می‌تواند کمک کند تا در رقابت‌های بین‌المللی حداقل آمادگی حضور در رقابت‌ها را داشته باشیم و امتیازهایی که کسب شد با توجه به اینکه رقابت‌ها در فصل زمستان که فصل آمادگی جسمانی ورزشکار است کمی افت رکورد داشت، نه‌تنها برای تیم ما بلکه تیم‌های دیگر هم بود ولی با این وجود تاثیر مثبت زیادی برای آمادگی بچه‌ها داشت و یقین بدانید که با این رکوردهایی که اینجا ثبت شد سال آینده پیشرفت مشهودتری را خواهیم دید.

قرار است سال آینده هم همین تیم با همین نام راهی لیگ شود؟

فعلا تمرکزمان برای خاتمه این لیگ است و برای لیگ بعدی هم منتظر تصمیم باشگاه دانشگاه آزاد هستیم که ببینیم چه تصمیمی قرار است گرفته شود و باید ببینیم اصلا قرار است حضور این تیم ادامه داشته باشد. آن‌موقع صحبت می‌کنیم تا به یک جمع‌بندی برسیم و اگر قرار به فعالیت باشد باید کمی توجه ویژه‌تری به این تیم باشد تا علاوه‌بر اینکه در رقابت‌های لیگ قهرمان شویم در یکسری رقابت‌های بین‌المللی هم تیم دانشگاه آزاد بتواند حضور پیدا کند و در مسابقات بین‌المللی هم نام دانشگاه آزاد در رأس باشد و بتوانیم مقام‌های خوبی هم آنجا بگیریم و البته اینها بستگی به تصمیماتی دارد که تیم دانشگاه آزاد اتخاذ خواهد کرد.

* نویسنده: نسیم شیرازی، روزنامه‌نگار

مرتبط ها