کد خبر: 51310

مربی سابق زنیت:

بدون آزمون هم موفق می‌شویم

سرمربی و مدیر ورزشی سابق باشگاه زنیت گفت: اگرچه سردار بازیکنی بسیار مهم و اثرگذار در ترکیب زنیت است و گل‌های زیادی برای تیمش به ثمر رسانده اما این تیم در غیاب او هم قادر است فوتبالی تهاجمی ‌ارائه کند.

به گزارش «فرهیختگان»، مصدومیت سردار آزمون در دیدار تدارکاتی زنیت در نخستین اردوی تیم در دبی باعث شد این مهاجم ایرانی شانس حضور در تمرینات را از دست بدهد و فعلا مشغول مداوای آسیب‌دیدگی خود باشد. زنیت در غیاب او اردوی تدارکاتی دوم خود را در امارات استارت زد تا با آمادگی مناسبی نیم‌فصل لیگ روسیه را آغاز کند.

روزنامه پترزبورگ در گزارشی از اردوی نیم‌فصل زنیت نوشت: «سرگئی سماک، سرمربی زنیت در آخرین مصاحبه خود با سایت باشگاه از مصدومیت سردار آزمون و دوری او از تمرینات خبر داد و گفت دقیقا مشخص نیست این مهاجم ایرانی چه زمانی می‌تواند مجددا تیمش را در مسابقات همراهی کند. به‌نظر نمی‌رسد آزمون به‌زودی قادر به پیگیری تمریناتش باشد و مصدومیتی که در دیدار برابر اورال گریبانگیر او شد باعث شده نتواند تیمش را در اردوی دبی همراهی کند. آزمون به‌همراه آرتم زیوبا، زوج خود در خط‌حمله زنیت در نیم‌فصل نخست 11گل زدند تا درکنار هم در صدر جدول بهترین گلزنان لیگ قرار بگیرند. این دو فصل قبل هم با به ثمر رساندن 17گل مشترکا آقای‌گل شدند.»

بوریس راپوپورت، سرمربی و مدیر ورزشی سابق باشگاه زنیت درباره تاثیر غیبت آزمون در دیدارهای زنیت در لیگ می‌گوید: «اگرچه سردار بازیکنی بسیار مهم و اثرگذار در ترکیب زنیت است و گل‌های زیادی برای تیمش به ثمر رسانده اما این تیم در غیاب او هم قادر است فوتبالی تهاجمی ‌ارائه کند. آنها در ترکیب خود بازیکنان سطح بالای زیادی دارند و بدون تردید بهترین تیم کنونی لیگ روسیه هستند. در نیم‌فصل نخست هم آزمون در چند مسابقه غایب بود و ما توانستیم بدون او هم به موفقیت برسیم. درحال حاضر مالکوم در شرایط بسیار خوبی قرار دارد و یکی از بازیکنان آماده تیم است. به‌نظرم او سرانجام موفق شده خود را با تیم تطبیق دهد و انتظارات را برآورده کند. امیدوارم بتوانند همانند هالک در تیم ما موفق باشد. وندل، خرید جدید تیم در این فصل هم عملکرد خوبی در خط‌میانی داشته و توانسته هم در دفاع و هم در حملات به تیمش کمک کند. حضور این دو بازیکن برزیلی می‌تواند به موفقیت زنیت در ادامه فصل کمک کند.»

راپوپورت در ادامه درباره بازیکنان جوان و آینده‌دار زنیت نیز افزود: «به‌خوبی از این نفرات جوان شناخت دارم و می‌دانم که در آینده می‌توانند به بازیکنانی مهم برای زنیت تبدیل شوند. مثلا استانیسلاو کراپوخین از رده‌های پایه در تیم حضور داشته و تقریبا در تمامی‌تیم‌های آکادمی ‌باشگاه بازی کرده است. او یک مهاجم بسیار خوب است که اگر مربیان فرصت کافی را به او بدهند می‌تواند استعداد بالایش را نشان دهد. حتی درصورت جدایی آزمون از تیم می‌تواند جانشین خوبی برای او باشد.» زنیت پس از پایان اردوی خود در دبی به روسیه برمی‌گردد تا برای دیدارهای خود در لیگ و همچنین جام‌حذفی روسیه آماده شود. آنها هم‌اکنون صدرنشین رقابت‌های لیگ هستند و امید زیادی به کسب سومین قهرمانی پیاپی خود دارند.»

مرتبط ها