کد خبر: 51249

وزیر علوم:

با اجازه ستاد ملی کرونا دروس عملی در ترم آینده حضوری برگزار می‌شود

وزیر علوم گفت: در صورت اجازه ستاد ملی کرونا دروس عملی ترم آینده به صورت حضوری برگزار خواهند شد.

به گزارش «فرهیختگان»، منصور غلامی وزیر علوم، تحقیقات و فناوری درباره برگزاری دروس عملی در ترم جاری اظهار کرد: دروس عملی برای مقاطع ارشد و دکتری به علت کم بودن تعداد دانشجو در دانشگاه‌ها برگزار شد.

  او افزود: ستاد‌های استانی و ستاد ملی کرونا به علت زیاد بودن تعداد دانشجویان کارشناسی در برخی از دانشگاه‌ها اجازه برگزاری دروس عملی را ندادند، اما برخی از دانشگاه‌ها توانستند دروس عملی و شبیه ساز را به صورت مجازی برای دانشجویان برگزار کنند.

غلامی تصریح کرد: در تابستان ۹۹ دانشگاه‌ها دروس عملی را در فاصله زمانی کوتاه به دانشجویان ارائه دادند و امسال هم مدنظر دانشگاه‌ها رعایت این موضوع است.

وزیر علوم اضافه کرد: دانشگاه‌ها خودشان هم به این موضوع حساس شده اند که هیچ دانشجویی بدون گذراندن بخش عملی نمی‌تواند درس مربوطه را پاس شود و حتما این عقب‌افتادگی‌ها از سوی دانشگاه‌ها جبران خواهد شد.

او با بیان اینکه در حال حاضر پیش بینی ما به برگزاری مجازی دروس عملی در ترم آینده است، تاکید کرد: هر زمان که کنترل بیماری موثر واقع شود و ستاد ملی کرونا اجازه حضوری برگزار شدن دروس عملی را دهد تمامی دانشجویان می‌توانند در ترم آینده به صورت حضوری در دانشگاه‌ها حاضر شوند.

مرتبط ها