کد خبر: 51136

قهرمانی مقتدرانه تیم دانشگاه آزاد اسلامی در لیگ برتر ووشوی آقایان

شیرآقایی: قهرمان شدیم چون آماده‌ترین تیم بودیم

لشگری: پشت این قهرمانی یک کارگروه حمایتی در دانشگاه بود/ رئیس فدراسیون: امیدوارم دانشگاه آزاد تا سال‌ها کنار ووشو باشد

سرمربی تیم ووشوی آقایان دانشگاه آزاد گفت: ما دانشگاه آزاد اسلامی هستیم و مدیریت خوبی که بر باشگاه ما حاکم است باعث شد که برنامه‌ریزی بهتری نسبت به سایر تیم‌ها داشته باشیم و نتیجه‌اش هم قهرمانی در رقابت‌ها بود.

  به گزارش «فرهیختگان»، مسابقات لیگ ووشو کشور مثل سال‌های گذشته در نیمه دوم سال برگزار شد و درنهایت دانشگاه آزاد اسلامی که یکی از قدرت‌های این رشته ورزشی به‌حساب می‌آید موفق شد در بخش تالو و ساندا مقام قهرمانی را به‌دست بیاورد و بار دیگر قدرت خود را به رخ رقبایش بکشد. این بازی‌ها در قسمت فینال ساندا حاشیه‌هایی را به همراه داشت و تیم پاس ناجا که به داوری رقابت فینال بخش تالو اعتراض داشت حاضر نشد در رقابت نهایی حاضر شود تا دانشگاه آزاد بتواند بدون برگزاری رقابت فینال جام قهرمانی را بالای سر ببرد.

بعد از پایان این رقابت‌ها فرصتی دست داد تا با کیوان شیرآقایی، سرمربی تیم ووشوی آقایان دانشگاه آزاد اسلامی به گفت‌وگو بپردازیم.

او درخصوص شرایط آمادگی بازیکنانش به «فرهیختگان» گفت: «پیش از اینکه رقابت‌های لیگ آغاز شود از تصمیم فدراسیون برای برگزاری مسابقات باخبر بودیم و به همین جهت با بازیکنانی که در تفکرات‌مان حضور داشتند ارتباط گرفتیم و برنامه تمرینی مشخصی به آنها دادیم تا آنها را آماده رقابت‌ها کنیم. ضمن اینکه فدراسیون یک‌مرتبه در آذرماه اعلام کرد که قرار است بازی‌های لیگ را برگزار کند و از همان زمان ما 3 مرحله اردو را برگزار کردیم و این اردوها توانست فرصت خوبی باشد برای اینکه بازیکنان را به فرم ایده‌آل بازگردانیم.»

او ادامه داد: «وقتی که قرار است در لیگ برتر که بالاترین سطح است حضور پیدا کنید حتما باید برنامه‌ریزی حرفه‌ای انجام شود. شرایط برای تمامی تیم‌ها یکسان بوده و همان زمانی که ما از شروع رقابت‌ها باخبر شدیم، سایر تیم‌ها نیز اطلاع پیدا کرده‌اند. البته تیم‌های حاضر در این مسابقات هم شرایط‌شان خوب بود و تلاش کرده بودند تا بهترین نتیجه را کسب کنند اما در هر صورت ما دانشگاه آزاد اسلامی هستیم و مدیریت خوبی که بر باشگاه ما حاکم است باعث شد که برنامه‌ریزی بهتری نسبت به سایر تیم‌ها داشته باشیم و نتیجه‌اش هم قهرمانی در رقابت‌ها بود.»

سرمربی ووشوی دانشگاه آزاد افزود: «دکتر لشگری سال‌های سال است مسئول کمیته پزشکی فدراسیون ووشو است و از زمانی که من یادم می‌آید ایشان همراه ورزشکاران در مسابقات بین‌المللی بودند و همین درک و شناخت ایشان از ووشو باعث شد که بتوانیم از تجربیات و کمک‌های ایشان استفاده کرده و درجهت آمادگی بیشتر تیم از آن بهره ببریم. اردوهای امسال هم با تلاش و کمک ایشان برگزار شد که جا دارد از ایشان کمال تشکر را داشته باشیم.»

شیرآقایی درخصوص استفاده از امکانات دانشگاه آزاد اسلامی گفت: «ما از هتل فرهیختگان استفاده کردیم و خدا را شکر در این محل پروتکل‌های بهداشتی به‌خوبی رعایت می‌شد، برای هر ورزشکاری اتاق جداگانه درنظر گرفته شد، تست‌های PCR نیز گرفته شد و ورزشکاران ما در ایمنی کامل قرار داشتند و این موضوع باعث شد که ورزشکاران ووشوکار بتوانند بدون‌استرس و در آرامش به آماده‌سازی خودشان بپردازند.»

او درخصوص عدم‌حضور پاس ناجا در دیدار فینال تصریح کرد: «فکر نمی‌کنم مشکل خاصی بوده باشد، ما کاملا آماده برگزاری این بازی بودیم اما پاس که با جذب 3 بازیکن صاحب‌نام در بخش تالو خیلی امید داشت که بتواند مقام قهرمانی را کسب کند با نتیجه 5 بر صفر برابر ما تن به شکست داد و این به‌دلیل آمادگی خوب تالوکاران ما بود که با زحمات آقایان شفیعی و علوی به‌دست آمد. پاسی‌ها با این شکست تمرکز خود را از دست داده بودند و بهانه‌هایی هم درجهت ایرادات داوری می‌آوردند که بارها هم توسط هیات داوری مورد بررسی قرار گرفت و رد شد. پاسی‌ها که می‌دانستند در ساندا هیچ حرفی برابر ما ندارند، ترجیح دادند در دیدار فینال حاضر نشوند. آنها سال قبل هم که از تیم امسال قوی‌تر بودند در ساندا با نتیجه 7 بر یک بازی را به ما واگذار کردند.»

سرمربی دانشگاه آزاد در پایان خاطرنشان کرد: «شرایط برای تمامی تیم‌ها یکسان بود و وقتی برنامه لیگ مشخص می‌شود تیم‌ها بر اساس آن برنامه‌ریزی می‌کنند. ما در بازی‌های آسیایی هم این مدل بازی‌کردن را تجربه کرده‌ایم و در 5 تا 6 روز بازی‌های انفرادی را برگزار می‌کنند. بازیکنان حرفه‌ای می‌توانند با هر شرایطی خودشان را وفق بدهند و خدا را شکر ما از بازیکنان حرفه‌ای بهره می‌بردیم و توانستیم شرایط مسابقات را درک کنیم. این را هم بگویم که سازمان لیگ و فدراسیون ووشو زحمت زیادی برای برگزاری این رقابت‌ها کشیدند و یکی از بهترین دوره مسابقات را در لیگ امسال شاهد بودیم.»

 صدیقی: امیدوارم دانشگاه آزاد تا سال‌ها کنار خانواده ووشو باشد

در خلال برگزاری این رقابت‌ها فرصتی دست داد تا با ریاست فدراسیون ووشو نیز دقایقی کوتاه همکلام شویم. او درخصوص کیفیت بازی‌ها به «فرهیختگان» گفت: «بعد از یک‌سال وقفه در برگزاری رقابت‌های لیگ ووشو با تلاش و پشتکار همکاران بنده در فدراسیون توانستیم که از هفته گذشته بازی‌های لیگ را آغاز کنیم و سطح فنی و اجرایی این مسابقات بسیار بالا بوده و نسبت به ادوار گذشته بسیار باکیفیت‌تر بود و امیدواریم که بتوانیم این روند را ادامه دهیم.»

او ادامه داد: «دانشگاه آزاد سالیان سال است که در رقابت‌های لیگ ووشو حضور دارد و قهرمانان زیادی در این رشته ورزشی عضو این تیم بوده و هستند و برخی هم در این دانشگاه تحصیل می‌کنند. این باشگاه نگاه خوبی به ورزش دارد و امیدواریم که آنها این روند را ادامه داده و بتوانند سال‌های سال در کنار خانواده ووشو حضور داشته باشند.»

 لشگری: تیم پشتیبان، کمک زیادی به موفقیت ووشو کرد

ریاست تربیت بدنی دانشگاه آزاد اسلامی هم یکی از حاضران در سالن محل برگزاری بازی‌ها بود که توانستیم دقایقی با او درخصوص قهرمانی دانشگاه آزاد در رقابت‌های ووشو صحبت کنیم. او در ابتدا گفت: «جا دارد ابتدا دهه مبارک فجر را خدمت تمامی هموطنان و ورزشکاران و ورزش‌دوستان تبریک بگویم. تیم ما در 3 مرحله 10 روزه اردوهایی را برگزار کرده بود که به‌صورت فشرده و متمرکز برگزار شد و کادرفنی تلاش زیادی کرد تا بتواند بازیکنان را به آمادگی خوبی برای آغاز مسابقات برساند.»

او ادامه داد: «پشت این تیم یک تیم حمایتی هم بود که در دانشگاه آزاد اسلامی حضور داشت و به‌نوعی این یک کار گروهی بود که به قهرمانی منتهی شد. جا دارد از دکتر طهرانچی و معاونت محترم فرهنگی دانشجویی که تلاش زیادی برای موفقیت این تیم کردند و همچنین تمامی همکارانم در تربیت بدنی تشکر ویژه‌ای داشته باشم که اگر این تلاش‌ها نبود قطعا نمی‌توانستیم به این مقام دست پیدا کنیم.»

 سرمربی تیم تالو: پاس ناجا شخصیت قهرمانی نداشت

بعد از قهرمانی تیم تالوی دانشگاه آزاد، فرصتی دست داد تا با سرمربی این تیم دقایقی همکلام شویم. او به «فرهیختگان» گفت: «ما در بخش تالو برای لیگ جاری دو بازیکن ملی‌پوش جذب کردیم که توانستند کمک زیادی به قهرمانی ما کنند و اکثر بازیکنان ما دانشجوی دانشگاه آزاد هستند.»

او درخصوص عدم‌حضور پاس ناجا در فینال ساندا گفت: «با اینکه آنها 5 بر صفر بازنده شده بودند و به داوری بازی‌ها هم بی‌احترامی کرده بودند اما باز هم اعتراض‌شان بررسی شد و مورد قبول قرار نگرفت. برای برگزاری این لیگ فدراسیون هزینه و تلاش بسیاری شده بود و همه جذابیت آن به دیدار فینال بود که برگزار نشد. این بازی پخش مستقیم داشت و ورزشکاران می‌توانستند دیده شوند، اما متاسفانه با این کار بی‌نظمی ایجاد کردند و به‌نظرم این تیم شخصیت قهرمانی نداشت.»

* نویسنده: آرش محمدی، روزنامه‌نگار

مرتبط ها