کد خبر: 50785

گوچی، تعویض طلایی زوله

سایت «VI» هلند در گزارشی به بررسی اتفاقات مشابه در لیگ این کشور پرداخته و می‌نویسد که در لیگ هلند بازیکنان زیادی نبوده‌اند که توانسته باشند به‌عنوان یک بازیکن تعویضی چنین درخششی در تیم‌های خود داشته باشند.

  به گزارش «فرهیختگان»، بازتاب هت‌تریک تاریخی رضا قوچان‌نژاد برای زوله همچنان در رسانه‌های هلندی ادامه دارد و مطبوعات این کشور به‌عنوان یک اتفاق ویژه و خاص از آن یاد می‌کنند. سایت «VI» هلند در گزارشی به بررسی اتفاقات مشابه در لیگ این کشور پرداخته و می‌نویسد که در لیگ هلند بازیکنان زیادی نبوده‌اند که توانسته باشند به‌عنوان یک بازیکن تعویضی چنین درخششی در تیم‌های خود داشته باشند.

در این گزارش آمده است: «رضا قوچان‌نژاد در دیدار زوله برابر ویلم به‌عنوان یک بازیکن تعویضی هت‌تریک کرد تا اتفاقی جالب و تاریخی را رقم بزند. هیچ‌کس پیش از او نتوانسته بود دو بار چنین کاری را انجام دهد و حالا نامش در کتاب رکوردهای لیگ هلند ثبت شده است. او 15 سپتامبر 2019 نیز یک رکورد دیگر را به نام خود ثبت کرد و آن هم پوکر یک بازیکن تعویضی در عرض 35 دقیقه بود. این مهاجم 33 ساله خود را به‌عنوان یک تعویض طلایی برای تیمش مطرح کرده اما خود او زیاد این لقب را دوست ندارد و ترجیح می‌دهد در ترکیب اصلی تیمش به میدان برود. آخرین بازیکنی که پیش از گوچی موفق به انجام این کار شده بود نیز از قضا بازیکن همین تیم زوله بود. استف نیلند در سال 2015 برابر کامبور در دقیقه 69 راهی زمین شد و در همین فرصت کم توانست هت‌تریک کند. در همان فصل برایان لینسن نیز در دیدار هراکلس مقابل «گو اهد ایگلز» توانست چنین موفقیتی را تجربه کند و سه گل وارد دروازه حریف کرد. یکی از به‌یادماندنی‌ترین اتفاقات مشابه مربوط به 30 سپتامبر سال 2012 است که یورگن لوکادیای جوان نخستین بازی خود در لیگ هلند را تجربه می‌کرد. مهاجم کم‌سن و سال آیندهوون در دقیقه 68 دیدار برابر ونلو راهی زمین شد و نخستین تجربه‌اش در لیگ با یک هت‌تریک در این دیدار، برایش به‌یادماندنی و تاریخی شد. درمجموع به‌ندرت شاهد چنین اتفاقی در مسابقات لیگ هستیم و بازیکنان کمی موفق به انجام این کار شده‌اند و حالا مهاجم باتجربه و ایرانی زوله توانسته برای دومین‌بار در طول دوران حضورش در این مسابقات چنین اتفاق ویژه‌ای را تجربه کند.»

زوله فرداشب در هفته نوزدهم رقابت‌های لیگ هلند میزبان هراکلس خواهد بود و با توجه به درخشش گوچی در دیدار قبلی به نظر می‌رسد او پس از چند مسابقه نیمکت‌نشینی این فرصت را خواهد داشت تا در ترکیب اصلی تیمش به میدان برود.

 

مرتبط ها