کد خبر: 50579

سرخابی‌ها پیروز جدال سخت با تراکتور و فولاد

عبور از گردنه آهنی

صدرنشینی دوباره استقلال و پیروزی قرمزها بعد از 4تساوی پیاپی از نکات مهم نتایج دیروز بود.

  به گزارش «فرهیختگان»، روز گذشته و از هفته یازدهم لیگ برتر دو بازی مهم در تبریز و تهران برگزار شد که ماحصل آن برد نمایندگان تهران بود تا بعد از یک بازی جذاب در دربی هرکدام سه‌امتیاز مهم کسب و وضعیت خود را در جدول بهتر کنند. صدرنشینی دوباره استقلال و پیروزی قرمزها بعد از 4تساوی پیاپی از نکات مهم نتایج دیروز بود.

 بازگشت به صدر

استقلال از ساعت 14:30 در ورزشگاه یادگار امام(ره) تبریز به مصاف تراکتور رفت و با نتیجه 3 بر یک به برتری دست یافت تا با 22امتیاز به صدر جدول برگردد. تراکتور نیز با 16امتیاز در رده چهارم باقی ماند.
تیم میزبان با ترکیب محمدرضا اخباری، میثم تیموری(61-احسان حاج‌صفی)، وفا هخامنش، هادی محمدی، میلاد فخرالدینی (72-اشکان دژاگه)، اکبر ایمانی، حمید بوحمدان، سعید مهری (72-محمد قادری)، مهدی تیکدری، مسعود شجاعی و محمد عباس‌زاده بازی کرد و شجاعی که بازیکن-مربی تراکتور است 90دقیقه در میدان بود.

محمود فکری هم در این بازی از رشید مظاهری، محمدحسین مرادمند (69-سیاوش یزدانی)، محمد دانشگر، محمد نادری(87-متین کریم‌زاده)، وریا غفوری، مهدی مهدی‌پور، مسعود ریگی، داریوش شجاعیان (74-فرشید اسماعیلی(86-بابک مرادی)، شیخ دیاباته، مهدی قایدی و ارسلان مطهری استفاده کرد.

در دقیقه38 اشتباه شجاعی در ارسال پاس رو به عقب، دیاباته را صاحب توپ کرد و او با دربیل زیدانی مدافع روبه‌روی خود را فریب داد و موفق به گلزنی شد. در دقیقه60 مطهری با ضربه سر توپ را به قایدی رساند و این بازیکن با سرعت خود وارد محوطه جریمه تراکتور شد و دومین گل استقلال را به ثمر رساند. 5دقیقه بعد شجاعیان با گرفتن توپ در میانه میدان، پاس خوبی به قایدی داد و این بازیکن توپ را به دیاباته رساند و مهاجم فرصت‌طلب استقلال توپ را از بالای سر اخباری وارد دروازه کرد تا اختلاف به سه‌گل برسد. در دقیقه80 پاس عمقی و خوب شجاعی به عباس‌زاده رسید و این بازیکن در موقعیت تک‌به‌تک یکی از گل‌های خورده را جبران کرد اما حملات میزبان برای کمترکردن فاصله نتیجه‌ای نداشت و درنهایت استقلال برنده این بازی لقب گرفت.

 برد با تلفات

پرسپولیس و فولاد از ساعت 16:40 در ورزشگاه آزادی به مصاف یکدیگر رفتند که این دیدار با پیروزی 2 بر یک تیم پرسپولیس به پایان رسید. شاگردان یحیی گل‌محمدی با پیروزی در این بازی 15امتیازی شدند و به رده ششم جدول صعود کردند.

پرسپولیس در این بازی با ترکیب حامد لک، سیدجلال‌حسینی (90-آرمان رمضانی)، محمد‌حسین کنعانی‌زادگان (85-سیداحسان حسینی)، سعید آقایی، سیامک نعمتی، احمد نوراللهی، کمال‌ کامیابی‌نیا (77-امید عالیشاه)، میلاد سرلک، احسان پهلوان، وحید امیری و مهدی عبدی (77-مهدی مهدی‌خانی) به میدان رفت و برای تیم نکونام هم محسن فروزان، سیدمهران موسوی، موسی کولیبالی، صالح حردانی، عارف آغاسی (46-وحید حیدریه)، محمد آبشک، محمد میری، آیاندا پاتوسی (80-ساسان انصاری)، فرشاد احمدزاده (87-شروین بزرگ)، محمدرضا عباسی (80-محمد قاسمی‌نژاد) و لوسیانو پریرا بازی کردند.

در دقیقه 27 کرنر ارسالی پاتوسی با ضربه سر کولیبالی از روی خط شش‌قدم همراه شد که این ضربه به شکلی فوق‌العاده خطرناک به تیر دروازه سرخ‌پوشان برخورد کرد. دو دقیقه بعد ارسال پهلوان با دفع ناقص مدافعان فولاد توپ را در داخل محوطه جریمه به عبدی رساند که این بازیکن با یک ضربه والی و زیبا گل اول پرسپولیس را در این بازی به ثمر رساند. در دقیقه60 زاهدی‌فر برخورد توپ به کنعانی‌زادگان را پنالتی تشخیص داد و اعتراض‌های مداوم این مدافع به تصمیم داور باعث شد اخطار بگیرد. پریرا پنالتی اعلام‌شده به سود فولاد را به گل تساوی این تیم تبدیل کرد و در ادامه تنش روی نیمکت‌ها زیاد و باعث شد گل‌محمدی، مطهری و هاشمی‌نسب از دو تیم اخطار بگیرند و همین اتفاق برای نوراللهی عصبانی هم افتاد.

در دقیقه77 ارسال عالیشاه در شلوغی محوطه جریمه و پس از برگشت دادن توسط مدافعان فولاد و تاثیر امیری روی توپ، به نوراللهی رسید که ضربه آرام این بازیکن نیز تبدیل به گل دوم سرخ‌پوشان شد تا پرسپولیسی‌ها بار دیگر پیش بیفتند. فولاد در آخرین لحظات می‌توانست به گل تساوی برسد اما انصاری در مصاف تک‌به‌تک توپ را به یرون زد تا بازی با برتری قرمزها خاتمه یابد. البته پرسپولیس در دقایق پایانی کنعانی‌زادگان و حسینی، دو مدافع میانی اصلی‌اش را به‌خاطر مصدومیت از دست داد.

مرتبط ها