کد خبر: 50514

وزیری در گفت‌وگو با «فرهیختگان»: دعوت 8 کماندار دانشگاه آزاد به تیم‌ملی افتخار بزرگی است

در یک‌قدمی قهرمانی زودهنگام هستیم

مطمئن باشید بچه‌هایی که به تیم‌ملی دعوت شدند با توجه به برنامه و صحبت‌هایی که با هم داشتیم هدف‌شان فقط حضور در اردوی تیم‌ملی نیست و هدف‌های بزرگ‌تری را دنبال می‌کنند که در آینده خبرهای خیلی بهتر و بزرگ‌تری از ورزشکاران دانشگاه آزاد در رقابت‌های بین‌المللی خواهید شنید.

  به گزارش «فرهیختگان»، میلاد وزیری و کماندارانش در خط‌آتش رقابت‌های لیگ برتر کشور آتش‌بازی راه انداختند تا حالا با اطمینانی بیشتر به هفته ماقبل پایانی لیگ بروند و کمان‌های‌شان را برای قهرمانی زودهنگام زه کنند. تیر دانشگاه آزادی‌ها با «وزیری» و یارانش به هدف خورد تا مرکز نشانه‌گذاری شده فیس رنگین تیراندازی با کمان در این دانشگاه خوشرنگ‌تر به نمایش گذاشته شود و جواب اعتماد به ورزشکاران این رشته ورزشی را این‌گونه با کسب افتخار بگیرند. ورزشکارانی که بدون چشمداشت هر «اند» برای تیر بهتر تلاش کردند تا در انتهای سوت سوم سرداور مسابقات خوشحال از پیروزی با پیراهن دانشگاه آزاد از زمین بیرون بیایند. «فرهیختگان» به بهانه دعوت شدن 8کماندار تیم دانشگاه آزاد و پیروزی دوباره کمانداران در هفته پنجم و ششم مسابقات با میلاد وزیری، سرمربی این تیم گفت‌وگویی انجام داده که در ادامه خواهید خواند.

هفته پنجم و ششم لیگ برتر آقایان هم برگزار شد و دانشگاه آزاد هر دو بازی را با پیروزی پشت‌سر گذاشت، وضعیت رکوردهای بچه‌ها در مقایسه با هفته‌های قبل بهتر شده است؟

وضعیت رکوردها متغیر است ولی روزبه‌روز بچه‌ها آماده‌تر می‌شوند و خدا را شکر شرایط هم به نحوی است که ما اگر هفته آینده سه‌امتیاز از 5امتیاز موجود را کسب کنیم قهرمانی‌مان یک هفته زودتر مسجل می‌شود و برای همین کمی افت رکورد و پایین آمدن امتیازها طبیعی است، اما حتما بچه‌ها تمام تلاش‌شان را می‌کنند تا آمادگی خوبی برای اردوهای تیم‌ملی که دعوت شدند، داشته باشند.

جدی‌ترین رقبای شما کدام تیم‌ها هستند؟

تمام تیم‌ها قابل احترامند و برای ما رقیب جدی هستند چراکه تیراندازی با کمان به شکلی است که حتی ضعیف‌ترین تیم‌ها احتمال امتیاز گرفتن از ما را دارند، به‌خصوص به‌خاطر اینکه تیم ما واقعا با قدرت وارد شده و بچه‌های ملی‌پوش هستند تیم‌های دیگر با انگیزه‌تر جلوی ما حاضر می‌شوند و به همین خاطر تمام تیم‌ها برای ما قوی هستند ولی آکادمی راد تیمی قوی بود و خدا را شکر هفته اول توانستیم این تیم را شکست بدهیم، کمانداران پایتخت هم تیم خوبی بود که توانستیم در هفته پنجم با نتیجه 5 بر صفر شکستش دهیم و دو تیم نزاجا که هفته آخر و تیم نفت امیدیه که هفته هفتم با آنها بازی داریم دو رقیب جدی و قدرتمند دیگر هستند و با توجه به اینکه ما 29امتیاز از 30امتیاز موجود را به دست آورده‌ایم، هفته آینده با فرض اینکه رقبای اصلی‌مان تمام امتیازات را بتوانند کسب کنند و ما بتوانیم دو یا سه امتیاز کسب کنیم یک‌هفته زودتر قهرمانی‌مان مسجل می‌شود.

هفته نهایی لیگ برتر چه زمانی برگزار می‌شود؟

هفته آخر لیگ اول اسفندماه برگزار می‌شود که اختتامیه مسابقات هم هست و امیدواریم جام قهرمانی در دست بچه‌های دانشگاه آزاد باشد.

پیش بردن همزمان تمرینات تیم به‌عنوان سرمربی و ورزشکار تاثیری در تیر زدن خودتان داشت؟

قطعا بدون تاثیر نبود، چون وقتی تیر می‌زنیم فقط استرس شرایط خودمان را داریم ولی واقعا فیلد مربیگری با فیلد ورزشکاری متفاوت است و مجبورم این دو وظیفه مهم را هم‌زمان پیش ببرم که البته خدا را شکر بچه‌ها حرفه‌ای هستند و خیلی کمک می‌کنند تا این وظیفه را به نحو احسن انجام دهم.

هشت نفر از بچه‌های دانشگاه آزاد به اردوی تیم‌ملی دعوت شدند که سه نفر آنها از تیم آقایان بودند، حتما خوشحالید؟

تیم آقایان هر سه نفر از قبل ملی‌پوش بودند و شاکله اصلی تیم‌ملی را تشکیل می‌دهند ولی خب نکته مثبت اینجاست که در تیم آقایان ما سه نفر بیشتر توانستیم با هم هماهنگ شویم و از نظر تیمی به تیم‌ملی خیلی کمک می‌کند تا شانس کسب سهمیه المپیک در مسابقات جهانی فرانسه که سال آینده قرار است برگزار شود بیشتر کند. اینکه تیم طی این مدت هم با هم هماهنگ بود امتیاز مثبتی است که البته در این مورد درنهایت کادرفنی تیم‌ملی تصمیم می‌گیرند. با نحوه چیدمان و ارنجی که داریم نتایج خوبی را توانستیم با این بچه‌ها به دست بیاوریم که این به‌نظرم نقطه‌قوتی برای تیم‌ملی می‌تواند باشد. بیشترین خوشحالی من برای تیم بانوان است چراکه نفراتی انتخابی ما ملی‌پوش نبودند البته به غیر از خانم نعمتی که ملی‌پوش و افتخارآفرین کشورمان هستند، سایر ورزشکاران، ورزشکارانی بودند که سال‌ها از تیم‌های ملی دور بودند و یک‌سالی هم به‌خاطر کرونا از رقابت‌ها دور بودند. روز اولی که وارد اردوها شدند رکوردهای پایینی داشتند و با همت خانم شمس و کمک‌هایی که توانستیم انجام بدهیم رکوردهای‌شان افزایش پیدا کرد و نظر کادرفنی را به خودشان جلب کردند و خدا را شکر غیر از خانم نعمتی 4نفر دیگر به اردوهای تیم‌ملی دعوت شدند و درنهایت 8نفر از کمانداران دانشگاه آزاد در اردوهای تیم‌ملی حضور پیدا می‌کنند که این به‌نظر من افتخار بزرگی برای دانشگاه آزاد است.

فکر می‌کردید 8 نفر از بچه‌های دانشگاه آزاد به اردوی تیم‌ملی دعوت شوند؟

من می‌دانستم که بچه‌ها می‌توانند کارهای خاصی انجام دهند و مطمئن باشید بچه‌هایی که به تیم‌ملی دعوت شدند با توجه به برنامه و صحبت‌هایی که با هم داشتیم هدف‌شان فقط حضور در اردوی تیم‌ملی نیست و هدف‌های بزرگ‌تری را دنبال می‌کنند که در آینده خبرهای خیلی بهتر و بزرگ‌تری از ورزشکاران دانشگاه آزاد در رقابت‌های بین‌المللی خواهید شنید.

واکنش مسئولان دانشگاه بعد از این افتخار چه بود؟

باید تشکر ویژه از دکتر لشگری داشته باشم که فشارهای زیادی را بابت بسته‌شدن این تیم تحمل و به من و دکتر شمس اعتماد کردند. سال‌های گذشته در بخش آقایان تیمی به‌نام دانشگاه آزاد وجود نداشت و امسال با توجه به اطمینان و ایمانی که لشگری به ما داشتند برای تشکیل تیم آقایان تلاش کردند و خدا را شکر که نتیجه‌اش را هم دیدیم و مسئولان دانشگاه آزاد خیلی از این موضوع خرسندند و مطمئن باشید آن عزیزان هم هدف‌شان فقط حضور بچه‌ها در تیم‌ملی نیست، قول می‌دهم در آینده خبرهای بهتری بشنوید و بتوانیم بیشتر از این هم اسم دانشگاه آزاد را در رشته تیراندازی با کمان بالا ببریم.

موضوع دیگری دراین‌باره هست که بخواهید بگویید؟

امیدوارم حمایت‌های دانشگاه آزاد ادامه‌دار باشد و سال‌های آینده با توجه به نتایج و قهرمانی‌ای که کسب کردیم به امید خدا حمایت بیشتر دانشگاه آزاد را هم داشته باشیم. البته تا الان خیلی حمایت کردند ولی امیدوارم با حمایت بیشتر هدف‌ها و نتایج بیشتر و بهتری را کسب کنیم.

* نویسنده: نسیم شیرازی، روزنامه‌نگار

مرتبط ها