کد خبر: 50188

نماینده دموکرات:

ترامپ تهدیدی برای قانون اساسی آمریکاست

اغتشاشات در کنگره همزمان با نشست تایید نتیجه انتخابات، موج انتقادها را متوجه ترامپ کرده و درخواست‌ها برای استیضاح و برکناری وی افزایش یافته است.

  به گزارش «فرهیختگان»، یک عضو دموکرات مجلس نمایندگان آمریکا خواستار برکناری ترامپ  شد.

«جیم مک‌گاون»، عضو دموکرات مجلس نمایندگان آمریکا می‌گوید: معاون رئیس جمهور و دولت آمریکا باید به اجرای متمم ۲۵ قانون اساسی و استیضاح ترامپ رای دهند.

وی افزود: بقای ترامپ در کاخ سفید تهدیدی برای قانون اساسی و آمریکاست.

متمم ۲۵ قانون اساسی به دولت آمریکا اجازه می‌دهد در صورتی که تشخیص دهند رئیس جمهور این کشور از نظر جسمی و روانی توانایی اداره امور را ندارد، قدرت وی به معاونش انتقال یابد.

پیشتر نیز رسانه‌های آمریکا گزارش دادند که احتمالا جلسه کابینه دولت این کشور برای بررسی تخطی‌های ترامپ و تلاش برای برکناری او برگزار خواهد شد.

همچنین هیئت تحریریه واشنگتن پست خواستار برکناری فوری ترامپ از سمت خود شد و گفت او تنها مسئول جمعیت خشنی است که به ساختمان کنگره حمله کردند.

این روزنامه در یک سرمقاله تند نوشت که ترامپ با تشویق اغتشاشگران در حالی که کنگره جلسه مشترکی را برای شمارش آراء و ثبت آراء کالج الکترال که گواهی پیروزی جو بایدن است، تشکیل داده بود، این آشوب را شروع کرد.

واشنگتن پست نوشت مسئولیت این فتنه کاملاً بر عهده رئیس جمهور است که نشان داد ادامه تصدی او در مسئولیت تهدیدی جدی برای دموکراسی آمریکاست. او باید برکنار شود.

در همین حال «آدام کینزینگر»، عضو جمهوری‌خواه مجلس نمایندگان آمریکا، خواستار فعال کردن متمم ۲۵ قانون اساسی این کشور برای استضاح ترامپ شد./  باشگاه خبرنگاران جوان

مرتبط ها