کد خبر: 50152

دعوت 6 دوچرخه‌سوار از دانشگاه آزاد اسلامی به اردوی تیم‌ملی

سرمربی تیم‌ملی: این رکابزنان شانس بالایی برای المپیکی شدن دارند

سرمربی تیم‌ملی دوچرخه‌سواری در خاتمه ضمن اشاره به رقابت‌های المپیک خاطرنشان کرد: «با توجه به حضور 6بازیکن از دانشگاه آزاد در تیم‌ملی، آنها شانس زیادی دارند که در میدان المپیک که یک ورزشکار ما حضور خواهد داشت سهمی داشته باشند.

  به گزارش «فرهیختگان»، دانشگاه آزاد اسلامی به‌عنوان یکی از باشگاه‌های ریشه‌دار ورزشی در رقابت‌های مختلف ورزشی حضوری پررنگ دارد و توانسته این موضوع را به اثبات برساند که ورزش کشور باید به این باشگاه به دیده احترام نگاه کند و اقداماتی که در این باشگاه در دست انجام است و بهایی که تیم‌های مختلف دانشگاه آزاد به بازیکنان جوان و جویای نام می‌دهد، باعث شده ورزش کشور با استعدادهای جدیدی مواجه شده و این موضوع نوید روزهای خوب را برای ورزش کشور در سال‌های آینده می‌دهد.

تیم دوچرخه‌سواری دانشگاه آزاد اسلامی یکی از تیم‌هایی است که حرف‌های زیادی برای گفتن در رقابت‌های لیگ داشت و توانست با وجود داشتن رقیبی جدی و قدرتمند مثل سپاهان، با اقتدار مقام قهرمانی رقابت‌های جاده را به خودش اختصاص دهد و نشان بدهد می‌شود با کم‌کردن هزینه‌ها و بها دادن به جوانان هم در قامت یک مدعی ظاهر شد و در مقابل تیم‌هایی که هزینه‌های بیشتری هم انجام داده‌اند قد علم کرد.

دعوت 6 بازیکن دانشگاه آزادی به اردوی تیم‌ملی

بعد از اینکه رقابت‌های لیگ دوچرخه‌سواری کشور در بخش جاده با انجام 2مرحله به پایان رسید و مرحله سوم آن به‌دلیل اوج‌گیری ویروس کرونا در کشور لغو شد، دانشگاه آزاد این امکان را به دست آورد که مقام قهرمانی خود را مسجل کرده و مدال طلای تیمی این بازی‌ها را به‌نام خودش کند.

حالا با گذشت چند هفته از این اتفاق سرمربی بخش جاده تیم‌ملی دوچرخه‌سواری کشورمان تصمیم گرفته تا با دعوت از نفرات شایسته لیگ، اردویی را ترتیب دهد و شرایط آمادگی این نفرات را مورد بررسی قرار دهد تا از میان آنها بتواند نفرات برتر را برای رقابت‌های بین‌المللی پیش‌رو انتخاب کند. موضوعی که در این بین جالب توجه بود، دعوت از 6بازیکن دانشگاه آزاد اسلامی به اردوی تیم‌ملی دوچرخه‌سواری است. محمود پراش، سرمربی تیم‌ملی دوچرخه‌سواری بخش جاده بین نفراتی که به اردو فراخواند نگاه ویژه‌ای به رکابزنان دانشگاه آزاد اسلامی داشته و این نگاه نشان می‌دهد که مقام قهرمانی این تیم از روی شانس و اقبال نبوده و آنها حرف‌های زیادی برای گفتن داشته‌اند.

خلیل خورشیدی، سعید صفرزاده، حسن سیف‌اللهی، علی لبیب، حمید پورهاشم و بهنام آرین نفراتی هستند که پس از درخشش با تیم دوچرخه‌سواری دانشگاه آزاد اسلامی در لیگ جاده کشور، ازسوی فدراسیون دوچرخه‌سواری به اردوی تیم‌ملی دعوت شدند.این رقابت‌ها به‌منظور آماده‌سازی تیم‌ملی دوچرخه‌سواری کشورمان جهت حضور در رقابت‌های آسیایی2021 امارات است و نفرات برگزیده این اردو شانس بالایی برای اعزام به این رقابت‌ها دارند.

پراش: بازیکنان دانشگاه شانس بالایی برای المپیکی شدن دارند

تشکیل اردوی تیم‌ملی دوچرخه‌سواری و دعوت از 6بازیکن دانشگاه آزاد اسلامی به این اردو بهانه‌ای شد تا با محمود پراش سرمربی تیم‌ملی دوچرخه‌سواری کشورمان تماس بگیریم تا نظر او را درخصوص شرایط بازیکنان، لیگ کشور و رقابت‌های بین‌المللی جویا شویم.

سرمربی تیم‌ملی در ابتدا با اشاره به برگزاری لیگ برتر دوچرخه‌سواری و تاثیر آن در روحیه رکابزنان کشورمان گفت: «رقابت‌های امسال با اینکه کیفیت خوبی داشت و از لحاظ انتخاب مسیر هم بسیار حرفه‌ای بود اما به‌دلیل زمان کوتاه برگزاری‌اش نتوانست تمام انتظارات ما را برآورده کند. البته شرایط کرونایی کشور باعث شد همه ما این کوتاهی رقابت‌ها را درک کنیم و امیدوار باشیم که در ادامه با بهبود شرایط سلامت هموطنان در کشور، لیگ پویاتری را برگزار کنیم.»

او ادامه داد: «با توجه به اینکه بازیکنان مدت زمان زیادی بود که مسابقه‌ای را برگزار نکرده بودند و تنها یک‌سری رقابت‌های داخلی را که در تبریز و تهران برگزار شده بود شاهد بودیم، این انتظار می‌رفت که سطح آمادگی آنها پایین‌تر از حد انتظار باشد؛ اما آنها نشان دادند که در این مدت بی‌کار نبوده‌اند و فاصله چندانی با روزهای اوج خود نداشتند.»

پراش همچنین خاطرنشان کرد: «قرار بر این بود که مرحله سوم لیگ جاده نیز در مازندران برگزار شود اما 2روز قبل از آغاز این رقابت به تیم‌ها اعلام شد به‌دلیل حاد شدن شرایط کرونا در کشور، امکان برگزاری این رقابت‌ها وجود ندارد و بالاجبار باید مسابقات لیگ را در همان 2مرحله به پایان برسانیم. اینکه این بازی‌ها توسط چه بخشی لغو شد را دقیقا نمی‌دانم اما به‌نظرم استانداری مازندران مجوز برگزاری این مرحله از بازی‌ها را صادر نکرد و این اتفاق عجیبی بود.»

وی در ادامه افزود: «با توجه به اینکه ما در همین بازه زمانی مسابقات پیست را در مشهد برگزار کردیم و به‌دلیل شرایط خاص این رقابت‌ها، ریسک ابتلا به کرونای رکابزنان هم بیشتر بود، اما درنهایت این بازی‌ها برگزار شد و هیچ مشکلی هم برای هیچ‌کس به وجود نیامد. در رقابت‌های جاده هم با توجه به فضای باز و فاصله رکابزنان این ریسک حداقلی بود و می‌شد با تمهیدات ویژه‌تر این رقابت را برگزار کرد.»

او با اشاره به دعوت از 6بازیکن دانشگاه آزاد اسلامی به اردوی تیم‌ملی گفت: «دانشگاه آزاد با توجه به بهره بردن از دوچرخه‌سواران آذربایجان‌شرقی و تبریز که جزء بهترین‌ها در کشور هستند، توانست نمایش خوبی از خود برجای بگذارد. در این تیم جز یک رکابزن بقیه‌شان تبریزی بودند و با اینکه سپاهان هم تیم قدرتمندی داشت اما درنهایت این تیم دانشگاه آزاد بود که موفق شد مقام قهرمانی را کسب کند. درخشش نفرات این تیم باعث شد ما 6دوچرخه‌سوار را از این تیم به اردوی تیم‌ملی دعوت کنیم.»

سرمربی تیم‌ملی در خاتمه ضمن اشاره به رقابت‌های المپیک خاطرنشان کرد: «با توجه به حضور 6بازیکن از دانشگاه آزاد در تیم‌ملی، آنها شانس زیادی دارند که در میدان المپیک که یک ورزشکار ما حضور خواهد داشت سهمی داشته باشند. البته بحث بازی در المپیک کاملا متفاوت است و قطعا باید تدارک خوبی برای این تیم انجام و برای این تیم هزینه شود تا ما هم بتوانیم از ورزشکار انتظار نمایش باکیفیت داشته باشیم. قطعا اگر این اتفاق بیفتد ما تنها به‌عنوان تماشاگر به این بازی‌ها نمی‌رویم و با شرایط خوب و در خور شان نام ایران در مسابقات حاضر می‌شویم و خط‌عبور را هم رد می‌کنیم.»

 * نویسنده: آرش محمدی، روزنامه‌نگار

مرتبط ها