کد خبر: 50104

راموس، رئال را تهدید به جدایی کرد، شاید همبازی مسی شود

دشمنان قدیمی در پاریس؟

دو باشگاه پاری‌سن‌ژرمن و منچسترسیتی برای به خدمت گرفتن راموس دست به‌کار شده‌اند. جالب اینکه در هفته‌های اخیر بحث احتمال حضور لیونل مسی در پاری‌سن‌ژرمن هم قوت گرفته و تصور حضور این دو بازیکن که بارها در جریان ال‌کلاسیکو با یکدیگر چالش داشته‌اند و به‌نوعی دشمنان قدیمی محسوب می‌شوند، می‌تواند بسیار جذاب باشد.

  به گزارش «فرهیختگان»، سرخیو راموس برای رئال‌مادرید به‌نوعی یک نماد محسوب می‌شود و حالا کاپیتان سال‌های اخیر این تیم دوباره زمزمه جدایی سر داده و ممکن است در پایان فصل سانتیاگوبرنابئو را ترک کند. مدافع مستحکم رئالی‌ها آخرین سال قراردادش با این تیم را سپری می‌کند و هنوز برای تمدید آن با باشگاه به توافق نرسیده است. ازسوی دیگر دو باشگاه پاری‌سن‌ژرمن و منچسترسیتی نیز برای به خدمت گرفتن او دست به‌کار شده‌اند و اگر فلورنتینو پرز زودتر برای توافق نهایی با راموس به نتیجه نرسد ممکن است یکی از تاثیرگذارترین ستاره‌های سال‌های اخیرش را از دست بدهد. جالب اینکه در هفته‌های اخیر بحث احتمال حضور لیونل مسی در پاری‌سن‌ژرمن هم قوت گرفته و تصور حضور این دو بازیکن که بارها در جریان ال‌کلاسیکو با یکدیگر چالش داشته‌اند و به‌نوعی دشمنان قدیمی محسوب می‌شوند، می‌تواند بسیار جذاب باشد.

پیشنهاد جذاب پاریسی‌ها

مذاکرات برای تمدید قرارداد راموس همچنان ادامه دارد و البته این مدافع باتجربه هنوز با پیشنهاد رئالی‌ها موافقت نکرده است. پرز به او پیشنهاد داده قراردادش را با همین دستمزد کنونی برای یک‌سال دیگر تمدید کند یا اینکه با کاهش 10درصدی حقوقش، قراردادی دوساله امضا کند که راموس با هر دو مخالف است. برنامه تلویزیونی ‌‌«ال‌چرینگویتو» به‌تازگی از پاسخ منفی راموس به پیشنهاد رئالی‌ها خبر داده و آخرین مذاکرات طرفین را این‌گونه شرح داده است: «چهارشنبه گذشته و پس از دیدار این تیم برابر الچه، راموس و پرز در جلسه‌ای رودررو درباره قرارداد جدید صحبت‌های نهایی خود را انجام دادند که درنهایت پیشنهاد رئال مورد قبول کاپیتان قرار نگرفت.»

او به پرز گفت: «من تصمیم ندارم پیشنهادی که به من داده‌اید را قبول کنم و از این پس پیشنهادهایم را مورد بررسی قرار خواهم داد. یکی از افرادی که در باشگاه پاری‌سن‌ژرمن مسئولیت دارد به من گفت آنها تصمیم دارند تیمی بزرگ با من و لیونل مسی بسازند.»

رئالی‌ها تمایل زیادی دارند تا راموس همچنان سفیدپوش باقی بماند اما فعلا که مذاکرات به بن‌بست خورده است. باشگاه نیز قصد ندارد در این اوضاع بد اقتصادی و مشکلاتی که کرونا برای فوتبال ایجاد کرده خود را از نظر مالی به دردسر بیندازد و پیشنهادی ارائه کند که بعدها باعث ضرر تیم شود. فعلا که شرایط نامشخص است و در این شرایط شاید در پایان فصل شاهد اتفاق دور از انتظاری در رئال باشیم.

زین‌الدین زیدان از باشگاه خواسته تا هرچه زودتر تکلیف بازیکنانی که در پایان فصل قراردادشان به پایان می‌رسد مشخص شود. علاوه‌بر راموس، لوکاس واسکز و لوکا مودریچ نیز ماه‌های پایانی قرارداد خود را سپری می‌کنند و تمدید با آنها در اولویت باشگاه قرار دارد. مودریچ همین چند روز پیش با رئال به توافق رسید و قرار است در این باشگاه فوتبالش را ادامه دهد اما واسکز که جایگاه چندان ثابتی در تیم زیدان ندارد بی‌میل نیست فوتبالش را در باشگاهی ادامه دهد که بیشتر به او بازی برسد و به همین دلیل فعلا تمایلی به تمدید قراردادش نشان نداده است. واسکز معتقد است شایسته شرایط بهتری در این باشگاه است و پیشنهادی که به او ارائه شده باید تعدیل شود. راموس هم تصمیم ندارد از دستمزد 12میلیون یورویی که سالیانه دریافت می‌کند چیزی کم کند و خواسته‌های دیگری نیز مدنظر دارد که با شرایط کنونی رئال چندان سازگار نیست.

راموس سال‌هاست که در رئال‌مادرید بازی می‌کند و به‌خوبی با فضای این باشگاه آشناست. محبوبیت بالای او بین هواداران نیز سبب شده اولویت اولش ماندن در این باشگاه باشد اما ازسوی دیگر حاضر نیست یک‌ساله تمدید کند و به فکر قراردادی است که پس از پایان آن به‌سراغ بازنشستگی برود.

با این حال برای بازیکنی که 34ساله است و به‌تازگی هم چند مصدومیت را تجربه کرده شاید ارائه چنین پیشنهادی دور از منطق باشد و مدیران باشگاه هم ترجیح می‌دهد فصل‌به‌فصل شرایط را بررسی کرده و برای ادامه حضور او تصمیم‌گیری کنند.

تکرار تاریخ

فلورنتینو پرز در ماه‌های اخیر و پس از شیوع کرونا با مشکلات مالی زیادی روبه‌رو بوده و همان زمانی که از بازیکنانش خواست دستمزدهایشان را با توجه به شیوع این بیماری کاهش دهند متوجه شد برخی بازیکنان بزرگ و نامدار تیمش به‌سختی چنین پیشنهادهایی را قبول می‌کنند. در چنین اوضاعی او در تابستان علاوه‌بر اینکه حقوق ستاره‌هایش را کم کرد، نتوانست خرید مهمی هم انجام دهد و هنوز هم باشگاه شرایط مالی مطلوبی ندارد و نتوانسته به دوران خوب پیش از کرونا برگردد.

راموس پیش از این و در سال2015 از این حربه برای تمدید قراردادش استفاده کرد. برای هفته‌های خبر احتمال حضورش در منچستریونایتد تیتر نخست رسانه‌ها بود و خودش نیز از اظهارنظر صریح دراین‌باره خودداری می‌کرد تا بیشتر به شایعات دامن بزند. درنهایت قراردادش با رئال تمدید شد و یونایتد هم از اینکه او با سوءاستفاده از نام این باشگاه تلاش کرده بود قرارداد بهتری با تیمش ببندد عصبانی بود. البته راموس در آن زمان گفته بود فاصله زیادی تا پیوستن به شیاطین سرخ نداشت اما درنهایت علاقه‌اش به رئال سبب شد در این باشگاه ماندنی شود. البته در آن زمان او 29ساله بود و رئال نهایت تلاش خود را برای حفظ مدافعی که در اوج آمادگی قرار داشت به‌کار گرفت اما این‌بار و در 34سالگی شاید تصمیم دیگری در رابطه با او بگیرد.

علاوه‌بر پاری‌سن‌ژرمن، منچسترسیتی نیز به دقت وضعیت او را زیرنظر دارد و اگر مذاکراتش با رئال به‌خوبی پیش نرود به احتمال زیاد گواردیولا نیز برای خرید او وارد میدان خواهد شد. سیتی در فصل گذشته به وضوح در خط‌دفاعی دچار مشکل بود و به همین دلیل یکی از اولویت‌های سرمربی این تیم در تابستان گذشته تقویت این بخش بود. گواردیولا اگرچه ناتان آکه و روبن دیاز را به خدمت گرفته اما مسلما اضافه‌شدن راموس به‌عنوان بازیکن آزاد بسیار وسوسه‌کننده است. مدتی پیش زیدان در گفت‌وگویی درباره احتمال جدایی راموس گفته بود «اینکه یک بازیکن خودش دوست دارد در تیم بماند بسیار باارزش است و راموس هم دوست دارد سال‌ها در مادرید بماند.» اما فعلا که شرایط برخلاف خواسته این مدافع باتجربه پیش می‌رود. رنه راموس، برادر و مدیربرنامه‌های او با بازانتشار توئیت یک خبرنگار در انتقاد از باشگاه رئال برای عدم تلاش برای حفظ اسطوره و کاپیتان سال‌های اخیر تیم به‌نوعی نشان داد چندان از موضع باشگاه راضی نیست و به همین دلیل رسانه‌های اسپانیایی شانس جدایی او را بالا می‌دانند.

مارکا معتقد است علاوه‌بر سیتی و پی‌اس‌جی، همبازی شدن با رونالدو در یوونتوس یا حضور در میلان، لیگ آمریکا یا قطر دیگر گزینه‌های پیش‌روی راموس هستند، اما به‌نظر نمی‌رسد با توجه به آمادگی خوب او حداقل تا پایان فصل بعد در اروپا خواهد ماند.

جانشینان احتمالی

رئال از همین حالا به فکر یافتن جانشینی برای اوست تا درصورتی که جدایی راموس قطعی شد بتواند به‌سرعت بازیکن جدید را به‌جایش دراختیار بگیرد. زیدان در پست او رافائل واران، ادر میلیتائو و ناچو را دراختیار دارد که البته در دیدارهایی که راموس غایب بوده مشکلات رئال در این بخش به وضوح قابل رویت بوده است و به همین دلیل زیدان اصرار به تمدید با او دارد.

داوید آلابا، مدافع اتریشی بایرن‌مونیخ یکی از بازیکنانی است که این روزها به‌شدت مورد توجه رئال قرار دارد و گفته می‌شود حضور او در برنابئو پس از پایان قراردادش با تیم آلمانی در پایان فصل تقریبا قطعی است. آلابا که البته بازی در پست هافبک را ترجیح می‌دهد توانایی بازی در دفاع میانی و چپ را دارد و می‌تواند گزینه‌ای مناسب برای پرکردن جای خالی راموس باشد.

پائو تورس یکی دیگر از مدافعانی است که احتمال حضورش در رئال وجود دارد و از بازیکنان آینده‌دار اسپانیایی محسوب می‌شود. تورس به‌تازگی در تیم‌ملی هم بیشتر توسط لوئیس انریکه به بازی گرفته می‌شود و می‌تواند بهترین گزینه برای زیزو باشد.

زیدان شخصا خرید تورس یا ژولس کانده‌، مدافع جوان فرانسوی را که این روزها در سویا به یکی از نفرات تاثیرگذار تیمش تبدیل شده ترجیح می‌دهد اما درنهایت باید دید رئال و پرز چه بودجه‌ای را برای خرید مدافع کنار گذاشته‌اند و درنهایت با کدام‌یک می‌توانند به توافق برسند.

ماتیس دلیخت هم اگرچه هنوز در یوونتوس نتوانسته دوران درخشانش را در آژاکس تکرار کند اما با توجه به سن و سالش این فرصت را دارد تا برای سال‌ها در ترکیب این تیم اسپانیایی به میدان برود. دیگر گزینه‌ای که رئالی‌ها برای این پست مدنظر دارند، اوپامکانو، مدافع جوان لایپزیگ است که در ماه‌های اخیر مدنظر تیم‌هایی چون منچستریونایتد، لیورپول، منچسترسیتی و بایرن‌مونیخ قرار داشته و یکی از پرطرفدارترین مدافعان کنونی فوتبال اروپا محسوب می‌شود.

 * نویسنده: سیامک خاجی، روزنامه‌نگار

مرتبط ها