کد خبر: 50083

با حضور محسن رضایی

اولین سالگرد شهادت حاج قاسم سلیمانی در دانشگاه آزاد رشت برگزار شد

اولین سالگرد شهادت حاج قاسم سلیمانی با حضور دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام در دانشگاه آزاد اسلامی واحد رشت برگزار شد

  به گزارش «فرهیختگان»، به نقل از روابط عمومی دانشگاه آزاد اسلامی به نقل از واحد رشت، اولین سالگرد شهادت حاج قاسم سلیمانی با حضور دکتر محسن رضایی دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام در سالن اجتماعات دانشگاه آزاد اسلامی واحد رشت برگزار شد.

دکتر محسن رضایی در این مراسم با بیان اینکه سپهبد حاج قاسم سلیمانی در دوره زندگی خود در سه حادثه بزرگ یعنی انقلاب، دفاع مقدس و جبهه مقاومت حضور مؤثر داشت، گفت: سردار سلیمانی در دفاع مقدس جوان بود و در ۲۵ سالگی تیپ ثارالله کرمان را تأسیس کرد و در جبهه مقاومت حداقل پنج سازمان مدافع مقاومت یعنی حشد الشعبی، جیش الوطنی، زینبیون، فاطمیون و حیدریون را تشکیل داد.

دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام با بیان اینکه حاج قاسم در جبهه مقاومت به حزب الله بال و پر داد و آنها نیز در کنار رزمندگان اسلامی از ملت‌ها دفاع کردند، تصریح کرد: ما از ارزش‌ها و ناموس و جان مردم دفاع می‌کنیم و هر جایی که صدایی بلند شود آنجا حضور می‌یابیم. مکتب حاج قاسم سلیمانی مکتب مبارزه با ظلم، بی عدالتی، غارت و تجاوزگری است و به همین دلیل سردار سلیمانی در قلوب ملت ایران جای دارد.

وی با بیان اینکه اگر سردار قاسم سلیمانی مقابل داعش نمی‌ایستاد آنها به مرزهای ایران می‌رسیدند، خاطرنشان کرد: سردار سلیمانی داعش را به عقب راند و با اعتقاد و ایمان جلوی آنها ایستاد و مقاومت ما اعتقادی و ایمانی است.

دکتر رضایی با اشاره به اینکه در دوران دفاع مقدس نسبت به اسرای عراقی با مهر و محبت برخورد می‌کردیم، تاکید کرد: این اسرا تحت تأثیر ما و فرماندهانی همچون سردار سلیمانی به خیلی چیزها اعتراف می‌کردند، لذا پس از چند وقت در اردوگاه‌های اسرای عراقی چندین هزار نفر داوطلب شدند با ایران همکاری کنند و سردار سلیمانی از همین سپاه بدر، حشد الشعبی را تشکیل داد.

مرتبط ها