کد خبر: 50025

مورالس:

سردار سلیمانی مدافع حق حاکمیت ملت‌ها در برابر تجاوز خارجی بود

«اوو مورالس» رئیس‌جمهوری پیشین بولیوی با اشاره به سالروز شهادت سردار حاج قاسم سلیمانی گفت: شهید سلیمانی مدافع حق حاکمیت ملت‌ها در برابر تجاوز خارجی بود و بولیوی در تکریم از این فرمانده در کنار مردم ایران قرار دارد.

  به گزارش «فرهیختگان»، به مناسبت نخستین سالگرد شهادت سردار حاج قاسم سلیمانی، «اوو مورالس» رئیس‌جمهوری پیشین بولیوی در پیامی توییتری ضمن تکریم جایگاه والای شهید سپهبد سلیمانی نوشت: مبارزه با امپریالیسم، قهرمانان و شهدایی مانند فرمانده قاسم سلیمانی در جهان دارد که سال گذشته مورد ترور قرار گرفت.

وی در ادامه افزود: مردم، مبارزه او (شهید سلیمانی) برای عدالت و دفاع از حق حاکمیت ملت‌هایی که از تجاوز خارجی رنج می‌برند را به رسمیت می‌شناسند. ما نیز به ادای احترام ایران به او می‌پیوندیم.

«خورخه ارئاسا» وزیر امور خارجه ونزوئلا نیز دیگر از دیگر مقام‌های آمریکای جنوبی بود که در پیامی توییتری نوشت: ونزوئلا ضمن درود به مردم و رهبری ایران، به یاد و خاطره شهید سپهبد قاسم سلیمانی، فرمانده فراموش نشدنی سپاه قدس ادای احترام می‌کند، [فرمانده‌ای] که یک سال قبل در اقدامی تروریستی و به دستور دولت دونالد ترامپ مورد ترور قرار گرفت.

بامداد جمعه ۱۳ دی‌ماه ۹۸ سردار سرلشکر سپهبدحاج «قاسم سلیمانی»، فرمانده نیروی قدس سپاه پاسداران انقلاب اسلامی و «ابومهدی المهندس»، معاون الحشدالشعبی به دستور آمریکا در نزدیکی فرودگاه بغداد به شهادت رسید.

مرتبط ها