کد خبر: 49657

بدعهدی سازمان لیگ و اعتراض آبی‌ها

رکب خوردیم!

بیشتر ناراحتی و اعتراض محمود فکری به برنامه‌ریزی جدید سازمان لیگ بود که این‌طور به‌نظر می‌رسید انگار استقلالی‌ها رکب خورده و بدعهدی سازمان لیگ نسبت به اظهارات قبلی خود، آنها را به اعتراض واداشته است.

  به گزارش «فرهیختگان»، «آقای مهدی به ما قول داده بودند تا زمان برگزارنشدن دیدارهای عقب‌افتاده پرسپولیس بازی نکنیم تا تعداد مسابقات دو تیم برابر باشد نه اینکه استقلال دو بازی بیشتر داشته باشد. اگر قرار بود چنین برنامه‌ای در نظر گرفته شود، همان ابتدا این کار را انجام می‌دادند.»

این بخشی از صحبت‌‌های روز گذشته محمود فکری در جمع خبرنگاران، حین تمرینات تیم استقلال بود. البته سرمربی استقلال صحبت‌های دیگری را هم مطرح کرد اما بیشتر ناراحتی و اعتراض او به برنامه‌ریزی جدید سازمان لیگ بود که این‌طور به‌نظر می‌رسید انگار استقلالی‌ها رکب خورده و بدعهدی سازمان لیگ نسبت به اظهارات قبلی خود، آنها را به اعتراض واداشته است.

درواقع طبق صحبت‌های قبلی سهیل مهدی رئیس کمیته سازمان لیگ فدراسیون فوتبال قرار بود دربی در شرایطی برگزار شود که همسان‌سازی دیدارهای سرخابی‌ها ابتدا رعایت شده و سپس دو تیم در دربی حساس و بزرگ پایتخت به مصاف هم بروند، هرچند پیش از این تاکید کردیم خواسته بزرگ استقلالی‌ها این بود که پرسپولیس قبل از دیدار دربی حتما با سپاهان دیدار کند که فقط این موضوع در برنامه جدید اعلامی رعایت شد اما سایر موارد مثل تعداد تساوی دیدارهای دو تیم رعایت نشد و آبی‌های پایتخت معتقدند اگر قرار بود این اتفاق نیفتد پس لزومی هم به تعویق دیدار این تیم مقابل پرسپولیس از هفته هشتم رقابت‌ها وجود نداشت و درصورتی که از همان ابتدا مشخص می‌شد استقلالی‌ها باید با دو دیدار بیشتر نسبت به پرسپولیس در دربی بازی کنند هیچ‌کس زیربار برنامه ‌جدید نرفته و طبق روال قبلی و همزمان با سایر برنامه‌های لیگ برتر در هفته هشتم یعنی اواخر هفته گذشته سازمان لیگ باید دربی را هم برگزار می‌کرد.

درواقع استقلالی‌ها معتقدند با توجه به شکست پرسپولیس در فینال لیگ قهرمانان آسیا و تبعات و عواقب این شکست که از لحاظ روحی و روانی روی سرخپوشان تاثیرگذار بود درصورت برگزاری دربی در زمان مشخص‌شده قبلی و همزمان با سایر دیدارهای هفته هشتم شرایط استقلال در آن زمان به‌مراتب بهتر از حریف سنتی‌اش بود اما با قول سازمان لیگ که دو تیم با بازی‌های برابر به مصاف یکدیگر خواهند رفت و محقق‌نشدن این ادعا، حالا شرایط در دربی پایتخت به‌ضرر آبی‌پوشان می‌شود.

سازمان لیگ دیروز برنامه مسابقات هفته دهم تا دوازدهم و همچنین دیدار دربی پایتخت را اعلام کرد که طبق آن تیم‌های پرسپولیس و استقلال در تاریخ 22 دی‌ماه در دیدار معوقه هفته هشتم به مصاف یکدیگر می‌روند که این موضوع با ناراحتی و اعتراض باشگاه استقلال مواجه شده است. آنها نسبت به این موضوع نیز معترض هستند که چرا سازمان لیگ پس از صحبت‌های یحیی گل‌محمدی مبنی‌بر اینکه اگر استراحت تیمش برای دیدار با ذوب‌آهن کمتر از 6روز باشد در این مسابقه شرکت نمی‌کند، تاریخ این بازی را تغییر داده و یک‌روز به تعویق انداخته است. نکته دیگر که اعتراض آبی‌ها را در پی داشت این است که چرا باید تا این اندازه بین دیدارهای معوقه پرسپولیس فاصله وجود داشته باشد تا برنامه این دیدارهای عقب‌افتاده روی سایر رقابت‌های لیگ تاثیرگذار بوده و این موضوع درنهایت مشکل‌ساز شود.

مرتبط ها