کد خبر: 49654

واکنش مسئولان پرسپولیس به اعتراض‌ها به برنامه سازمان لیگ:

استقلال برای یافتن مقصر به خودش رجوع کند!

یکی از افراد حاضر در باشگاه پرسپولیس گفت: اگر استقلالی‌ها می‌خواهند مقصر را پیدا کنند قطعا نباید سراغ باشگاه پرسپولیس و سازمان لیگ بروند و باید در داخل باشگاه خودشان به‌دنبال آن بگردند.»

  به گزارش «فرهیختگان»، برنامه نامشخص رقابت‌های لیگ برتر در فصل جاری سروصدای همه تیم‌های حاضر در این بازی‌ها را درآورده و تغییر موضع چندباره سازمان لیگ درخصوص زمان برگزاری بازی‌ها این شائبه را ایجاد کرده که آنها به‌نفع برخی تیم‌ها برنامه‌ریزی می‌کنند و همه تیم‌های لیگ برتری را با یک چشم نگاه نمی‌کنند.

در زمانی که پرسپولیس خودش را مهیا می‌کرد تا راهی دوحه قطر شود و در دیدار فینال لیگ قهرمانان آسیا به میدان برود، مسئولان سازمان لیگ بارها در صحبت‌های‌شان اعلام کردند سرخ‌ها در بازگشت باید انتظار یک برنامه فشرده را داشته باشند تا دیدارهای عقب‌افتاده‌شان انجام شده و لیگ به شرایط عادی برگردد. اما برخلاف گفته‌ها در برنامه جدیدی که دیروز سازمان لیگ اعلام کرد مشخص شد خبری از بازی‌های 3 یا 4روز درمیان برای این تیم نیست تا نگاه تیم‌های لیگ برتری به‌سمت سرخ‌ها خیره شود و آنها را عامل برنامه‌ریزی یک‌طرفه سازمان لیگ برتر بدانند.

 پرسپولیس به خواسته‌اش رسید

پرسپولیسی‌ها بعد از اینکه ناگزیر به قائمشهر سفر کردند و دیدار برابر نساجی این شهر را پشت‌سر گذاشتند، در تلاش بودند هرطور شده دیدار برابر ذوب‌آهن از هفته ششم رقابت‌های لیگ برتر را عقب بیندازند تا کادرفنی این فرصت را داشته باشد که بازیکنان را ریکاوری کرده و آنها را به شرایط ایده‌آل برای برگزاری این دیدار نزدیک کند.

اما پرسپولیسی‌ها که می‌دانستند کار ساده‌ای برای تعویق یک‌روزه این بازی پیش‌رو ندارند پیش‌دستی کرده و با توجه به تخلفاتی که ذوب‌آهن درجریان تمرینات پیش از دیدار با پرسپولیس داشت که باعث شد این دیدار به تعویق بیفتد شکایتی از این باشگاه به کمیته انضباطی کردند تا آنها برای نتیجه این بازی تصمیم بگیرند.

البته دیروز هم نوشتیم سرخ‌ها می‌دانستند که قرار نیست نتیجه این بازی خارج از زمین مشخص شود و قصدشان با این اقدام فشار آوردن به سازمان لیگ برای قبول تعویق 24ساعته این بازی بود که البته به آن‌هم رسیدند.

هرچند سرخ‌ها همچنان بر این باورند که مطابق با بند 6 پروتکل بهداشتی ارسال‌شده به باشگاه‌ها هر تیمی که به هر طریقی پروتکل‌های بهداشتی را نادیده بگیرد و این اتفاق منجر به لغو یک بازی شود، نتیجه آن بازی در کمیته انضباطی تعیین می‌شود و پرسپولیسی‌ها معتقدند که حضور حدادی‌فر به‌همراه 2بازیکن کرونایی دیگر در تمرینات بدون دریافت پاسخ تست دوم‌شان تخلف بوده و کمیته انضباطی باید به آن ورود کند.

یکی از مدیران باشگاه پرسپولیس در این خصوص به «فرهیختگان» گفت: «واقعا اعتراض ذوبی‌ها در نوع خودش جالب است. تمام مشکلات لیگ برتر به‌خاطر خودخواهی آنها به‌وجود آمده و اینکه به‌خاطر 4بازیکن کرونایی با لیست 37نفره بازیکنانش حاضر نشدند در دیدار مقابل ما به میدان بیایند و هم باعث فشرده‌شدن بازی‌های پرسپولیس و از آن مهم‌تر ناکامی در فینال آسیا شدند، حالا چطور می‌توانند معترض باشند. این موضوعی است که جای تعجب دارد.»

 استقلالی‌ها و مشکلات شخصی

استقلال یکی دیگر از تیم‌هایی است که به برنامه‌ریزی جدید سازمان لیگ اعتراض دارد و البته نکته جالب در اعتراض آبی‌های پایتخت به این موضوع مربوط می‌شود که آنها پیش از این اعتقاد داشتند زمانی باید مقابل سرخ‌ها قرار بگیرند که آنها تمامی دیدارهای عقب‌افتاده‌شان را برگزار کرده باشند.

حالا آنها معتقدند اگر قرار بود برنامه‌ریزی سازمان لیگ به این شکل باشد همان بهتر که دیدار دربی در زمان اولیه برگزار می‌شد. در این خصوص یکی از افراد حاضر در باشگاه پرسپولیس گفت: «استقلالی‌ها خواستند که این بازی به تعویق بیفتد حالا می‌گویند چرا به تعویق افتاده؟ آنها به اینجای کار فکر نمی‌کردند که شاید شرایط طوری رقم بخورد که همه‌چیز علیه خودشان شود و حالا این اتفاق افتاده و اگر آنها می‌خواهند مقصر را پیدا کنند قطعا نباید سراغ باشگاه پرسپولیس و سازمان لیگ بروند و باید در داخل باشگاه خودشان به‌دنبال آن بگردند.»

 پرسپولیس به دنبال برگزاری نشست خبری

سکوت سرخ‌ها در رسانه‌ها بعد از اعلام برنامه جدید سازمان لیگ همه‌چیز را علیه این باشگاه کرده و این شائبه ایجادشده که آنها رضایت کافی از این برنامه دارند اما یکی از مسئولان باشگاه در این خصوص به «فرهیختگان» گفت: «سکوت ما دلیل بر رضایت نیست بلکه وقتی همه معترض هستند ما دیگر گفتن‌مان چه‌فایده‌ای دارد؟ ضمن اینکه احتمالا فردا جلسه‌ای مطبوعاتی برگزار می‌کنیم و پاسخ تمام هجمه‌ها را در آن می‌دهیم.»

گفتنی است ظاهرا برای باشگاه پرسپولیس سخنگویی هم انتخاب شده که قرار است مسائل باشگاه توسط این فرد رسانه‌ای شود و ممکن است این فرد امروز به رسانه‌ها معرفی شود چراکه در این مدت هر مسئولی از این باشگاه با رسانه‌ها صحبت می‌کند، تاکید دارد اسمی از او نیاورند!

 * نویسنده: آرش محمدی، روزنامه‌نگار

مرتبط ها