کد خبر: 49571

مالک بنیان دیزل تخلف کرد، حق دخل و تصرف نداشتند

مهدی: توالی بازی‌ها برای دربی رعایت می‌شود

رئیس کمیته مسابقات سازمان لیگ فدراسیون فوتبال گفت: همه بازی‌ها به ترتیب انجام می‌شود و توالی رقابت‌ها برای برگزاری دربی پایتخت حفظ خواهد شد‌.

 به گزارش «فرهیختگان»، صداوسیمای مرکز استان آذربایجان شرقی در اقدامی عجیب، بر خلاف روال معمول تصمیم به عدم پوشش زنده بازی ماشین‌سازی و نفت مسجدسلیمان گرفت و این دیدار در چارچوب هفته هشتم لیگ برتر که از ساعت ۱۴ روز گذشته در ورزشگاه شهید سلیمانی آغاز شد با امتناع صداوسیمای مرکز استان آذربایجان شرقی از پوشش زنده آن مواجه شد که بعد از اعتراض رسمی باشگاه نفت مسجدسلیمان به این امر در نیمه دوم سرانجام پخش بازی محقق شده و دوربین‌ها مجوز حضور در ورزشگاه را پیدا کردند. این درحالی است که زنوزی، مالک باشگاه تراکتور بعد از واگذاری امتیاز ماشین‌سازی همچنان مالکیت ورزشگاه بنیان دیزل را در اختیار دارد و این امر یعنی جلوگیری از ورود دوربین‌ها به ورزشگاه به نظر می‌رسد با دستور مستقیم زنوزی انجام شده باشد تا به این ترتیب جنگ پنهان مالک تراکتور با صداوسیما بعد از چالش‌های اخیر طرفین همچنان ادامه داشته باشد. درخصوص این اتفاق و همچنین دغدغه و نگرانی‌های استقلالی‌ها مبنی‌بر اعلام تاریخ زمان دربی با سهیل مهدی همکلام شدیم. گفت‌وگوی «فرهیختگان» با رئیس کمیته مسابقات سازمان لیگ فدراسیون فوتبال را در ادامه می‌خوانید.

ابتدا از ممانعت دوربین‌ها در تبریز شروع کنیم. مگر چنین چیزی امکان دارد؟

فعلا که شده است. درنهایت بازی از نیمه دوم این دیدار فیلمبرداری شد. در هر صورت مالک باشگاه تراکتور که به نوعی مالکیت ورزشگاه بنیان دیزل تبریز را در اختیار دارد در برگزاری مسابقه دخالت کرده درحالی که استادیوم محل برگزاری در روز برگزاری مسابقه متعلق به سازمان برگزار‌کننده است و مسئولان و مالک ورزشگاه یا مدیریت حق دخل و تصرف ندارند که این را راه بدهند و آن را راه ندهند. در روز برگزاری مسابقه حق دخل و تصرف فقط با سازمان لیگ است، نه با این عزیزان و تخلف در این زمینه قطعی است.

زمان دیدار دربی به کجا رسید. قرار بود تا ۶ دی‌ماه برنامه این دیدار را اعلام کنید؟

درست است. امروز و بعد از تایید نهایی برنامه ادامه رقابت‌ها ازجمله دربی که بازی عقب افتاده از هفته هشتم است، اعلام خواهد شد. برنامه را بسته‌ایم و امروز اعلام خواهیم کرد.

استقلالی‌ها نگران هستند برنامه‌ها به نوعی برنامه‌ریزی شده باشد که یا تعداد روزهای استراحت آنها طولانی شده و از شرایط مسابقه دور بمانند یا پرسپولیس قبل از دیدار با سپاهان دربی را برگزار کند. قبل از اعلام رسمی می‌توانید در این خصوص صحبت کنید؟

تنها موردی که می‌توانم بگویم این است که همه بازی‌ها به ترتیب انجام می‌شود و توالی رقابت‌ها حفظ خواهد شد‌.

در این صورت استقلال با یک بازی بیشتر به دربی خواهد رسید؟

شاید! تا اعلام زمان برنامه صبر کنید. در هر صورت این دیدار از حساسیت‌های خاص خودش برخوردار است و باز هم تاکید می‌کنم که ما توالی مسابقات را رعایت می‌کنیم و از سوی دیگر از عزیزان و مسئولان دو باشگاه هم درخواست می‌کنیم تا با اظهارنظرهای خود سعی نکنند عوامل برگزاری یا مسئولان ذی‌ربط را تحت‌تاثیر قرار داده و تنها درخواست ما این است که در امر برگزاری رقابت‌ها با سازمان لیگ و فدراسیون فوتبال همکاری لازم را داشته باشند.

مرتبط ها