کد خبر: 49569

آزمون سخت مدیران پرسپولیس برای تقویت تیم در نیم‌فصل

تمرکز گل‌محمدی فعلا روی نقل‌وانتقالات نیست

گل‌محمدی این روزها تمام تمرکز خود و سایر اعضای تیمش را معطوف به بازی‌های فشرده و حساسی که پیش‌رو دارند کرده و فعلا برنامه‌ای برای معرفی نفرات جدید در دستورکار ندارد و شاید با گذشت مدتی و خارج شدن این تیم از شرایط بازی‌های فشرده، یحیی هم لیست جدیدش را به باشگاه برساند.

  به گزارش «فرهیختگان»، رویای قهرمانی در آسیا فعلا برای پرسپولیسی‌ها به پایان رسیده و آنها تمام دغدغه‌شان رقابت‌های لیگ برتر و موفقیت مجدد در این بازی‌هاست و حالا تمام تمرکز خود را برای موفقیت در بازی‌های عقب‌افتاده و رسیدن مجدد به صدر جدول لیگ گذاشته‌اند. البته مشکلات یحیی و سایر اعضای تیم برای اینکه بتوانند به این مهم دست پیدا کنند کم نیست و سرخ‌ها با معضل بزرگی مواجه هستند و آن‌هم خالی بودن دست کادرفنی برای چیدمان تیم است و این اتفاق بعد از جدایی شجاع خلیل‌زاده، محمد نادری و بشار رسن برای تیم یحیی رخ داد و با توجه به نبودن زمان لازم برای تقویت تیم، پر بودن سهمیه لیگ برتری این تیم و همچنین بسته شدن پنجره نقل‌وانتقالات آنها نتوانستند جای نفرات تعیین‌کننده تیم‌شان را با نفرات جدید پر کنند و باید تا نیم‌فصل با همین داشته‌ها به کار خود ادامه دهند.

 3 خرید قطعی در نیم‌فصل

شواهد امر نشان می‌دهد سرخ‌ها حداقل در 3پست نیاز به تقویت دارند و البته از سوی دیگر با توجه به ممنوعیت جذب بازیکن خارجی و تحت قرارداد بودن ستاره‌های لیگ برتری با تیم‌های‌شان، کار مدیران پرسپولیس برای انجام این مهم به شدت سخت خواهد بود. آنها بعد از جدایی خلیل‌زاده نتوانستند جایگزین مناسبی برای او پیدا کنند و تلاش‌ها برای جذب نفرات موردنظر بی‌نتیجه ماند. البته آنها در ادامه محمد انصاری را که به‌تازگی از بند مصدومیت رهایی پیدا کرده به جمع خود اضافه کردند با این حال به‌نظر می‌رسد سرخ‌ها در نقل‌وانتقالات نیم‌فصل به یک مدافع دیگر نیاز دارند.

دومین مهره‌ای که سرخ‌ها قطعا باید در نیم‌فصل به دنبال آن باشند، هافبک بازی‌ساز است که بعد از جدایی بشار رسن بازیکنی با این خصوصیت ندارند که بخواهند از او استفاده کنند. پست دیگری که سرخ‌ها از کمبود بازیکن در آن رنج می‌برند در خط‌حمله تیم‌شان است که این ضعف از فصل گذشته در این تیم دیده می‌شد و پرسپولیسی‌ها تلاش کردند با جذب عیسی آل‌کثیر این ضعف را برطرف کنند اما محرومیت 6ماهه این بازیکن دست سرخ‌ها را در پوست گردو گذاشت. قطعا گل‌محمدی این روزها عملکرد مهاجمان لیگ را دنبال می‌کند تا بتواند در نیم‌فصل یک مهره قابل اتکا در این پست را نیز جذب و خط‌آتش خود را در نیم‌فصل دوم تقویت کند تا با اضافه شدن آل‌کثیر بعد از دوران محرومیت، آنها خط‌حمله‌ای خطرناک را در خدمت داشته باشند.

 آزمون بزرگ مدیران سرخ

مدیران پرسپولیس از روزی که کار خود را در این باشگاه آغاز کردند موفق شدند حاشیه‌هایی را که از زمان حضور مهدی رسول‌پناه در این باشگاه ایجاد شده بود کنترل و با تزریق منابع مالی به تیم، بخش عمده‌ای از بدهی خود را به بازیکنان تیم تسویه کرده و در کل بتوانند نمره قبولی را از هواداران تیم‌شان دریافت کنند اما بعد از جدایی ستاره‌های سرخ و عدم جایگزینی بازیکنان هم‌تراز، هواداران سرخ از مدیران تیم این انتظار را دارند که بتوانند در تعطیلات نیم‌فصل به تقویت تیم بپردازند. آنها بر این باورند که با توجه به درآمدزایی خوبی که از بابت حضور در فینال لیگ قهرمانان آسیا نصیب تیم محبوب‌شان شده، مشکلی از بابت جذب ستاره‌های لیگ وجود نداشته باشد.

با این تفاسیر به‌نظر می‌رسد مدیران سرخ یک آزمون سخت و بزرگ دیگر را پیش‌رو دارند که سربلندی در این آزمون می‌تواند آنها را تا حد زیادی در دل هواداران جا کند. جعفر سمیعی و همکارانش در باشگاه پیش از این با تمدید قرارداد ستاره‌های تیم و اعضای کادرفنی نشان دادند که رگ خواب هواداران سرخ را به‌خوبی می‌شناسند و قصد دارند با ایجاد ثبات در تیم، موفقیت‌های سرخ‌ها را ادامه‌دار کنند.

 بازی‌های حساس اولویت اول یحیی

طبق اخباری که «فرهیختگان» کسب کرده، مدیران باشگاه به کادرفنی اعلام آمادگی کرده‌اند که به محض رسیدن لیست موردنظر کادرفنی، مذاکرات خود را با تیم‌هایی که بازیکنان مورد نظر یحیی در آن حضور دارند آغاز کنند و زمان کافی را برای طی کردن روند مذاکرات و به نتیجه رسیدن دراختیار داشته باشند اما گل‌محمدی این روزها تمام تمرکز خود و سایر اعضای تیمش را معطوف به بازی‌های فشرده و حساسی که پیش‌رو دارند کرده و فعلا برنامه‌ای برای معرفی نفرات جدید در دستورکار ندارد و شاید با گذشت مدتی و خارج شدن این تیم از شرایط بازی‌های فشرده، یحیی هم لیست جدیدش را به باشگاه برساند. البته آنالیزورها و دستیاران یحیی این روزها لیگ را به‌خوبی رصد می‌کنند و نفرات را با حساسیت بیشتری دنبال می‌کنند تا درصورت تایید نهایی این نفرات، از باشگاه بخواهند مذاکرات خود را برای جذب نفرات موردنظر آغاز کنند.

* نویسنده: آرش محمدی، روزنامه‌نگار

مرتبط ها