کد خبر: 49304

مدیرکل فرهنگی اجتماعی دانشگاه آزاد برنامه‌های معاونت فرهنگی گرامیداشت شهادت سردار سلیمانی را تشریح کرد

از برنامه‌های سالگرد حاج قاسم پشتیبانی می‌کنیم

یکانی تاکید کرد: «باتوجه به اهمیت مقام سپهبد شهید حاج‌قاسم سلیمانی انتظار می‌رود حداکثر تلاش و جدیت در بزرگداشت مقام و منزلت شهید سلیمانی و تبیین نرم‌افزار مقاومت این مراسم از سوی واحدهای دانشگاه آزاد اسلامی انجام شود.»

به گزارش «فرهیختگان»، روز 13 دی 1398 روز شهادت سردار حاج‌قاسم سلیمانی در تاریخ ایران اسلامی ماندگار شد. او اسطوره‌ای است که در دل تاریخ ماندگار خواهد بود و همرزمانش راهش را ادامه می‌دهند. سردار بزرگ و پرافتخار اسلام، نمونه برجسته‌ای از تربیت‌شدگان اسلام و مکتب امام راحل(ره)، پس از سال‌ها مجاهدت مخلصانه و شجاعانه در میدان‌های مبارزه با شیاطین و اشرار عالم و سال‌ها آرزوی شهادت در راه خدا، به مقام شامخ شهادت نایل آمد و خون پاک او به دست شقی‌ترین آحاد بشر بر زمین ریخته شد.

دانشگاه آزاد اسلامی برنامه‌های زیادی را برای گرامیداشت سالگرد شهادت حاج‌قاسم سلیمانی درنظر گرفته است که برگزاری دوره‌های دانش‌افزایی و کارگاه‌ها با موضوع نرم‌افزار مقاومت ویژه اساتید و تولید آثار هنری با موضوع شخصیت و شهادت سپهبد شهید حاج‌قاسم سلیمانی ازجمله این برنامه‌ها خواهد بود. همچنین قرار است از ظرفیت اساتید دانشکدهای علوم‌انسانی مانند علوم اجتماعی، علوم سیاسی، حقوق، روابط بین‌الملل و... نیز برای برگزاری کرسی آزاداندیشی، نشست علم و... استفاده شود. مسئولان دانشگاه آزاد اسلامی معتقدند در دنیای پیچیده کنونی باید مکتب و اندیشه سلیمانی را برای نسل کنونی و آینده در ایران، منطقه و جهان به‌تصویر کشید؛ بنابراین برگزاری برخی از برنامه‌ها می‌تواند به این مهم کمک کند.

سیدکاظم یکانی، مدیرکل فرهنگی اجتماعی دانشگاه آزاد اسلامی در گفت‌وگو با «فرهیختگان» درخصوص برنامه‌های دانشگاه آزاد اسلامی برای شهادت سردار حاج‌قاسم سلیمانی گفت: «معاونت فرهنگی و  دانشجویی دانشگاه آزاد برای پاسداشت مقام سردار دلیر اسلام و تبیین نرم‌افزار مقاومت، سیاست‌هایی را برای دهه بزرگداشت شهادت سپهبد شهید «حاج‌قاسم سلیمانی» درنظر گرفته است.

در اولین اقدام قرار جلسه شورای فرهنگی دانشگاه، با موضوع همفکری، تبادل‌نظر و تصمیم‌گیری درخصوص نحوه اجرای برنامه‌های سالگرد سپهبد شهید حاج‌قاسم سلیمانی برگزار و با همفکری راه‌های بدیع و خلاقانه ارائه و به‌کار گرفته خواهد شد.»

او ادامه داد: «همچنین از ظرفیت اساتید دانشکدهای علوم انسانی مانند علوم اجتماعی، علوم سیاسی، حقوق، روابط بین‌الملل و... نیز برای برگزاری کرسی آزاداندیشی، نشست علمی، میزگرد، وبینار، شبیه‌سازی دادگاه بین‌المللی و... استفاده می‌شود.»

مدیرکل فرهنگی اجتماعی دانشگاه آزاد اسلامی تاکید کرد: «همچنین درنظر داریم با استفاده از ظرفیت اساتید گروه‌هایی مانند معارف اسلامی، علوم اجتماعی، علوم سیاسی، حقوق، روابط بین‌الملل و سایر اساتید، زوایا و ابعاد این جنایت تاریخی استکبار جهانی و نیز اهمیت فرهنگ مقاومت در کلاس‌های درسی تشریح شود.»

یکانی در ادامه سخنان خود با بیان اینکه حمایت و پشتیبانی لازم از بسیج اساتید، بسیج دانشجویی، تشکل‌های اسلامی، کانون‌های فرهنگی و نشریات انجام خواهد شد، اظهار کرد: «درواقع از آنها که برای بزرگداشت سپهبد شهید حاج‌قاسم سلیمانی برنامه‌ریزی کرده‌اند، حمایت و پشتیبانی خواهیم کرد.»

او ادامه داد: «برگزاری نشست تخصصی و مراسم پرسش و پاسخ با موضوع سردار شهید حاج‌قاسم سلیمانی با حضور تحلیلگران، صاحب‌نظران و اندیشه‌ورزان استانی و ملی در بستر فضای مجازی از دیگر برنامه‌های معاونت فرهنگی و دانشجویی دانشگاه آزاد اسلامی برای بزرگداشت سالگرد شهادت حاج‌قاسم سلیمانی است.»

به گفته مدیرکل فرهنگی اجتماعی دانشگاه آزاد اسلامی برگزاری دوره‌های دانش‌افزایی و کارگاه‌ها با موضوع نرم‌افزار مقاومت ویژه اساتید نیز از دیگر برنامه‌های این معاونت خواهد بود.

او در ادامه با بیان اینکه انتشار مقاله، یادداشت، پادکست و مصاحبه‌های اساتید و دانشجویان در نشریات و سایت‌های محلی و منطقه‌ای) در دستورکار قرار گرفته است، تصریح کرد: «بهره‌مندی کامل از ظرفیت جشنواره «از حماسه تا حماسه» باتوجه به محوریت موضوعی شهادت سپهبد شهید حاج‌قاسم سلیمانی و تبلیغ مناسب در روال سیر گذشته نیز در دستورکار قرار گرفته است.»

یکانی با بیان اینکه برپایی نمایشگاه‌های فرهنگی با محوریت اقدامات استکبار جهانی به‌خصوص آمریکا علیه بشریت و مردم ایران به‌صورت مجازی یکی دیگر از سیاست‌ها برای دهه بزرگداشت شهید سردار قاسم سلیمانی است، اظهار کرد: «همچنین قرار است با مسئولیت دانشکده‌های هنر و رشته‌های مرتبط، تولید آثار هنری با موضوع شخصیت و شهادت سپهبد شهید حاج‌قاسم سلیمانی مدنظر قرار گیرد و تلاش شود کارهای عملی دانشجویان به‌سمت این موضوع سوق داده شود.»

به گفته مدیرکل فرهنگی اجتماعی دانشگاه آزاد اسلامی نقاشی، خوشنویسی، سردیس، تندیس، انیمیشن و... ازجمله آثار هنری مرتبط با موضوع شخصیت و شهادت سپهبد حاج‌قاسم سلیمانی خواهد بود.

او در ادامه تاکید کرد: «باتوجه به اهمیت مقام سپهبد شهید حاج‌قاسم سلیمانی انتظار می‌رود حداکثر تلاش و جدیت در بزرگداشت مقام و منزلت شهید سلیمانی و تبیین نرم‌افزار مقاومت این مراسم از سوی واحدهای دانشگاه آزاد اسلامی انجام شود.»

 * نویسنده: سارا طاهری، روزنامه‌نگار

مرتبط ها