کد خبر: 49127

کرونا به کمک دروازه‌بان باتجربه نماینده کره آمد

امید اولسان به درخشش گلر ذخیره در فینال

گلر ذخیره اولسان که در رقابت‌های کی‌لیگ در این فصل حتی یک دقیقه هم فرصت بازی برای تیمش را پیدا نکرد اما پس از ابتلای جو هیون‌وو، گلر اصلی و ملی‌پوش تیم به ویروس کرونا در لیگ قهرمانان آسیا فیکس شد و در مرحله حذفی نیز تنها یک گل دریافت کرده است.

به گزارش «فرهیختگان»، اولسان هیوندای روز شنبه آینده در حساس‌ترین دیدار این فصل خود به مصاف پرسپولیس ایران خواهد رفت تا تکلیف قهرمان این فصل باشگاه‌های آسیا مشخص شود. شیوع کرونا باعث شد تا رقابت‌های این فصل دستخوش تغییرات زیادی شود و درنهایت به‌صورت متمرکز در قطر برگزار شد. این اتفاق برای گلر 33 ساله اولسان البته مثبت بود و باعث شد پس از مدت‌ها نیمکت‌نشینی به ترکیب اصلی تیمش راه پیدا کند.

سایت «کیونگ‌هیانگ» کره‌جنوبی در گزارشی از او می‌نویسد: «یکی از عوامل موفقیت اولسان هیوندای در رقابت‌های این فصل لیگ قهرمانان و حضور آنها در فینال این تورنمنت پس از 8 سال را می‌توان چو‌ سونگ‌هیوک، دروازه‌بان 33 ساله تیم دانست. گلر ذخیره که در رقابت‌های کی‌لیگ در این فصل حتی یک دقیقه هم فرصت بازی برای تیمش را پیدا نکرد اما پس از ابتلای جو هیون‌وو، گلر اصلی و ملی‌پوش تیم به ویروس کرونا در لیگ قهرمانان آسیا فیکس شد و در مرحله حذفی نیز تنها یک گل دریافت کرده است. در دور مقدماتی او در 4 بازی چهار گل دریافت کرد اما در مرحله حذفی آمارش به مراتب بهتر بود و در سه مسابقه‌ای که در چارچوب دروازه قرار گرفت تنها برابر ویسل کوبه گل خورد و عملکرد بسیار خوبی در این دیدارها داشته است. در دیدار نیمه‌نهایی اگرچه یانسن و جونیور نگرائو دو گل تیم را به ثمر رساندند اما سونگ‌هیوک با واکنش‌های خوب خود برابر حملات حریف ایستاد و نقش مهمی در رسیدن تیمش به فینال داشت. در مراحل قبل نیز او یکی از بهترین دروازه‌بان‌های این مسابقات بود و با 8 مهار توپ باعث شد تا تیمش با شرایط بهتری در حملات ظاهر شود و نگرانی از بابت دروازه خود نداشته باشد. این گلر باتجربه اگرچه کمتر در دیدارهای اخیر تیمش به میدان رفته بود اما با صبر و تلاش زیاد توانست خودش را برای دیدارهای مهم فصل آماده نگه دارد و حالا می‌تواند با درخشش در فینال روز شنبه برابر حریف ایرانی نامش را به‌عنوان یکی از ستاره‌های تاثیرگذار اولسان در دیدارهای آسیایی ثبت کند. او می‌گوید که تمام تلاشش را انجام خواهد داد تا هواداران تیمش را خوشحال کند و با قهرمانی در این مسابقات به خانه برگردد.»

مرتبط ها