کد خبر: 48999

آخرین تست ترکیب فینال آسیا مقابل ذوب‌آهن با حضور احتمالی رمضانی!

پرسپولیس سرعتی‌تر می‌شود

چند بازی است که یحیی گل‌محمدی بیشتر از گذشته به بازیکنان سرعتی و فانتزی باز خود توجه می‌کند و حتی شاهد این موضوع هم بودیم که امید عالیشاه باوجود اعتراضی که به‌دلیل عدم حضور در ترکیب داشت

به گزارش «فرهیختگان»، پرسپولیسی‌ها این روزها بیشتر از روزهای قبل به فینال لیگ قهرمانان آسیا فکر می‌کنند چراکه رقابت‌های منطقه شرق آسیا نیز در شرف تمام شدن است و از بین ویسل کوبه ژاپن و اولسان هیوندای کره جنوبی یکی‌شان باید در فینال لیگ قهرمانان مقابل پرسپولیس قرار بگیرد و برای به‌دست آوردن جام معتبر این بازی‌ها با پرسپولیس به مبارزه بپردازد، اما سرخ‌ها پیش از اینکه تمرکز صددرصدی خود را روی این دیدار بگذارند، باید در لیگ برتر هفته ششم خود را برگزار کرده و در ورزشگاه آزادی به دیدار ذوب‌آهن اصفهان بروند تا بعد از لغو دیدارشان در هفته پنجم برابر نساجی قائمشهر، یک بازی دیگرشان هم به تعویق نیفتد و برنامه بازی‌های این تیم بعد از برگشت از فینال آسیایی فشرده‌تر از اینی که است، نشود.

 کرونایی‌ها کم شدند، بازی لغو نشد

با اینکه ذوب‌آهنی‌ها پیش از دیدار با شهرخودرو ادعا می‌کردند که تعداد نفرات کرونایی تیم‌شان بالاتر از حد مجاز است و باید این دیدار به تعویق افتاده و در زمانی برگزار شود که بازیکنان این تیم دوران نقاهت را رد کرده و بتوانند به تمرینات اضافه شوند، اما درنهایت این بازی برگزار شد و شاگردان رحمان رضایی با 2 گل رقابت را به تیم سیدمهدی رحمتی واگذار کردند. بعد از این دیدار ذوبی‌ها خیلی تلاش کردند که با بالا بردن تعداد نفرات کرونایی تیم‌شان دیدار با پرسپولیس را به زمانی دیگر موکول کنند تا با نفراتی کامل‌تر و شرایطی ایده‌آل‌تر برابر این تیم حاضر شوند، اما تست‌های اعضای این تیم در ایفمارک نشان داد تعداد کرونایی‌های ذوب‌آهن زیر 10 نفر هستند و مطابق قانون این بازی باید در همان زمان اعلام‌شده یعنی امروز برگزار شود. به این ترتیب سرخ‌ها آخرین دیدارشان را پیش از سفر به دوحه قطر برابر این تیم اصفهانی انجام داده و سپس مهیای این سفر می‌شوند.

 یک مصدوم جدید روی دست رحمان

ذوب‌آهنی‌ها این روزها به‌دلیل مشکلات شیوع ویروس کرونا در تیم‌شان شرایط خوبی ندارند و این را کادرفنی تیم بهتر از دیگران می‌داند، ولی در هر صورت آنها باید امروز برابر پرسپولیس به میدان بروند و جدا از موضفوع غیبت نفرات کرونایی، رحمان رضایی با مشکلات دیگری هم دست‌وپنجه نرم می‌کند. در تمرینات اخیر این تیم محمد قریشی که یکی از مدافعان میانی ذوب‌آهن است، با کشیدگی کشاله ران خود مواجه شد و تمرینات سبزپوشان اصفهانی را ترک کرد تا مشخص شود او هم نمی‌تواند در هفته ششم برای تیمش به میدان برود تا مشکلات این تیم بیشتر از قبل شود و آنها کم‌مهره‌تر از قبل به مصاف فینالیست آسیا بروند.

 راه رفتن رحمان روی طناب

ملی‌پوش اسبق کشورمان که سابقه حضور در لیگ ایتالیا را هم دارد، در فصل بیستم لیگ برتر برای اولین‌بار به‌عنوان سرمربی روی نیمکت یک تیم نشسته است و البته تا اینجای کار نتوانسته نتایج خوبی همراه با ذوب‌آهن به‌دست بیاورد و همین موضوع سبب شده که نیمکت این تیم لرزان‌تر از همیشه باشد و یکی از دلایلی که رضایی تلاش می‌کرد بازی‌های تیمش را به تعویق بیندازد، همین موضوع بود که بتواند با بازسازی مجدد تیمش و دراختیار داشتن کلیه نفرات لیگ را آغاز کند و با گرفتن امتیازات بازی‌ها جایگاه خود را روی نیمکت این تیم مستحکم کند.

اما عدم داشتن تجربه کافی باعث شده که خودش در روند تیمش خلل ایجاد کند و حالا به‌دلیل مصاحبه بعد از دیدار با شهرخودرو از نشستن روی نیمکت ذوب تا اطلاع ثانوی محروم شده و بازی پرسپولیس را هم باید از روی سکوها تماشا کند. رضایی این روزها روی طناب راه می‌رود و هر لحظه این احتمال می‌رود که بعد از علیرضا منصوریان، او نیز خیلی زودتر از پیش‌بینی‌ها سمت خود را از دست بدهد.

 رونمایی از ترکیب آسیایی پرسپولیس

یکی از دغدغه‌های بازیکنان پرسپولیس و اعضای کادرفنی در روزهای اخیر، لغو دیدارشان برابر نساجی بوده و آنها بر این باور بودند که در این روزها هرچه دیدارهای بیشتری را برگزار کنند، می‌توانند با آمادگی بیشتری مقابل نماینده شرق آسیا ظاهر شوند و اگر دیدار برابر ذوب‌آهن نیز لغو می‌شد، مشکلات کادرفنی سرخ دوچندان می‌شد.

اما حالا آنها این فرصت را دارند که در زمین چمن مخملی ورزشگاه آزادی و برابر ذوب‌آهن آخرین محک خود را پیش از دیدار فینال بخورند و درواقع یحیی گل‌محمدی در این بازی تمرین آسیا را می‌کند و به نظر می‌رسد ترکیبی که او در این میدان می‌آزماید، همان ترکیبی خواهد بود که او در روز بیست‌ونهم آذرماه و در میدان دوحه روانه میدان می‌کند و از این حیث این دیدار می‌تواند بسیار موردتوجه هواداران سرخ قرار بگیرد.

 توجه یحیی به بازیکنان فانتزی و سرعتی

چند بازی است که یحیی گل‌محمدی بیشتر از گذشته به بازیکنان سرعتی و فانتزی باز خود توجه می‌کند و حتی شاهد این موضوع هم بودیم که امید عالیشاه باوجود اعتراضی که به‌دلیل عدم حضور در ترکیب داشت، بازهم توسط یحیی رفته‌رفته به ترکیب اصلی اضافه شد تا در شرایط بازی قرار بگیرد.

در این خصوص ظاهرا یکی از اهداف کادرفنی این بوده که از بازیکنان سرعتی و تکنیکی استفاده بیشتری در ترکیب داشته باشند و دلیل این موضوع هم بالا بردن توان مقابله با تیم شرق آسیا در فینال است که باتوجه به خصوصیت فوتبال سرعتی که شرقی‌ها دارند، کادرفنی سرخ درنظر دارند با استفاده از نفرات ریزنقش و سرعتی بتوانند با حربه نماینده شرق در مقابل‌شان قرار بگیرند.

در این تفکر امید عالیشاه نیز نقش ویژه‌ای دارد و مربیان پرسپولیس امیدوارند او بتواند در فینال کمک‌دست کادرفنی باشد و نبود بازیکنانی که محروم هستند را کمرنگ‌تر کرده و حتی برگ برنده یحیی در دیدار مهم فینال لیگ قهرمانان آسیا لقب بگیرد.

البته عملکرد امید در دیدار امروز و همچنین تمرینات پیش‌رو نیز بسیار در تفکرات یحیی تاثیر دارد و اگر او نتواند انتظارات را برآورده کند، در آن صورت باید شاهد حضور همزمان میلاد سرلک، کمال کامیابی‌نیا و احمد نوراللهی در ترکیب پرسپولیس باشیم، با این تفاوت که نوراللهی در نقش هجومی‌تر و به‌عنوان یک وینگر در زمین انجام وظیفه می‌کند.

 رضایت گل‌محمدی از آرمان رمضانی/عبدی شاید نیمه دوم

یکی از انتقاداتی که این روزها به تیم یحیی می‌شود مشکلی است که مهاجمان این تیم در گلزنی دارند و همین موضوع باعث شده سرخ‌ها در امر گلزنی با مشکل مواجه باشند و با گذشت 4 بازی در لیگ برتر هنوز پای مهاجمان این تیم به گلزنی باز نشده باشد و تمامی گل‌های این تیم توسط مدافعان یا هافبک‌ها به ثمر رسیده باشد.

آرمان رمضانی بازیکنی بود که در دیدار برابر شهرخودرو برای اولین‌بار در ترکیب اصلی سرخ‌ها قرار گرفت و او نیز با ازدست دادن 2 موقعیت مسلم گلزنی حسابی سیل انتقادات را به‌سمت خودش روانه کند. این بازیکن که بخت‌های مسلم گلزنی را از دست داده بود، بعد از اینکه با انتقادات هواداران و رسانه‌ها روبه‌رو شد، حمایت تمام‌قد همبازیان و مربیان خود را پشت‌سر خود دید تا بتواند روحیه ازدست‌رفته‌اش را یک مرتبه دیگر به دست بیاورد.

حالا از اطراف تیم شنیده می‌شود که یحیی و کادرفنی سرخ‌ها از عملکرد آرمان در دیدار با شهرخودرو به‌شدت راضی هستند و بر این باور بوده‌اند که او در تصاحب و حفظ توپ، موقعیت‌سازی برای سایر همبازیان، زدن ضربات سر اول و خسته کردن مدافعان دقیقا همان کاری را انجام داد که از او انتظار می‌رفت و تنها در گلزنی ناموفق عمل کرده است.

یحیی به این بازیکن هم درطول تمرینات گذشته یادآور شده که گلزنی یکی از وظایف یک مهاجم است و او می‌تواند با تمرکز بیشتر این مشکل را هم برطرف کند.

با این اوصاف رمضانی در بازی امروز هم از ابتدا برای تیمش به میدان می‌رود و این احتمال می‌رود که مانند دیدار با شهرخودرو مهدی عبدی از نیمه دوم به تیمش اضافه شود. یحیی بر این باور است که قدرت حفظ توپ و دوندگی رمضانی از عبدی بیشتر است، حتی اگر این بازیکن بلندقامت در گلزنی موفق ظاهر نشود.

* نویسنده: آرش محمدی، روزنامه‌نگار

مرتبط ها