کد خبر: 48998

بیرانوند در گفت‌وگو با «فرهیختگان»: از چند روز قبل لکو به من آماده‌باش داده بود

مورینیو گفت تو بهترین دروازه‌بان هستی

دروازه بان ایرانی آنتورپ گفت: بعد از بازی با تاتنهام مورینیو از عملکردم تعریف کرد و به من گفت تو بهترین دروازه‌بان هستی.

به گزارش «فرهیختگان»، مدت‌ها بود خبری ازعلیرضا بیرانوند نبود. حتی به اردوی اخیر تیم ملی هم دعوت نشد و درحالی‌که از حضور در لیگ بلژیک به‌عنوان پل رسیدن به تیم‌های بزرگ اروپا نام برده بود در آنتورپ به نیمکت‌نشین تبدیل شد. با این حال تاکید کرد که آدم صبوری است و نوبت به او هم خواهد رسید. به نظر می‌رسد این اتفاق پنجشنبه‌شب در بازی با صدرنشین لیگ برتر انگلیس رخ داد. بیرو اولین بازی‌اش را در اروپا انجام داد و شد ستاره آنتورپ. او حالا به آینده روشن‌تری فکر می‌کند. گفت‌وگوی «فرهیختگان» با بیرانوند را در ادامه می‌خوانید.

درخشش خوبی مقابل صدرنشین لیگ برتر انگلیس داشتی.

در هر صورت وظیفه یک دروازه‌بان این است که همیشه در اوج باشد و بتواند در صورتی که کادرفنی به او اطمینان کرده و او را در درون دروازه قرار داده بهترین نمایش را ارائه کند. من هم سعی کردم همین اتفاق را رقم بزنم و با اعتمادبه‌نفس و آمادگی در درون دروازه آنتورپ برای دیدار با تاتنهام قرار گرفتم.

چه زمانی متوجه شدی باید مقابل تاتنهام بازی کنی؟

بعد از آخرین بازی‌مان در لیگ که مغلوب شدیم، سرمربی تیم(ایوان لکو) از من سوال کرد آمادگی بازی مقابل تاتنهام را دارم یا نه که مطمئنا پاسخ من مثبت بود و سه چهار روز قبل از این مسابقه مشخص شد که در این بازی در ترکیب ثابت هستم و تمام تمرکز و انگیزه‌ام را برای این مسابقه گذاشتم تا عملکرد خوبی داشته باشم.

درحالی بهترین بازیکن تیمت و دومین بازیکن برتر میدان شدی که این مسابقه با شکست آنتورپ به پایان رسید.

در هر صورت در فوتبال همیشه نمی‌توان حریف را شکست داد حتی اگر دروازه‌بان، بهترین بازیکن میدان باشد. من هم برای این مسابقه مثل سایر همبازیانم تلاش بسیار زیادی برای موفقیت کردیم اما درنهایت متاسفانه بازی با شکست آنتورپ به پایان رسید.

بازتاب اولین بازی اروپایی‌ات چطور بود؟

ابتدا از هواداران و مردم ایران که بار دیگر به من لطف داشتند تشکر می‌کنم. بعد از این مسابقه پیام‌های محبت‌آمیزی زیادی به من رسید، هر‌چند شکست خوردیم اما تعریف و تمجید‌ها از عملکردی که داشتم موجب خوشحالی من شده و از این اتفاق بسیار خرسندم. با این حال از اینکه در این دیدار شکست خوردیم متاسفم و‌ ای کاش این عملکرد حداقل با نتیجه دیگری همراه می‌شد.

روی گل اول ضربه کاشته گرت بیل را به‌خوبی مهار کردی اما در این صحنه بخت با تو یار نبود و درنهایت توپ به گل تبدیل شد.

در آن صحنه سعی کردم در ابتدا توپ را دفع کنم اما متاسفانه توپ به زاویه‌ای زده شد که امکان مهار یا دفع آن به منطقه دورتر نبود و درنهایت ضربه بیل با برخورد به دستانم موجب شد تا در ریباند حریف به گل برسد. البته اگر مدافعان ما کمی پرسرعت‌تر عمل می‌کردند شاید می‌توانستند در ریباند موفق عمل کرده و زودتر از مهاجم تاتنهام توپ را دفع کنند.

در شروع بازی به نظر می‌رسید کمی استرس داری!

چیز خاصی نبود، اتفاقا شرایط بازی مناسب بود و خوشحالم که پس از بازی همه از عملکردم تعریف کردند. ان‌شاءالله همین عملکرد را در آینده ادامه داده و به امید روزهای روشن آینده هستم.

بعد از بازی هم یک عکس سلفی با مورینیو گرفتی. در این حین سرمربی تاتنهام چه صحبت‌هایی را مطرح کرد؟

مورینیو از عملکردم تعریف کرد و به من گفت تو بهترین دروازه‌بان هستی.

درباره پنالتی‌ای که از رونالدو در جام‌جهانی گرفتی که صحبتی نشد؟

نه دیگر تا آنجا پیش نرفتیم (با خنده).

 * نویسنده : محمدرضا حاجی‌عبدالرزاق،روزنامه‌نگار

مرتبط ها