کد خبر: 48918

استدلال جدید دولتی‌ها برای توجیه توجه نکردن روحانی به قوانین مصوب مجلس در مهلت قانونی:

از شنبه حسابه!

دولت پیشتر به صراحت گفته بود ما با قانون هسته‌ای مجلس مخالفیم حالا اما اول خبرگزاری دولت می‌گوید ۱۵ روز وقت داشتیم بعد که مشخص می‌شود قانون ۵ روز فرصت داده، معاون پارلمانی و سخنگوی دولت می‌گویند هنوز وقت داشتیم چون پنجشنبه و جمعه حساب نیست!

به گزارش «فرهیختگان»، تناقض‌های عجیب دولتی‌ها: درست است که رئیس مجلس چهارشنبه هفته گذشته قانون را ابلاغ کرد اما با احتساب روزهای تعطیل پنج‌شنبه و جمعه عملا فرصت ما از روز شنبه محسوب می‌شود.

ماجرا را یکبار دیگر بخوانید:

۱- چهارشنبه هفته گذشته، قانون هسته‌ای مجلس از سوی رئیس مجلس به رئیس جمهور ابلاغ شد.

۲_ در ماده یک قانون مدنی آمده است مصوبات مجلس شورای اسلامی و نتیجه همه پرسی پس از طی مراحل قانونی به رئیس جمهور ابلاغ می شود. رئیس جمهور باید ظرف مدت پنج روز (نه ۱۵ روز) آن را امضا و به مجریان ابلاغ نماید و دستور انتشار آنرا صادر کند و روزنامه رسمی موظف است ظرف مدت 72 ساعت پس از ابلاغ منتشر کند.

۳- قالیباف دیروز ۱۸ آذر قانون مصوب را بجای روحانی ابلاغ کرد.

۴- ‌بلافاصله واکنش خبرگزاری دولت پس از ابلاغ قانون: روحانی هنوز فرصت داشت چون مهلت قانونی دو هفته‌ای رییس جمهوری برای ابلاغ قانون اقدام راهبردی مصوب مجلس به پایان نرسیده است.

۵- معاون پارلمانی رییس جمهوری امروز: رییس جمهوری تا پایان وقت اداری امروز (چهارشنبه) فرصت ابلاغ قانون لغو تحریم‌ها را داشت چون روز شنبه نامه رییس مجلس شورای اسلامی به رویت مسوولان دبیرخانه نهاد ریاست‌جمهوری رسید و طبق ماده یک قانون مدنی برای ابلاغ قانون این فرصت پنج روزه از شنبه شروع می‌شود.

۶- ربیعی سخنگوی دولت: رئیس مجلس عجله کرد؛ ما هنوز فرصت داشتیم! مسئولان حقوقی و اداری در دولت معتقد بودند با توجه به ساز و کارهای نظام اداری، دریافت نامه مجلس، عملا از روز شنبه محسوب می‌شود. بر اساس عرف و روال اداری و ساز و کارهای مکاتبات، با احتساب روزهای تعطیل پنج‌شنبه و جمعه، رئیس جمهور تا آخر وقت چهارشنبه، فرصت ابلاغ داشت.

دولت پیشتر به صراحت گفته بود ما با این قانون مخالفیم حالا اما اول خبرگزاری دولت می‌گوید ۱۵ روز وقت داشتیم بعد که مشخص می‌شود قانون ۵ روز فرصت داده، معاون پارلمانی و سخنگوی دولت می‌گویند هنوز وقت داشتیم چون پنجشنبه و جمعه حساب نیست!

* نویسنده: حسین نقی‌پور، خبرنگار

مرتبط ها