کد خبر: 48908

درخشش مهاجم ایرانی و تمجید رسانه‌های اوکراینی

زاهدی در رادار دیناموکی‌یف

با ادامه این روند زاهدی می‌تواند امیدوار باشد تا در پنجره نقل‌وانتقالات پیش‌رو پیشنهادهای خوبی از تیم‌های مطرح اوکراینی یا دیگر لیگ‌های سطح بالاتر اروپایی دریافت کند.

به گزارش «فرهیختگان»، شهاب زاهدی در دومین فصل حضورش در لیگ اوکراین به یکی از مهاجمان تاثیرگذار و گلزن این مسابقات تبدیل شده و این روزها در ترکیب المپیک‌دونتسک با گلزنی‌های خود نامش را بیش از قبل مطرح کرده است. این مهاجم ایرانی این هفته هم برای تیمش گلزنی کرد تا مورد تمجید رسانه‌های اوکراینی قرار گیرد. او که در تابستان گذشته بحث بازگشتش به پرسپولیس نیز مطرح بود درنهایت در این تیم اوکراینی ماندگار شد و حالا فصل خوبی را سپری می‌کند. با ادامه این روند او می‌تواند امیدوار باشد تا در پنجره نقل‌وانتقالات پیش‌رو پیشنهادهای خوبی از تیم‌های مطرح اوکراینی یا دیگر لیگ‌های سطح بالاتر اروپایی دریافت کند.

سایت «فوتبال‌اوکراین» در گزارشی از روند پیشرفت زاهدی در لیگ این کشور نوشت: «یکی از مزیت‌های بازی‌کردن در تیم‌های متوسط و ضعیف‌تر این است که زودتر می‌توانی نامت را در تاریخ ثبت کنی. شهاب زاهدی دومین فصل حضورش را در المپیک دونتسک سپری می‌کند و حالا برای نخستین‌بار در دوران فوتبالش در یک فصل بیش از 6گل برای باشگاهش زده است. این درحالی است که هنوز بخش عمده فصل باقی‌مانده است و او این فرصت را دارد که آمارش را به‌مراتب بهتر هم کند. زاهدی در هفته دوازدهم دوگل دیگر برای تیمش زد تا مجموع گل‌هایش را در این برهه از فصل به عدد 8برسد و به‌تنهایی در صدر جدول بهترین گلزنان قرار گیرد. او را می‌توان خریدی عالی برای این تیم دانست. از سویی او با گل‌هایش به موفقیت تیم کمک کرده است و ازسوی دیگر آنها مبلغ زیادی را برای به خدمت گرفتنش هزینه نکرده‌اند. المپیک پیش از این چند بازیکن مستعد و آینده‌دار مثل موها، ماکسیم تکسیرا، ماتار و دنیل رومانوفسکی را به تیم‌های دیگر واگذار کرده است. این تیم در گذشته برخی ستاره‌های خود را با قیمت پایینی به فروش رسانده است و البته درحال حاضر به‌نظر می‌رسد تجربه بیشتری در این زمینه داشته باشند. گران‌ترین بازیکنی که تاکنون از این باشگاه جدا شده است امرسون بوده که المپیک برای فروش او 265هزار یورو دریافت کرد. مسلما زاهدی می‌تواند خیلی زود این رکورد را شکسته و در صدر این فهرست قرار گیرد. قرارداد این مهاجم ایرانی تا تابستان 2021 اعتبار دارد و طبق شایعاتی که در هفته‌های اخیر منتشر شده است، چند تیم اوکراینی به‌دنبال به خدمت گرفتن او هستند. از دیناموکی‌یف به‌عنوان یکی از مشتریان اصلی او نام برده می‌شود. این تیم قدرتمند درحال حاضر در خط‌حمله دچار مشکل است و نیاز به یک مهاجم گلزن دارد. با توجه به رابطه خوب تیم پایتخت‌نشین با باشگاه المپیک چنین انتقالی دور از ذهن نیست.

سوال مهم در این میان این است که آیا خود شهاب آمادگی چنین انتقال مهمی را دارد و می‌تواند این قدم روبه‌جلو را بردارد یا نه. مسلما درنهایت این زاهدی است که باید تصمیم بگیرد برای چنین پیشرفتی در زندگی ورزشی‌اش آماده است یا باید مدتی دیگر در تیم‌های متوسط بازی کند. ماتار دیایه یکی از بازیکنانی بود که مدتی پیش همین مسیر را طی کرد اما خیلی زود ازسوی مربیان رد شد و نتوانست پیشرفت مدنظرش را داشته باشد. البته داستان زاهدی متفاوت است و او عملکرد بسیار خوبی در باشگاهش داشته و به‌نظر می‌رسد بتواند در تیم میرچیا لوچسکو، مربی مشهور و رومانیایی دینامو جایگاه مناسبی پیدا کند.» زاهدی روز یکشنبه در مصاف تیمش برابر «روخ‌وینیکی» دوگل زد تا المپیک با برتری 3 بر یک در این دیدار در رده یازدهم جدول قرار گیرد.

او درباره گلزنی در این دیدار گفت: «گل‌هایم حاصل تلاش و تمرینات زیاد است. هر روز سخت تمرین می‌کنم تا بتوانم عملکرد بهتری داشته باشم و این به من کمک کرد تا در این دیدار هم موفق به گلزنی شوم.» او همچنین ازسوی هواداران المپیک‌دونتسک به‌عنوان بهترین بازیکن ماه نوامبر باشگاه انتخاب شد.

مرتبط ها