کد خبر: 48765

نگاهی به عملکرد ستاره‌های ایرانی در لیگ اروپا

اللهیار در بین بهترین‌ها

در مصاف با تیم قدرتمند لسترسیتی با تک‌گل اللهیار صیادمنش به برتری رسید تا کار این تیم انگلیسی برای قطعی‌کردن صدرنشینی‌اش در گروه به هفته آخر کشیده شود.

به گزارش «فرهیختگان»، مرحله گروهی رقابت‌های لیگ اروپا به مراحل حساس خود نزدیک می‌شود و به‌تدریج چهره تیم‌های صعودکننده به مرحله حذفی درحال مشخص شدن است. از بین تیم‌هایی که لژیونرهای ایرانی را دراختیار دارند تنها دیناموزاگرب و آنتورپ توانست راهی دور بعد شود و سایر آنها از دور مسابقات کنار رفتند. هفته پنجم این مسابقات پنجشنبه‌شب برگزار شد که با درخشش یکی از ستاره‌های آینده‌دار ایرانی همراه بود. زوریا لوهانسک که شانسی برای صعود به مرحله بعدی نداشت در مصاف با تیم قدرتمند لسترسیتی با تک‌گل اللهیار صیادمنش به برتری رسید تا کار این تیم انگلیسی برای قطعی‌کردن صدرنشینی‌اش در گروه به هفته آخر کشیده شود. زوریا با شکست در هر سه دیدار دور رفت خود امید چندانی برای صعود از گروه نداشت به‌خصوص که تیم‌های قدرتمندی چون لسترسیتی، براگا و آاک یونان در این گروه حضور داشتند اما این تیم در دور برگشت کاملا متحول شده و پس از برتری برابر آاک حالا لسترسیتی را نیز شکست داده است و شاید اگر کمی زودتر این تحول در تیم اوکراینی انجام می‌شد، حتی می‌توانستند مدعی صعود باشند.

ستاره این دیدار صیادمنش بود که در دقیقه 81 راهی زمین شد و 3دقیقه بعد تک‌گل پیروزی‌بخش تیمش را به ثمر رساند. سایت هواسکورد به او نمره خوب 7.2داده و مهاجم ایرانی را جزء بهترین‌های این بازی معرفی کرده است. سایت سوفااسکورد نیز او و نیکولا واسیل را به‌عنوان بهترین بازیکنان این مسابقه انتخاب کرده و به هر دوی آنها نمره 7.7داده است. سایت «فورفورتو» در گزارشی از این دیدار می‌نویسد: «لسترسیتی امیدوار بود در همین هفته تکلیف صدرنشینی‌اش در لیگ اروپا را مشخص کند اما سرنوشت دیدار آنها در اوکراین برخلاف میل تیم رقم خورد. در فاصله 6دقیقه مانده به پایان بازی این اللهیار صیادمنش بود که با گلزنی خود موفق شد نخستین شکست روباه‌ها را در این تورنمنت رقم بزند. این مهاجم ایرانی مدتی کوتاه پس از ورودش به زمین در موقعیتی دشوار ارسال هم‌تیمی‌اش را به گل تبدیل کرد.»

آناتولی چنتسف، سرمربی سابق این تیم درباره این دیدار و برتری زوریا مقابل حریف انگلیسی می‌گوید: «واقعا از عملکرد تیم لذت بردم. بازیکنان به‌خوبی از فضاهایی که دراختیار داشتند استفاده می‌کردند و با ضدحملات سریع خود، حریف را آزار می‌دادند. از همان ابتدای بازی حریف را با پرس شدید تحت فشار قرار دادند و لستر نتوانست تاکتیک‌هایش را پیاده کند. متاسفانه براگا برابر آاک پیروز شد و شانس صعود زوریا از بین رفت وگرنه دیدار هفته آخر دو تیم می‌توانست بسیار حساس و تماشایی باشد. البته برتری در این دیدار هنوز هم می‌تواند برای بازیکنان روحیه‌بخش باشد و وجهه تیم را در رقابت‌های اروپایی بالا ببرد. به‌نظرم باید با تمام توان به مصاف آنها برویم و به‌دنبال انتقام دیدار رفت باشیم.»

این مربی باتجربه همچنین درباره نمایش صیادمنش در این دیدار و گلزنی او افزود: «نباید فراموش کرد که این بازیکن تنها 19سال دارد و در آینده بسیار بهتر خواهد شد. او در این سن بسیار خلاق و باهوش بازی می‌کند و ازسوی دیگر سرعت بسیار فوق‌العاده‌ای دارد که می‌تواند در حملات به کمک تیمش بیاید. او در دقیقه 81 راهی زمین شد و به‌خوبی توانست از انرژی زیادی که داشت استفاده کند. او در زمانی که گل تیمش را به ثمر رساند همانند یک مهاجم مرکزی باتجربه عمل کرد و این می‌تواند در آینده به سود زوریا باشد تا بیشتر از او در دیدارهایش استفاده کند.»

روزنامه ملیت ترکیه نیز این دیدار اروپایی را به بهانه حضور صیادمنش در زمین و گلزنی او پوشش داد و نوشت: «زوریا لوهانسک درحالی لسترسیتی را شکست داد که تک‌گل این دیدار را صیادمنش به ثمر رساند. مهاجم فصل پیش فنرباغچه که در تابستان به‌صورت قرضی راهی این تیم اوکراینی شد تنها 3دقیقه پس از ورودش به زمین گل حساس و مهمی را برای تیمش به ثمر رساند و دومین برد زوریا در این فصل مسابقات اروپایی را رقم زد. با این حال گل این مهاجم ایرانی هم نتوانست مانع از حذف تیمش شود.»

 گل کریم سوخت

در دیگر دیدار این گروه نیز آاک درحالی که کریم انصاری‌فرد را از دقیقه 60 دراختیار داشت با نتیجه 4 بر 2 مغلوب براگا شد. سایت «انوسی» یونان درباره عملکرد او در زمین نوشته است: «انصاری‌فرد جانشین اولیویرا در نوک خط‌حمله شد تا بتواند تیمش را از شکست نجات دهد. این مهاجم ایرانی حتی موفق به گلزنی هم شد اما داور به اشتباه آن را نپذیرفت و البته در تصاویر آهسته مشخص بود که در موقعیت آفساید قرار نداشت.»

 درخشش دوباره محرمی

در روتردام هلند نیز دیداری حساس از گروه K برگزار شد که دیناموزاگرب موفق شد با برتری 2 بر صفر برابر فاینورد صدرنشینی خود را در این گروه قطعی کند. صادق محرمی، مدافع راست دینامو همچون دیدارهای اخیر تیمش بازهم در ترکیب اصلی حضور داشت و نمایش خوبی ارائه کرد. سایت هواسکورد به عملکرد او در این دیدار نمره 7.5داد تا سومین بازیکن برتر زمین لقب بگیرد. محرمی در این مسابقه با 93درصد پاس صحیح و 5تکل موفق نمایش خوبی در سمت راست خط‌دفاعی تیمش داشت. روزنامه «جوتارنجی» کرواسی نیز به او و سه بازیکن دیگر این تیم برای این مسابقه نمره7.5 داده و نوشته است: «لوورو مه‌یر به‌همراه آرین آدمی، یسکو واردیول و صادق محرمی بهترین نمرات بازی یعنی 7.5 را می‌گیرند اما انتخاب ما برای عنوان بهترین بازیکن میدان مه‌یر است که گل دوم تیمش را به ثمر رساند. محرمی هم بار دیگر نمایشی عالی برای دینامو داشت و به‌خوبی مهاجمان فاینورد را متوقف کرده بود و اجازه خودنمایی به آنها نداد.»

 میلاد در ترکیب، بیرو همچنان روی نیمکت

در سایر دیدارهای این هفته نیز آنتورپ درحالی که همچنان علیرضا بیرانوند را به‌عنوان گلر روی نیمکت خود داشت و از دیگر دروازه‌بان خود در ترکیبش استفاده می‌کرد برابر لودوگورتس به برتری رسید و صعودش را به مرحله بعد قطعی کرد. آنتورپ در هفته پایانی دیداری حساس برابر تاتنهام برای صدرنشینی در این گروه خواهد داشت و البته با یک تساوی هم به خواسته خود خواهد رسید.

خنت در ادامه روند ضعیف خود، برای پنجمین بازی پیاپی در لیگ اروپا باخت. میلاد محمدی در جریان شکست 2 بر یک خانگی تیمش برابر اسلوان‌لیبرک جمهوری چک 90دقیقه در زمین حضور داشت و نمره متوسط 6.2 را گرفت.

 
 
 
 
 
 
 

مرتبط ها